5è primària

MATERIAL CICLE SUPERIOR 19-20

LLIBRES DE TEXT CICLE SUPERIOR 19-20

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 19-20

PLA ANUAL 19-20

 

INICIEM EL PROJECTE PAÏSOS DEL MÓN I ELS SEUS EDIFICIS

Sabeu on podem trobar un edifici en forma d’esfera, de con o de cub? A 5è de primària estem immersos en el treball d’investigació sobre els països del món i les característiques geomètriques d’alguns edificis que hi podem trobar. Per iniciar la primera part, aquests dies estem buscant informació per conèixer amb més profunditat alguns països del món: situació geogràfica, relleu i clima, flora i fauna, aspectes culturals, polítics i econòmics, edificis importants, curiositats…amb la finalitat de crear una sèrie de reportatges amb tota la informació recopilada. Ben aviat els tindrem a punt!

 

CELEBREM EL CARNAVAL A L’ESCOLA

El dijous dia 20 de febrer, vam celebrar el Carnaval a l’escola! Seguint el fil del projecte de curs, els Jocs Olímpics, cada curs ens vam disfressar d’un esport diferent: esgrima, boxa, hípica, rem, rugby, goalball…Les mestres eren les representants dels primers jocs de l’antiga Grècia!

Va ser un dia molt intens i inoblidable: al matí, vam celebrar el dijous llarder i vam menjar un entrepà de botifarra per esmorzar. A la tarda, vam fer la tradicional rua pel carrer Sant Miquel i vam ballar una coreografia junt amb el ball del toc d’inici al pati de l’escola, que es va convertir en un preciós estadi Olímpic.

WINTER LANDSCAPES

Students in 5è painted these beautiful Winter landscapes! Do you like it?

 

PREPAREM LES PRESENTACIONS DE MEDI

Els alumnes de 5è van preparar les presentacions orals de medi natural relacionades amb el repte que han estat treballant aquestes setmanes: “Quan tot canvia: canvis i energia”.

 

PARTICIPEM A L’ESPRINT MATEMÀTIC

Els alumnes de 5è i 6è han participat al concurs de l’Esprint matemàtic organitzat pel Feemcat (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya), un recull de 10 problemes per ser resolts de forma col·lectiva i telemàtica en el menor temps possible. Els diferents equips s’han esforçat de valent i han pensat diferents estratègies de resolució per trobar el màxim nombre de solucions correctes. Enhorabona nois i noies per la feina feta!

 

SKYLINES OF THE OLYMPIC GAMES CITIES

The students of 5è and 6è drew the skylines of the cities where the Olympic Games have been celebrated.

First of all, they draw the skyline of the city on a white cardboard and cut out with scissors to the smallest details, such as windows. Then, they pasted the silhouette on a black cardboard and started to paint the sky using acrylic paint and pieces of sponges. The color gradation was painted starting from a central yellow strip, with a shade toward red on one half of the sheet, trying to simulate a sunset sky. Other students used different colors like purple, navy blue, black…

Once the sky was finished, they remove the template of the silhouette so they could see the buildings of the city in black color on a perfect shape.

Do you like the result?

 

VISITA A COSMOCAIXA

Els alumnes de 5è de Primària van fer una visita al CosmoCaixa per a realitzar un taller sobre l’electricitat i un altre sobre le estratègies dels animals per menjar i no ser menjats. A més van poder visitar la sala gran del Museu. Una visita d’allò més profitosa!

 

PORTRAITS IN PRIMARY AND SECONDARY COLORS

The students of 5è and 6è drew a portrait of one of their classmates using only a pencil.
It was not an easy task because they had to be very concentrate to make the portrait as close as possible to reality. The model had to be calm and relaxed because the partner had to observe very carefully every detail of the face. When the first portrait was finished, the model turned into a painter and vice versa. Once the picture was finished, they painted it in a different technique but using only a primary or a secondary color.

Do you like the result?

 

LA CASTANYADA

Per celebrar la Castanyada, els alumnes de cicle Superior vam realitzar la tradicional gimcana: els nois i noies van fer una ruta pel centre del poble i van fer entrevistes a la població per demanar-los com celebren aquesta tradició; també van haver de calcular distàncies, resoldre preguntes relacionades amb aspectes de les places del poble, dels carrers, del teatre…Una altra activitat van ser la d’endevinar amb els ulls tancats diferents menjars típics de tardor. Finalment, cada grup va crear una decoració de tardor per penjar al nostre espai de lectura. Sens dubte, un matí d’allò més entretingut! A la tarda, vam menjar les castanyes que els alumnes de 3r d’ESO van torrar per tots els alumnes de l’escola.

Bona castanyada a tothom!

 

COVES DEL TOLL I MUSEU DE MOIÀ

Els alumnes de 5è van visitar les Coves del Toll i el Museu de Moià per treballar la Prehistòria. En Jofre, el monitor, els va guiar per la cova i els va explicar tot el referent a aquesta etapa. Va ser com fer un viatge en el temps!

 

OLYMPIC TORCHES

The students of 5è started the project of the Olympic games painting an Olympic torch in arts and craft class. They could explore with color, shape and pattern. Firstly, they painted the background with bright acrylic paint. Later on, they decorated the fire with tissue paper or mosaic pasta tiles to give it volume and movement. Do you like the result?

 

ESTUDI D’UNA RIERA A VIDRÀ

Els alumnes de 5è van treballar un ecosistema de riera. Van fer l’estudi físic (aigua, sòl, vegetació…) i dels éssers vius que hi habiten. Van poder recollir moltes dades que continuaran analitzant a l’escola. Va ser un treball que van aprofitar molt, així com també el dia que van poder gaudir tots junts.