Featured Video Play Icon

Curs Infantil P-3

CIRCULAR INFANTIL CURS 17-18

MATERIAL P3 CURS 18-19

 

GUERRA D’AIGUA!

L’últim dia de curs, teníem tota l’escola per a nosaltres. Primer de tot, vam fer una gran guerra d’aigua al pati de l’escola, on també vam esmorzar a sobre de les tovalloles. I, després, vam anar a jugar al pati de primària. Que divertit!!!

Finalment, a la tarda, vam despedir a tots els nens i nenes de P5 que l’any que ve aniran a primer.

 

ANEM D’EXCURSIÓ!

El penúltim dia de curs, els nens i nenes del Cargolet, la Tortuga i el Pingüí vam anar a buscar els Peixos, que havien anat de colònies. Vam anar a Les Coromines de Campdevànol, on vam poder jugar i gaudir d’aquell entorn tan bonic. A més, vam poder veure les vaques de Les Coromines!

 

PRÀXIES LINGUALS

De tant en tant, a la classe de la tortuga fem uns quants exercicis per tal d’entrenar la nostra boca i la nostra llengua, i així poder millorar la pronunciació dels sons. Doncs mireu, fa uns dies, vam fer tres grups i cada un va construir una carretera. Després, vam fer curses de cotons! Cadascú havia d’empènyer una bola de cotó bufant.

Quan vam haver acabat, vam jugar a terra, mar i aire. Ens ho vam passar molt bé!

 

 

DE QUÈ ESTÀ FET EL FUM?

Mirant mirant els llibres de la biblioteca, vam veure que sortien uns nois i noies molt tapats i abrigats. Vam llegir es deien “volcanòlegs”: són nois i noies que estudien els volcans i que s’han de posar uns vestits i guants especials per tal de no cremar-se. A més, vam veure que han de dur sempre unes màscares. Però, per què?

Doncs vam descobrir que el fum dels volcans és molt tòxic! Està fet de cendra i de gasos (com si el volcà es tirés pets). I la centra… què és la cendra? Per descobrir què era la cendra, vam fer foc! Vam cremar uns quants papers i, quan van estar tots cremats, va quedar la cendra. És com una pols grisa que fa molta pudor!

 

LA TERRA ÉS TOTA LLISA?

Després de descobrir que el magma sortia disparat perquè estava molt molt calent, ens calia descobrir com s’ho feia per sortir. I és que vam veure en un llibre que la Terra no és ben bé llisa, sinó que està esquerdada. Per entendre bé aquest concepte, primer vam entrar a Google Earth i vam anar-nos enlairant des de Torelló fins que vam poder veure com és la Terra des de l’espai o des de la Lluna, per exemple. Després, vam agafar un ou dur i li vam trencar una mica la closca. La closca, que semblava llisa, quan ens hi acostàvem molt, tenia petites esquerdes.

Així doncs, el nostre planeta és igual, està format per diferents trossets de terra, que es diuen plaques tectòniques. Quan el magma vol sortir cap a fora, aprofita i busca alguna esquerda.

Finalment, vam obrir l’ou dur i vam veure que tenia dos colors. El color blanc, representava que era el terra per on nosaltres caminem: és força gruixut. I després, trobàvem el rovell de l’ou: el centre de la terra, el nucli, on hi ha el magma.

 

COM ES MOU EL MAGMA?

En un dels llibres que vam anar a buscar a la biblioteca, vam trobar un experiment molt interessant. Per tal de descobrir que el magma es movia i com es movia, vam agafar un pot amb oli i una mica de cafè. Després, el vam escalfar amb una espelma i vam poder comprovar que el cafè pujava amunt i s’apartava cap als costats. Com més escalfor hi posàvem, més es movia el cafè. Així doncs, vam veure que el magma que tenim sota terra, es mou constantment perquè està molt calent i, quan s’escalfa molt molt molt, surt disparat!

 

SEMBLEN VOLCANS DE VERITAT!

La setmana passada, va venir la Laura, la mare de l’Estel Vila a fer-nos uns experiments. Primer de tot, vam preparar el nostre volcà amb un actimel i paper de diari. Vam cobrir la muntanya amb cinta de carrosser perquè quedés ben presa i, després, vam tirar uns polvos blancs que es diuen bicarbonat, dins de l’actimel.

Quan tots vam tenir el nostre volcà a punt, vam tirar-hi una mica de colorant i vinagre i… buuuum! Vam fer entrar el nostre volcà en erupció! Voleu veure com ho vam fer?

I després, vam fer un volcà encara més gran! Vam anar al pati dels pins i vam tirar uns quants mentos dins d’una ampolla de coca – cola. Sabeu què va passar? Que va sortir un bon raig de coca-cola enlaire! Va ser com un volcà molt gran!

 

ANEM A LA BIBLIOTECA

Com que estem estudiant els volcans i ens encanta descobrir què, com i per què erupcionen, vam anar a la biblioteca a buscar més informació. Vam trobar un munt de llibres sobre volcans i també vam aprofitar per mirar uns quants contes.

 

TALLER DE MASSATGES

Fa uns dies, va tornar a venir la Lídia a la classe a fer-nos la segona sessió de massatges. Com que era el segon cop que en fèiem, aquesta vegada, vam convidar els cargolets i ens vam intercanviar els massatges. A més, vam poder olorar un oli nou: oli de rosa mosqueta. Ens va encantar! Moltíssimes gràcies Lídia!

 

L’HORTET 

Fa uns dies, va venir en Jordi, el pare de l’Íria i en Gorka, a ajudar-nos a cultivar l’hort de l’escola. Els nens i nenes de P2 i P3 vam trasplantar maduixes de bosc i enciams. Ens va encantar! Moltíssimes gràcies Jordi 🙂

Cada dia mirem si plou i, si no ho fa, l’anem a regar!

 

EXPERIMENTACIÓ A TRAVÉS DELS SENTITS

La setmana passada, vam anar a l’Escola d’Arts a fer un taller d’experimentació a través dels sentits, relacionat amb el tema que havíem treballat entorn al cos. La Maria ens va fer caminar per sobre de diferents materials, vam jugar a descobrir diferents textures amb les mans, vam mirar a través de tubs i papers de colors i… el què ens va entusiasmar: vam experimentar amb el soroll! Podíem parlar a través de tubs, fer instruments amb gra i pasta, etc.

A mesura que experimentàvem un sentit, podíem anar completant un ninot que ens havia construit la Maria. Va ser genial! Quines ganes de tornar-hi 🙂

 

DUES PEDRES VOLCÀNIQUES

Al cap de pocs dies, l’Estel Vila també ens va portar una pedra volcànica. Aquesta vegada, però, era una pedra molt grossa i no tenia forats. Al mateix temps, la Carme ens en va portar una altra d’igual de grossa i amb molts forats.

  • La pedra de la Carme pesa molt i la de l’Estel pesa poc.
  • La pedra de l’Estel és una mica negra i l’altra és marró.
  • La de l’Estel no té forats.

Vam pesar les dues pedres amb una balança i vam comprovar que la pedra de l’Estel pesava molt més. Després, vam recordar què hi havia dins les pedres amb forats: aire. Vam inflar un globus amb aire i en vam omplir un altre de pedretes del pati. Quin pesa més?

  • El globus amb sorra!
  • L’aire no pesa gaire!

Finalment, vam decidir reemprendre l’experiment de l’última vegada i vam posar les dues pedres dins de l’aigua. Vam veure que, efectivament, la de la Carme treia moltes més bombolles!

L’única incògnita que ens quedava era… perquè una pedra té més forats que l’altra?

 

QUÈ SÓN LES BOMBOLLES?

Després de l’últim dia, ens va quedar pendent descobrir què era el que provocava que sortissin bombolles. Vam agafar un pot amb aigua i els nens i nenes van proposar que hi tiréssim sabó. N’hi vam tirar i no va passar res. Després, van dir que havíem de bufar. Vam agafar una canya i vam bufar dins l’aigua… i sorpresa! Van sortir moltes bombolles!

Així doncs, què traiem quan bufem?

  • Vent!

I què és el vent?

  • Aire
  • Aire, com el que hi ha dins d’un globus.

Genial! Ara veiem que el què fa les bombolles és l’aire. Per tant, a dins de la pedra, a dins dels forats, què hi ha?

  • Aire!

Després d’aquest gran descobriment, vam sortir a jugar a fora al pati a fer bombolles! Que divertit!

 

PER QUÈ SURTEN BOMBOLLES?

Ara ja sabíem què era la lava, però encara ens quedaven moltes incògnites entorn les pedres… L’Hugo, fa uns dies, ens en va portar més i les vam poder anar comparant.

  • Les pedres són de colors diferents perquè no han estat al mateix lloc, no han sortit del mateix volcà.
  • Les pedres canvien de color?

Vam decidir, deixar les pedres durant uns dies en un plat i, cada dia, les vam observar per veure si canviaven de color. Al cap de poc, ens vam adonar que no, que sempre tenien el mateix color.

  • Si les posem amb sabó, canviaran de color?
  • Si les posem amb pintura potser canvien de color!

En veure aquests preguntes, els vam demanar:

-Quan plou, què cau?

  • Aigua

I aigua amb sabó?

  • No.

-I aigua amb pintura?

  • No, només aigua.

-A aquestes pedres, al mig de la muntanya, creieu que els ha caigut sabó, pintura, pluja?

  • Pluja!

-Doncs així, què passa?

Vam decidir posar les pedres en aigua a veure si canviaven de color, però en comptes de canviar de color ens vam endur una sorpresa… Sortien moltes bombolles!!!

Per què surten bombolles? Vam posar una pedra del pati dins l’aigua i vam veure que no sortien bombolles. Els nens i nenes van comentar que era perquè una tenia forats i l’altra no. Després, hi vam posar un botó (que tenia forats) i un anell (que també tenia forats). Vam veure que tant el botó com l’anell no treien bombolles, així com també que un flotava i l’altre no.

Vam decidir deixar els dubtes flotant a l’aire per tal que tothom hi pensés. Més endavant ja en trauríem l’entrellat.

 

SURT FOC DEL VOLCÀ?

Doncs sí, ja hem començat un nou tema i estem tots molt intrigats i emocionats! Fa uns dies, la Mar ens va portar una pedra volcànica i, en veure que no tothom sabia què era un volcà, en vam buscar per Internet. Ens va fascinar el fet que una muntanya pogués treure fum i foc. Però… és realment foc el que surt del volcà?

També ens vam mirar molt detalladament les pedres.

  • Com és que tenen forats?
  • Tenen moltes punxes! Ho ha fet el foc? Les ha cremat i per això són negres?
  • Les pedres són a dins del volcà i surten amb el foc?

Després de fer-nos tantes preguntes, vam voler investigar què era aquell foc. Vam mirar un llibre on explicava que, a l’interior de la Terra, hi havia una temperatura molt alta. Per comprendre el concepte de “Terra”, vam fer servir l’Street View de Google Maps. Ens vam situar a l’escola i vam passejar pels carrers de Torelló. Després, vam posar menys zoom i vam poder veure Torelló com si fóssim un ocell. Seguidament, vam anar enlairant-nos més fins a veure la Vall del Ges, Osona, Catalunya… Fins a veure tot el món. Tenim la sort de tenir pares, mares, avis i àvies d’arreu del món i vam poder anar situant tots els països al mapa. D’aquesta manera, ens va ser molt més senzill comprendre que vivim en un món molt gran. Llavors, vam agafar una pilota i vam fer veure que la pilota era el món: vivim en un planeta rodó.

Després de tota aquesta contextualització, ens vam quedar amb la idea que a sota terra, a sota els nostres peus molt i molt avall, hi feia molta calor. Així doncs, les pedres que teníem a sota els peus, de tanta calor que feia, s’havien desfet. Per comprovar-ho, vam anar al menjador a fer un experiment. Vam fer veure que un tros de gel era una pedra. Llavors, vam escalfar un plat i vam posar la “pedra a sobre”. Els nens i nenes van poder observar com la nostra “pedra” s’anava desfent perquè el seu entorn era molt calent. Així doncs, van arribar a la conclusió que la lava que sortia eren pedres desfetes.

 

JA S’ACOSTA SANT JORDI!

Ja s’acosta Sant Jordi i els Cargolets i les Tortuguetes hem fet el nostre propi drac de plastilina! Us agraden?

 

RACONS

Aquesta setmana, vam incorporar un racó nou: el racó dels optometristes! Cada nen i nena podia comprovar si els seus amics s’hi veien bé o no, demanant-los si amb un ull o l’altre podien identificar dibuixos, lletres i números a una certa distància. També podien analitzar els ulls dels seus amics amb lupes i escollir les ulleres que més els agradessin!

A part d’aquest racó, també vam pintar unes flors que vam fer amb paper de vàter, vam jugar amb la taula d’experimentació i també vam jugar a confegir noms amb unes lletres pintades en agulles d’estendre roba.

 

SUPER ULLERES!

Després s’haver investigat i d’explorar amb els ulls, ens vam crear les nostres pròpies ulleres. Les vam pintar, punxar i retallar. Finalment, els vam posar uns vidres de color i… sabeu què? Amb aquests vidres “podíem pintar el que vèiem”!

 

HA ARRIBAT LA PRIMAVERA

Arriba la primavera i les flors esclaten, da uns dies vam fer aquest experiment i ens va sorprendre molt!!!

 

ANEM DE VISITA A CAN FRANCOLÍ

Com que estàvem estudiant els ulls, qui millor que uns optometristes professionals. Així doncs, vam anar a fer una visita a l’Anna Francolí que ens va explicar mil coses: com són els ulls, hem comprovat si ens hi veiem bé, ens han ensenyat com tallar els vidres de les ulleres… Genial! Moltes gràcies!

 

PINTEM “SENSE” ULLS

Fa uns dies, vam estar parlant dels ulls. Vam arribar a la conclusió que els ulls ens ajudaven en moltes coses: podem mirar, mirar la televisió, plorar, etc. i també vam veure que si ens mirem als ulls podem descobrir si estem contents, tristos, enfadats, etc.

Encara que tots tinguem pupil·la, tots tenim l’iris de colors diferents: alguns el tenen de color verd, altres marró, altres de color negre, etc. També vam veure que, al voltant dels ulls, hi tenim pestanyes que serveixen per protegir-nos els ulls. I més amunt, tenim les celles que també ens protegeixen els ulls de la suor.

Després de tant investigar, vam decidir pintar amb els ulls. No obstant, era molt comlicat i podia arribar a ser perillós, així que vam decidir fer-ho “sense” els ulls. Va ser molt curiós notar la pintura sense veure-la i no descobrir com quedaria el dibuix fins al final.

 

 

PESSIGOLLES

Seguim treballant entorn el projecte del cos i hem descobert una cançó que ens ha encantat i que ens ha servit molt per descobrir noves parts del cos: Pessigolles, de Jaume Barri.

Encara que la cançó només parli dels dits, dels braços, els peus i les orelles, nosaltres hem anat buscant altres parts del cos on també ens feia pessigolles: l’esquena, el clatell, les plantes dels peus, els genolls, la panxa, etc.

 

FEM LA MONA

Divendres abans de les vacances de Pasqua, els nens i nenes de P2 i P3 vam preparar una mona boníssima! Vam untar amb xocolata un pa de pessic, li vam posar birutes de xocolata per sobre i, finalment, el vam decorar amb dos ous i plomes. Va ser bo?

 

RACONS

Tornem a fer una volta de racons! En un vam fer el racó de metges, en un altre vam experimentar amb gra, en un altre vam treballar les matemàtiques a través dels iPads i. en el darrer, vam pintar amb PlayColor.

 

PINTEM AMB EL NAS

Després d’haver pintat amb els dits, la boca i els peus, ens vam proposar pintar amb el nas. Aquesta vegada no era tan senzill, però en teníem moltes ganes. Vam posar un parell de miralls, maquillatge i espongetes a sobre la taula, i cadascú es va pintar el nas i el va estampar en un paper. Vam veure que costava una mica només pintar-se el nas… però ens ho vam passar molt bé!

 

LOOPS

Com ens agrada anar a teatre! Vam anar a veure una obra que es diu Loops. Aquesta paraula es refereix a un fet cíclic, que sempre es va repetint: com les estacions de l’any! A través d’una obra musicalitzada, vam poder passar de puntetes sobre aspectes com la memòria, l’edat, les estacions de l’any, el cicle de la metamorfosi de les erugues i les papallones, entre moltes altres coses.

 

RACONS

Fa uns dies que parlem del cos i hem incorporat un racó nou a la classe: el de metges. Aquest nou racó ens ha permès treballar les parts del cos, la lectoescriptura (havíem d’escriure el nostre nom i el d’un company, dins les possibilitats de cadscú, però si més no enteníem la seva funcionalitat), el respecte vers els companys, etc. a més de poder imitar uns professionals que veiem tot sovint.

A més d’aquest racó, vam poder retallar diferents parts del cos de tot d’imatges d’una revista i les vam anar agrupant segons les característiques: cap, braços i mans, peus i cames, panxa, etc.

En un altre racó, fèiem uns tangrams amb els iPads i, en el darrer, jugàvem a la taula d’experimentació amb tubs, fils i diferents tipus de gra i pasta.

 

TALLER DE MASSATGES

Fa uns dies, va venir la Lídia Truñó, una mare d’escola. I ens va fer un taller de massatges genial! Primer de tot, vam fer unes quantes inspiracions. Llavors, vam repassar les diferents parts del cos i ens vam centrar en els peus: els dits, les ungles, el taló, la punta, etc. Després, vam parlar sobre com crèiem que s’havien de fer els massatges: fort o fluix.

Seguidament, ens va posar un oli que feia molt bona olor a les mans. El vam ben olorar, ens el vam escampar per les mans i els braços, pels peus i les cames. Va ser llavors, quan vam passar a l’acció: cadascú s’havia de fer un massatge al seu peu, començant per sobre el peu, per sota, pel dit gros fins a arribar al petit, passàvem els dits de les mans pel mig dels dits dels peus, després anàvem cap al taló, etc.

Quan vam haver experimentat amb nosaltres mateixos, ens vam posar en parelles i vam fer un massatge als nostres amics. Primer els havíem de demanar si estaven bé, si tenien fred, si estaven còmodes. Després, els fèiem un massatge als peus mentre escoltàvem música de fons. En acabar el massatge, vam fer canvi.

Finalment, ens vam estirar una estona, vam tancar els ulls i ens vam acabar de relaxar.

Lídia, moltíssimes gràcies! Ens va encantar!!! Ja estem esperant que tornis a venir a fer una altra sessió.

 

PINTEM AMB ELS PEUS

Després d’haver experimentat amb la pintura lliurement, cada nen i nena va escollir el dibuix d’un animal i el vam pintar amb l’empremta del nostre peu. Llavors, cadascú el va retocar amb una tècnica diferent: vam pintar amb els dits, amb bastonets de les orelles, amb una forquilla, etc.

Mentre ens vam pintar el peu, però, vam tenir un petit inconvenient… ens feia moltes pessigolles!

 

FEM DESCRIPCIONS

Fa uns dies, vam començar a escriure el nostre propi llibre. Cada nen i cada nena va escriure el seu nom amb ordinador, després, entre tots, vam descriure a tots els nostres amics.

Mireu quin llibre més bonic que ens ha quedat!

Book titled 'CLASSE DE LA TORTUGA'Read this free book made on StoryJumper

 

 

PINTEM AMB ELS PEUS

Després d’uns quants dies repassant els peus, vam decidir que havia arribat l’hora de pintar! Vam descalçar-nos, ens vam apujar una mica els pantalons i… a pintar! Durant l’obra d’art, vam poder experimentar a través dels peus. Es van anar sentint comentaris i reflexions com ara:

  • La pintura està freda.
  • Fa pessigolles.
  • La pintura patina.
  • Per què ha sortit lila si només hi havia blau, vermell i groc?
  • També hem fet color verd! Màgia!
  • Les ungles també s’han pintat.
  • Mira, aquí es veuen els dits.

Va ser genial!

 

UN CONTE DEL COS

Fa uns dies, l’Hugo ens va portar un conte que parla del cos. Però no és un conte qualsevol… és màgic! Les imatges només es veuen bé si hi posem una llanterna de cartró. És un conte genial que ens ha permès veure més parts de l’esquelet, dels músculs i en general moltes parts del cos. Tots els nens i nenes de la classe l’han trobat molt interessant i el van consultant cada dia. Moltes gràcies Hugo!

 

ELS PEUS

La setmana passada vam començar a aprofundir en una nova part del cos: els peus! Ens vam descalçar i vam veure que teníem 5 dits a cada peu (igual que a les mans). Vam identificar el taló i les ungles, i vam veure que teníem molts ossos als peus.

També vam experimentar si teníem pessigolles, si podíem caminar de puntetes i de talons. Va ser molt divertit!

 

HELLO MONSTERS!

En Henry no s’està de res… fa uns dies ens va portar un seguit de monstres i cada nen i nena va triar el que li va agradar més. Llavors, cadascú va punxar els ulls que va voler, va retallar la boca i va triar el nas que més li agradava. Després d’enganxar-ho tot, vam posar gomets a l’esquena del monstre per fer-lo més psicodèlic.

Un cop vam tenir els monstres apunt, vam poder explicar tots junts el conte del “Big Green Monster”. I tot seguit, els vam penjar al passadís per tal que els pogueu venir a veure!

Tot aquest treball ens ha permès treballar els colors, els números i les parts del cos en anglès. La veritat és que ens ho hem passat d’allò més bé!

 

MÉS MATERIAL

Que bé! En Roger i la Júlia també s’han animat a portar-nos coses de casa per treballar el cos.

En Roger ens va portar unes radiografies d’una mà, del pit i la panxa, i la d’un crani. Ens va anar molt bé per parlar dels ossos, de les articulacions, etc. Vam veure que coneixem a molta gent que ja se n’ha trencat algun! Com que ens vam animar tant, vam anar a buscar un esquelet que tenien els nens i nenes de la classe del peix: l’esquelet Pepet!

Després, vam jugar amb el material que ens va portar la Júlia: un nen i una nena amb tot de roba per vestir-los en funció de l’època de l’any, a més de dibuixos per identificar les diferents parts de la cara i del cos. Ens va agradar molt!

Moltes gràcies a tots dos!

 

LA GRAN NEVADA

Aquest any sí que hem pogut dir que hem tocat neu! Aquesta setmana passada, quan vam arribar a escola teníem el pati ple de neu. Tot i així, al cap de poca estona se’ns va fer petit i vam decidir fer una petita excursió cap al Pont de Melianta. Allà vam trobar molta més neu i vam poder jugar, trepitjar bassals i experimentar amb la neu.

 

LES PARTS DEL COS

Com que estem treballant el cos i darrerament ens estan sortint molts dubtes i inquietuds, hem demanat a les famílies si volen portar material, fotografies, anècdotes, etc. per poder-ho treballar.

L’Estel ens va portar un puzzle del cos, en el qual cada nen i nena havia d’agafar una peça del puzzle, identificar la part del cos i col·locar-la al lloc indicat. A més a més, vam aprofitar per discutir sobre per què servien totes les parts del cos que anàvem trobant. Moltes gràcies Estel!

 

RACONS

Dijous a la tarda, vam aprofitar per fer racons. Teníem 4 espais diferents a l’aula, cada un d’ells pensats per treballar diferents aspectes.

El primer racó era el de la taula d’experimentació, on hi vam posar arròs, macarrons i galets. A més a més, hi vam posar tubs de diferents mides i llargades, cordills i pots. Vam poder treballar la motricitat fina, geometria, la mesura, les diferents textures, etc.

Al segon racó, els nens i nenes havien de treballar la lateralitat a través d’unes imatges de dibuixos animats. Havien d’escollir aquelles imatges que miraven cap a la mateixa direcció que la imatge de mostra. Algunes eren senzilles, però d’altres eren força més complicades.

Seguidament, hi havia el racó dels iPads on havíem d’identificar l’intrús. És a dir, ens apareixien 4 objectes diferents, els quals tots estaven relacionats entre sí menys un. Els nens i nenes havien de descobrir quin objecte no estava relacionat amb la resta.

Finalment, al quart racó, vam experimentar amb fang. Vam poder treballar el fang en diferents textures: sec i amb aigua. Vam veure que el fang, si li posàvem molta aigua, es desfeia. També vam poder veure que s’enganxava amb facilitat i que les nostres mans es quedaven molt brutes! Cada infant va poder fer la seva creació i, quan estigui sec, el podrem pintar!

 

QUÈ PODEM FER AMB LA BOCA?

Després d’haver experimentat amb la pintura, vam estar discutint sobre què teníem a la boca (dents, llengua, llavis…) i per què servia. Alguns nens i nenes van comentar que servia per cantar, per menjar, per xiular, per llepar, per fer petons, per bufar…

Els vam preguntar com podíem saber si un aliment era bo o no. Ho podem saber només mirant-lo, tocant-lo, escoltant-lo…o necessitem tastar-lo? Tots van estar d’acord en què necessitem tastar-lo. Ara bé, què tenim a la boca per descobrir el gust del menjar? La llengua! Per acabar-ho de descobrir, vam fer una activitat de tastar.

Ens vam tapar els ulls i vam tastar diferents aliments: sucre, xocolata, pa, plàtan, sal. Vam veure que hi havia nens i nenes que els agradaven uns gustos i d’altres que no. Tots vam fer servir la llengua per descobrir què estàvem menjant i ho vam encertar!

 

DESCOBRIM NOVES MANERES DE PINTAR AMB LA BOCA

Després d’haver pintat igual que en Tom, vam estar investigant altres maneres de pintar amb la boca. Després de rumiar-hi una estona, alguns nens i nenes de la classe van proposar que ens podríem pintar els llavis i fer petons. Ens va semblar una gran idea a tots, així que vam anar a buscar pintallavis i ens vam posar a experimentar. Encara no sabem si ens va agradar més maquillar-nos o fer els petons!

 

PINTEM AMB LA BOCA

Seguim treballant en el nostre projecte i després d’haver experimentat amb les mans i d’haver parlat sobre com eren, per a què servien i després d’haver estudiat a fons la tècnica d’Iris Scott, ens hem començat a centrar en una altra part del cos: la boca.

Aquesta vegada, hem vist que no era tan senzill com pintar amb els dits. Primer de tot, vam estar parlant de com crèiem que podríem pintar amb aquesta nova part del cos. Molts nens i nenes van suggerir agafar un pinzell amb la boca i pintar directament. Abans, però, vam investigar si hi havia algú que fos expert en això. I sí, vam veure que hi ha molts artistes que pinten amb la boca per diferents motius: alguns d’ells ho fan perquè no tenen braços, altres perquè no es poden moure i d’altres ho fan per plaer.

Nosaltres ens vam centrar en un pintor britànic que es diu Tom Yendell. En Tom és un noi que va néixer sense braços i, com que li agradava molt l’art, va aprendre a pintar amb la boca i amb els peus. Vam estar mirant les seves obres d’art i, fins i tot un vídeo on podíem veure la seva tècnica.

Tot seguit, però, tots els nens i nenes de classe es van preguntar com s’ho feia en Tom per menjar, vestir-se, jugar, etc. Així que vam mirar un vídeo on es veia una nena d’uns 7 anys, que també va néixer sense braços, i que feia tot el què ells es preguntaven: jugava a nines, es pentinava, menjava, anava a escola i treballava i jugava amb els seus companys, etc. Tots vam estar d’acord en què semblava complicat, però que aquella nena podia fer el mateix que els seus companys.

Finalment, que teníem ganes de pintar igual que en Tom, imitant la seva tècnica. Primer de tot, dibuixava el quadre amb una mena de cola i després el pintava amb una pintura molt líquida. En aquell vídeo, en Tom va dibuixar un ninot de neu, així que nosaltres el vam voler reproduir.

Mireu quins dibuixos tan bonics que ens han quedat! Els tenim exposats al passadís, així que podeu venir a veure’ls quan volgueu!

 

I PER FI… CARNAVAL!

Després de tants dies preparant la disfressa, la vam poder lluir davant de tothom. Els nens i nenes del Cargolet i els de la Tortuga ens vam disfressar de crancs. Mireu quines pinces tan xules i quins ulls més divertits!

Moltes gràcies a tots els pares i mares que ens vau acompanyar durant la rua. Esperem que us ho passéssiu molt bé!

 

EL DIJOUS LLARDER

Al dijous llarder, botifarra menjaré! Dijous a la tarda, tots els nens i nenes d’infantil vam coure unes botifarres al pati i ens les vam menjar dins d’un entrepà boníssim!

 

UN CAP BEN ESTRAFOLARI

Dimecres, tots vam anar a escola amb una cosa al cap o amb un pentinat ben divertit. Mireu que guapos que estàvem nosaltres!

 

ENS VE A VEURE LA REINA CARNESTOLTES

Dimarts passat, ens va venir a veure la Reina del Carnaval de Terra Endins! La vam rebre tots amb unes ones pintades a la cara, ja que enguany la temàtica del nostre carnaval és el mar. La Reina ens va donar unes quantes consignes: dimecres havíem de portar el cap una mica estrafolari, dijous havíem de portar un mitjó de cada color i divendres havíem de fer una gran rua de carnaval. Vam cantar i ballar l’Himne del Carnaval, i vam fer gresca durant una bona estona. Quina festassa!

 

I’M A LITTLE SNOWMAN

Fa uns dies, en Henry ens va ensenyar dues cançons. La primera tractava d’un nen que s’havia d’abrigar perquè a fora feia molt fred: Put on your shoes. Al cap d’uns dies, aprofitant que el poble es va enfarinar, ens en va ensenyar una altra sobre un ninot de neu: I’m a little snowman.

Així doncs, nosaltres vam construir nostre propi “snowman” i li vam posar “a hat, a scarf and three buttons”. I, oi que no endevineu quina cara feia…?

 

CONTES DE COLORS

Ha vingut la Sònia de la biblioteca i ens ha explicat un munt contes divertidíssims que parlaven de colors. Ens han agradat molt! Moltes gràcies Sònia!

 

99 CONTES AMAGATS

La setmana passada vam anar al Teatre Cirvianum a veure l’obra del Grup Xarxa: 99 Contes Amagats. A l’obra, hi sortien tot de personatges de contes tradicionals i ens explicaven que feia molts anys que estaven adormits i que no s’havien enterat que, ara, els contes es miraven per la televisió i el mòbil. A més, tampoc sabien que els dibuixos més populars actualment són la Ladybug, els super herois, la Patrulla Canina, la Peppa Pig… Aquells dos nens, amb l’ajut del Mag Merlí, els van ajudar a despertar i a tornar a agafar popularitat entre els infants i joves.

 

FINGER PAINTING

Després d’observar com pintava l’Iris Scott, d’analitzar alguns dels seus quadres i de reflexionar sobre la seva tècnica, vam posar-nos mans a l’obra i vam pintar els nostres quadres preferits de l’Iris Scott.

Vam veure que, per canviar de color, era necessari netejar-nos les mans amb un drap, per tal de no barrejar els colors, i que havíem de pintar amb molt de compte. I així ho vam fer! Què us sembla?

 

IRIS SCOTT

El primer que ens va venir al cap quan vam parlar de pintar amb el cos va ser pintar amb les mans i els dits. Tots teníem pensada una manera de fer-ho i tots ho hem provat alguna vegada. Així que vam decidir buscar una persona experta per tal de veure altres maneres de pintar amb les mans i els dits.

Vam buscar per Internet i vam trobar una artista molt famosa que es diu Iris Scott. L’Iris fa quadres preciosos on surten gossos, gats, cavalls, peixos, noies, cotxes, carrers, etc. I tot ho pinta amb els dits!

Hem estat mirant vídeos en els quals es veu ella pintant i on explica com ho fa, i hem vist que parla en anglès! Explica que per pintar amb els dits es necessiten guants, pintura, un paper gros i un drap o mocador per netejar-se les mans. L’Iris, a vegades, pinta amb un dit, amb dos, amb tres, amb quatre o amb tota la mà. A vegades, fa només puntets, a vegades pica una mica, d’altres fa “com si fes pessigolles”, d’altres frega el paper, etc.

Avui nosaltres hem volgut practicar aquestes tècniques, però abans de fer-ho sobre un paper i amb pintura, ho hem fet a sobre les esquenes dels nostres amics i amigues. Fèiem veure que pintàvem igual que l’Iris Scott! Ens hem fet una mica de pessigolles…

 

COMENCEM UN NOU PROJECTE

Aquesta setmana, ens vam preguntar què teniem ganes de fer, descobrir, investigar i experimentar. Van sortir moltes propostes entorn la pintura i unes de més concretes en les quals ens preguntàvem com ens ho podíem fer per pintar amb les diferents parts del cos.

Primer de tot, hem anat repassant i aprenent les parts del cos que tenim, inclus les parts de la cara. Alguns nens i nenes tenien molt clar com pintar amb els dits i inclús amb els peus. Però hi ha parts del cos que potser són més complicades com el nas, la boca i el cul!

Així doncs, després de debatre com ens ho podíem fer i què teníem ganes de descobrir, vam dibuixar un nen i una nena, i els vam pintar. Aquesta parella seran el nostre punt de partida, el nostre mapa conceptual, que ens ajudarà a saber què hem descobert i amb quines parts del cos hem pogut experimentar amb pintura.

 

RACONS

Tornem de vacances amb les piles carregades i amb moltes ganes de jugar i treballar. Dijous passat, vam començar una altra ronda de racons:

  • Pintura: on pintàvem quadrats i cercles.
  • Lletres: havíem de confegir el nostre nom o el d’un nostre amic.
  • Puzzles: vam jugar amb uns puzzles que s’enganxaven a la pissarra. Eren imants!
  • iPads: vam jugar a un joc en el qual havíem de relacionar grafia i quantitat fins al número 3.

Ens ho vam passar molt bé!

 

QUADRATS I CERCLES

Entre projecte i projecte, la setmana passada vam estar parlant dels quadrats. Al primer trimestre, vam treballar motl amb els cercles: vam fer classificacions, agrupacions, aparellaments, etc. tot jugant amb la mida i el color. Aquest cop, però, ja hi vam introduir un atribut més: la forma.

Primer vam fer agrupacions d’objectes segons la forma, la mida o el color i, finalment, cada nen/a tenia un bloc lògic i havia d’escollir les etiquetes que el podien definir millor. Ho van fer molt bé!

 

PINTEM BUFANT!

La setmana passada, amb l’Esther, vam pintar bufant. Cada nen i cada nena tenia una canya i havia de bufar la pintura. Sortien uns regalims molt xulos i ens van quedar autèntiques obres d’art!

 

UN DIA MÀGIC

Avui a l’escola hem tingut un dia molt màgic! Quan estàvem fent el Bon Dia, han trucat a la porta i era un patge dels Reis Mags!!! Li hem deixat una cadira, perquè estava molt cansat, i ens ha explicat que els Reis Mags l’enviaven perquè li expliquéssim com estàvem, què demanàvem als Reis i si ens havíem portat molt bé. Tot seguit, hem anat a l’aula polivalent i li hem cantat cançons i li hem recitat el vers de Nadal. I quan hem acabat, ens ha donat esmorzar!

Després del pati, hem començat a sentir pudoreta… el Tió ja estava preparat. Hem entrat a la classe i l’hem vist molt ben posat. Hem cagat el Tió i hem cantat moltes cançons i… mireu, mireu… ha cagat un munt de joguines! Que bé Pepet!!!

 

CANTADA DE NADALES

Dimecres vam cantar nadales a la plaça Jacint Verdaguer, la “nostra plaça”. Esperem que us ho passéssiu tant o més bé que nosaltres!

 

ANEM D’EXCURSIÓ NADALENCA

Aquesta setmana, hem anat a veure la plaça que havíem decorat. Hem aprofitat també per mirar els aparadors i buscar-hi motius nadalencs. I pel camí, ens hem trobat un Tió gegant! Que xulo!!!

 

COM CUIDEM EN PEPET!

Els nens i nenes de la classe de la Tortuga s’estan prenent seriosament tot el què ens va dir l’Oncle Buscall! Tenim el Tió tan abrigat que potser ens agafarà el xarrampió i li donen moltes peles de fruita cada dia. Ah, i també han procurat acostar-li joguines i contes perquè pugui jugar a la classe i estigui ben content!

 

HA ARRIBAT EL TIÓ!

Dilluns passat, va venir a l’escola un home estrany que portava una barretina al cap. El vam anar a veure i ens va explicar que era l’Oncle Boscall, un mestre tioner. L’Oncle Buscall quan s’acosta el Nadal, es dedica a anar pel bosc a transmetre màgia a les branques i els troncs dels arbres, fent que es converteixin en Tions.  Un cop els ha despertat, els porta a tots els nens i nenes dels Països Catalans.

Aquests tions, ens va explicar, cal cuidar-los molt bé. Hem de procurar que no tinguin fred i els hem de donar menjar. Però no qualsevol cosa, sinó que ens va dir que potser era millor si els donàvem fruita, aigua, una mica de llet i el dia abans de cagar-lo, un gotet de ratafia! Va comentar que potser no era gaire saludable donar-los galetes, donuts i coca-cola perquè després fan pets que fan molta pudor!

Després d’explicar-nos tot això, ens va dir que havia trobat uns tions per nosaltres: un Tió que es diu Jan pels Cargolets i un Tió que es diu Pepet per les Tortuguetes! Finalment, vam ballar la dansa del Tió. La voleu sentir?

 

HA VINGUT LA MARE DE LA JÚLIA

Divendres passat va venir la Cristina, la mare de la Júlia, a fer-nos una activitat genial. Ens va portat tot de capsetes i a dins de cada una d’elles hi havia un animaló pintat a una pedra. Cada nen havia d’espiar una capseta i donar pistes als seus companys per tal que endevinessin el nom de l’animal. En acabat, ens va donar un parell de pedres per cada nen i nena i les vam poder pintar! Moltes gràcies Cristina, ens va agradar moltíssim a tots!

 

ELS ARBRES DEL PATI

Ara sí que podem dir que la tardor ha fet feina al pati. Fa uns dies, amb la Carme, vam anar a veure els arbres que tenim i vam observar què els havia passat. El til·ler tenia les fulles ben grogues i ja en tenia poquetes, i els freixes les tenien marrons i en tenien mooolt poques.

El pi les tenia gaire bé totes, igual que les alzines, amb la diferència que sota les alzines està ple d’aglans! On ens va agradar més va ser amb els prunus que tenien les fulles vermelloses i si ens posàvem a sota, semblava que hi hagués una pluja de fulles!

Després vam pujar al pati dels nens grans i vam trobar unes fulles enormes de morera! Quina passada!

 

SANTA CECÍLIA

Enguany, la temàtica de Santa Cecília, la Patrona dels Músics, va ser el Rock. Els nens i nenes de la classe del Cargolet i la Tortuga vam ballar la cançó “Bon dia” dels Pets.

Esperem que us ho passéssiu molt bé!

 

L’ÀLIGA XIP

Els nens i nenes del pingüí estan fent un projecte sobre els ocells. Dimecres, els va anar a visitar una àliga, en Xip. Després, vam demanar si podríem veure-la i tocar-la i ens van dir que sí!

Mireu que valents que som!

 

FRUITS DE TARDOR

Fa uns dies, la Mar ens va portar una carbassa i l’Estel Vila ens va portar un codony i vam aprofitar per parlar dels fruits de tardor. A més, fa molts dies que hi ha molts nens que porten poma per esmorzar i això ens va donar peu a una idea…

Primer, vam introduir un nou fruit: la magrana. En un principi, olorant-la, tocant-la i observant-la, cap nen ni nena no va saber-ne dir el nom. La vam comparar amb una poma i vam veure que tenien un color semblant, però que la poma era més fina i feia una olor diferent. Després, vam obrir ambdós fruits i alguns nens van reconèixer la magrana. Vam veure que treia un suc vermell i que a dins hi havia moltes granes. Vam tastar-les i majoritàriament va agradar més la poma. Finalment, vam obrir el codony i el vam comparar amb les altres fruites. Vam veure que s’assemblava més a la poma que a la magrana.

A la tarda, vam agafar la poma, la magrana i el codony, i vam fer estampació de fruits.

 

APARELLEM

Aquesta setmana, la Júlia ens va portar un material molt bonic per treballar les matemàtiques. Es tracta d’un joc d’aparellar cada gos amb els ossos del seu color. Ens va agradar molt 🙂 Moltes gràcies!

 

MINI COMPOSTADOR

Recordeu que teníem un mini compostador a la classe, altrament dit tupper amb terra i cucs? Fa unes setmanes, vam agafar una mica de terra d’un compostador (amb tres cucs a dins) i hi vam posar una pela de poma per veure què passava. També els hi vam posar una mica de serradures perquè sabem que als cucs els agraden.

Doncs aquesta setmana vam obrir el tupper  i vam mirar què havia passat… La pela de poma ja no era verda, era força marró i una mica transparent. S’estava com desfent.

També vam descobrir un cuc nou, un cuc de color blanc!

 

SORRA DE NEU

Experimentem amb sorra de neu, una barreja d’oli i farina. Quin tacte més suau!

 

FEM PAPER RECICLAT. 2ª PART

Vam veure que el segon pas era barrejar els trossets de paper amb aigua, així que aprofitar que els nens i nenes de 4t de primària estaven estudiant l’aigua i els seus usos i ens vam unir per continuar el projecte plegats.

Vam anar al taller i vam barrejar els trossets de paper amb aigua i vam acabar-los de trinxar. Alguns trossets fins i tot els vam triturar amb un minipimer. Després, vam barrejar bé la pasta, vam agafar un sedàs i vam colar-la per tal que marxés força aigua.

Finalment, vam agafar una vaieta i la vam posar a sobre la pasta que hi havia enganxada al sedàs. Com creieu que ens haurà quedat el paper? En breus, quan s’hagi assecat del tot, ho comprovarem!

 

FEM PAPER RECICLAT. 1ª PART

Estem ben endinsats en el projecte del reciclatge i és ara quan ho comencem a veure tot més clar. Fa uns dies, ens vam estar mirant un llibre de la biblioteca que ens explicava com reciclar el paper; com fer paper nou del paper que ja no farem servir més.

Vam veure que el primer pas era estripar el paper en trossets molt petits, així que vam agafar uns fulls fets servir i els vam ben trossejar.

 

 

FA VENT I CAUEN LES FULLES

La setmana passada, vam tenir dies de molt vent i va fer que caiguessin moltes fulles a terra. Fins ara, n’havien caigut de seques, però aquesta vegada en teníem de tots tipus.

Vam aprofitar per identificar les fulles de cada arbre del pati i després vam estampar i pintar amb aquestes fulles.

 

QUAN VE EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES…

Per fi ha arribat la tarda i hem celebrat la Castanyada tan bé com hem pogut! Ens hem disfressat de castanyeres i “castanyeros”, hem anat a veure com els nens i nenes grans torraven castanyes i després hem anat a cantar cançons al teatre.

 

FEM PANELLETS

I seguint la tradició, al matí de castanyada hem fet panellets. Per poder fer la massa, hem barrejat farina d’ametlla, sucre, puré de patates i pinyons. Hem tastat tots els ingredients i hem vist que els nens i nenes de la classe eren mooolt llaminers! Després de fer les comprovacions, estem a punt per començar a cuinar, però primer, ens hem de rentar les mans!

Després de veure i tastar tots els ingredients i de rentar mans, els hem anat barrejant; primer amb una espàtula i després amb les mans.  Un cop la massa ha estat ben barrejada, hem fet quatre boletes cada un i les hem decorat amb els pinyons. Els hem anat deixant a sobre una sabata molt gran i els hem portat a coure.

A la tarda, ens els hem endut cap a casa. Esperem que us hagin agradat!

 

ENS PREPAREM PER LA CASTANYADA

Tenim un raconet a l’escola dedicat exclusivament a la castanyada: hi ha un bidó per torrar les castanyes, hi teim castanyes i moniatos. Només ens hi falta… la Castanyera!

 

QUÈ PASSA AMB LES ESCOMBRARIES?

Fa uns dies que parlem del reciclatge i tenim una pregunta que ens falta respondre: després de llençar la brossa a les papereres, llencem les bosses als contenidors. Quan els contenidors estan plens, ve el camió de les escombraries i s’emporta les deixalles. Però què passa després?

Vam mirar un conte de la biblioteca que ens explicava que del paper se’n podia fer més paper, que del plàstic se’n podia fer més plàstic i que del vidre se’n podria fer més vidre. Un dia d’aquests, ja mirarem de fer paper reciclat. Però encara ens queda un dubte… què podem fer amb les peles de poma, de plàtan, de mandarina…? No en podem pas tornar a fer pomes, plàtans i mandarines, no?

Així doncs, vam buscar per internet què se’n podia fer i ens va sortir la foto d’un compostador. Els compostadors són com contenidors on hi podem llençar totes les “restes orgàniques”, les restes de menjar, plantes, etc. Dins d’aquests compostadors, hi van uns cucs que fan una mena de màgia: es mengen les “restes orgàniques” i la terra i ho converteixen en terra molt bona. Llavors, amb aquesta terra podem plantar més flors, arbres i plantes.

A la classe, vam portar una mica de terra i cucs per veure com era i quina feina feien.

 

CODONY

La setmana passada, l’Estel Vila ens va portar un codony, un altre fruit de tardor, i també una sorpresa molt dolça: codonyat casolà!

Primer, ens vam ben mirar el codony, el vam tocar, olorar, etc. I després, vam tastar el codonyat. Al principi, alguns no les tenien totes, però en tastar-lo i veure que era ben dolçet, ens va encantar a tots! Moltes gràcies!!!

QUANTS TRESORS!

En tornant de l’excursió, ens vam mirar tots els tresors que havíem recollit. Vam veure que les fulles que havíem collit eren molt diferents: n’hi havia de color groc, taronja, verd, marró i vermell. També vam veure que no totes eren de la mateixa mida: n’hi havia de grans, de petites, amb “punxes”, en forma d’estrella, llargues, etc. De totes les fulles, vam identificar les del castanyer, l’arbre que fa les castanyes.

Parlant de castanyes, vam recollir un munt de castanyes bordes: de grans, de petites, pelades, amb pelló i sense, etc. Vam collir pellons de castanya, els abrics de les castanyes, que punxaven molt! Havíem de vigilar. Quants tresors que vam trobar!

 

ANEM A CAN PARRELLA A DESCOBRIR LA TARDOR

Fa uns dies, vam anar d’excurisó a Can Parrella a descobrir la tardor. Vam veure castanyes, pellons de castanyes i fulles de tots colors!

Després vam esmorzar al sol i vam jugar una estoneta al parc. Va ser genial!

 

L’INÈS ENS PREPARA RACONS

La setmana passada, l’Inès ens va preparar uns racons molt divertits: en un racó havíem de tapar i destapar taps de pots molt diferents. En un altre, havíem d’agafar uns pom-poms petits amb agulles d’estendre roba. En un altre podíem cosir unes lletres i, al darrer, vam experimentar amb espuma d’afeitar i pintura. Que divertit!!!

 

CONTENIDORS

Ja fa dies que parlem de les deixalles de la classe. Doncs vam arribar a la conclusió que un cop plenes les papereres, havíem de buidar-les als contenidors del carrer. Com vau poder veure fa uns dies, vam sortir al carrer i els vam anar a veure. Després de mirar-nos-els bé, els vam dibuixar i pintar.

Els vam pintar amb ceres i també amb pintura. Ara bé, no els vam pintar amb pinzell sinó que ho vam fer amb els dits (i alguns les mans senceres!).

Finalment, vam buscar la relació entre cada paperera i el seu contenidor: què llençàvem a cada lloc? En aquestes fotos ho podreu veure 😉

 

SEGONA VOLTA DE RACONS

La primera setmana que vam fer racons, ens va servir per descobrir algunes de les possibilitats que ens oferia cada espai i cada material. Aquesta setmana, tot i que els racons tenen la mateixa temàtica, hem introduït material nou o els hem diversificat una mica. Per exemple, al racó de pintura, vam introduir tubs de paper de vàter i vam comprovar que quan pintàvem amb els tubs apareixien cercles! També hem experimentat més amb el racó de teles i ens hem construït unes disfresses molt xules.

Al racó d’iPads, vam fer servir una app en la qual escollíem un dibuix o una situació, llavors, pensàvem què volíem que passés i ho dibuixàvem. Finalment, apretàvem un botó i els nostres dibuixos es movien. Per exemple, podíem triar què volíem que sortís de dins d’una mànega, què volíem que es mengés un cocodril, què sortia de les xemeneies o dibuixàvem pluja i neu, entre moltes altres coses.

 

FRUITS DE TARDOR

Fa uns dies, l’Estel Vila ens va portar blat de moro i la Júlia ens va portar castanyes bordes. Ens vam mirar els fruits, els vam tocar, olorar i també els vam obrir per veure com eren per dintre.

 

Alguns nens ens van explicar que ells mengen blat de moro a les amanides, altres que se’l mengen torrat, etc. També vam recordar que per castanyada mengem castanyes i que l’any passat alguns en vam menjar a l’escola. Vam recordar que per menjar-nos-les, les havíem de torrar al foc en una paella plena de forats.

Després, vam deixar-los en una safata i ho vam deixar exposat a la classe per qui tingui ganes de mirar-s’ho.

 

RACONS

Hem començat els racons! Aquesta setmana, teníem 4 racons diferents: el racó de pintura (on fèiem estampació amb esponges), el racó de piuetes (on treballàvem la creativitat i la motricitat fina), el racó de tablets (on treballàvem la classificació d’objectes) i el de teles (un racó de joc simbòlic per treballar la creativitat i la imaginació, la motricitat fina i gruixuda, etc.).

Ens ho hem passat molt bé!

 

ON VA CADA COSA?

Avui hem mirat un conte de les tres bessones que aprenien a reciclar, a reutilitzar i a reduir. Nosaltres, de moment, ens hem fixat que no totes les deixalles van al mateix lloc i que hi ha un camió de les escombraries que recull i buida els contenidors.

Ara que ja havíem vist que teníem moltes papereres i contenidors, i d’arribar a la conclusió que no ho podem llençar tot al mateix lloc, hem provat de llençar algunes coses que solem tenir a l’escola. Hem portat diferents materials i els hem anat classificant.

Cada nen o nena agafava un objecte i, entre tots, decidíem on les havíem de llençar. Hem vist que a la paperera gran hi llençàvem papers, cartrons, plàstic, etc. A la marró, hi llancem peles de plàtan, de poma, de mandarina, etc. I a la negra, hi llencem el paper de plata i les coses que estan molt brutes, com els mocadors amb mocs.

Ens n’hem sortit molt bé!

 

COMENCEM UN NOU PROJECTE

Fa uns dies, vam començar a veure que, quan volíem llençar un paper, una canya, un pot de suc i altres coses a les escombraries, no sabíem on ho havíem de llençar. A més a més, ens hem adonat que a vegades ens descuidem l’aixeta oberta o els llums encesos. És per això, que hem decidit començar un projecte per cuidar el medi ambient.

Primer de tot, ens vam fixar en quantes papereres tenim a la classe. En tenim tres: una de gran, una de petita negra i una de marró. I ens vam preguntar: per què tenim tantes papereres?

A la gran, molts van estar d’acord en què hi podríem tirar papers. A la marró, alguns van dir que hi podíem tirar peles de plàtan. Però també van sortir alguns nens dient que les peles i els papers es podien llençar a la paperera marró.

Després, vam preguntar-nos quantes en teníem a casa. Hi ha nens i nenes que en tenen una, altres que en tenen dues, altres tres i alguns en tenen quatre! Però, per què? Alguns van dir que en tenien moltes per llençar-hi coses diferents però no sabien quines. Altres deien que encara que en tinguessin moltes, ho llençaven tot a la mateixa.

Llavors, ens vam preguntar: què passa quan les papereres de casa estan plenes? Les llencem al contenidor! Uns contenidors molt grans que hi ha fora al carrer. Però… quants n’hi ha? Com que no ens posàvem d’acord, vam sortir al carrer a comprovar-ho!

Vam veure que teníem quatre contenidors diferents (cinc, però dos eren molt iguals). Un de verd, un altre de blau i groc, un altre de verd amb un forat, i dos de marrons. Però… què hem de llençar a cada un? Ho sabrem més endavant!

 

CREATIVITAT AL PODER!

Aquesta setmana ens hem ajuntat les Tortuguetes i els Cargolets, i amb l’Esther hem fet uns murals molts xulos. Sabeu en què s’han convertit? Només heu de venir a veure el nostre passadís!

 

FEM PINTURA

Primer dia de pintura superat! Vam fer servir el color blau, el groc, el vermell i el blanc, i vam poder veure què passava si en barrejàvem alguns. Quins murals més bonics 🙂

 

DECOREM LA CLASSE

La setmana passada, vam observar que les parets de la classe eren una mica avorrides i vam decidir decorar-les. Entre tots, vam dir que teníem ganes d’enganxar-hi tortugues, sols i estels. Així doncs, ens vam posar a pintar tots aquests dibuixos per tal de poder personalitzar la nostra classe.

Què us sembla? Us agrada?

 

 

QUAN AL CEL HI HA BASSETES…

Fa uns anys, no hi havien homes i dones del temps, així que la gent, per saber si plouria o no, miraven al cel. Quan veien que al cel hi havia molts núvols petits i rodonets que semblaven bassetes, sabien que plouria. A partir d’aquí, vam introduir la següent dita:

Quan al cel hi ha bassetes, a la terra hi ha pastetes.

Vam fer veure que els núvols en forma de bassetes eren trossets de cotó. Vam agafar sorra fina del pati i vam fer veure que era el terra. Llavors, sucàvem el cotó a l’aigua i fèiem ploure, mentre recitàvem la dita. Finalment, vam anar experimentant amb els tres materials.

 

FEM PSICO!

Aquest dimarts, va venir la Marisa i vam anar a fer psico al gimnàs. Teníem uns cercles (uns aros) i els fèiem servir com a volant d’un cotxe, que de cop, ens el posàvem a sobre el cap, als peus, hi passàvem per dins, etc. Finalment, vam posar música i vam jugar amb uns globus que mai podien tocar a terra. Que divertit!!!

 

PRIMERS DIES D’ESCOLA

Ja hem començat un nou curs i les tortuguetes hem vingut amb les piles ben carregades. Aquests primers dies, ens han servit per conèixer-nos millor, per descobrir i recordar els racons de l’escola i per començar a engegar motors.