Curs 1r de Primària

MATERIAL CICLE INICIAL 19-20

LLIBRES DE TEXT CICLE INICIAL 19-20

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 19-20

 

 

SORTIDA AL CENTRE EQÜESTRE DE CAMPDEVÀNOL

Avui hem visitat El Centre Eqüestre Niubó de Campdevànol, on es dur a terme un curs d’hipoteràpia  dirigides a persones de la Fundació MAP.

L’Eva, la mare de la Paula de segon, és fisioterapeuta i ens ha explicat els beneficis que comporta la hipoteràpia amb les persones amb discapacitat tant a nivell emocional com físic ( enfortir la musculatura del cos, es crea un vincle afectiu entre la persona i l’animal…).

Els alumnes de cicle inicial hem gaudit molt de l’estada, on ens han ensenyat les instal.lacions, hem pogut veure el treball que es fa amb les persones amb discapacitat, ens han deixat rapatllar els ponis… i malgrat que el temps no ens ha acompanyat massa, encara hem pogut fer una petita excursió als voltats de Campdevànol  fins arribar aun parc on ens hem parat a dinar.

Moltes gràcies Eva per fer-nos conèixer aquest lloc i el teu treball. Persones com tu la vida ens és molt més bonica i fàcil!!!

LA CASTANYADA

Per celebrar la Castanyada, avui el matí hem anat a darrera al pavelló de Torelló a gaudir de la natura i la tardor. Hem proposat als nens i nenes de cicle inicial de fer el joc dels 5 sentits, hem treballat a través d’un joc lúdic la vista, olfacte, tacte, oïda i el gust. Després d’esmorzar i jugar hem fet per grups unes mandales amb fulles, aglans, pedres…molt xules!

A la tarda ens ha vingut a veure la Castanyera! Seguidament hem anat a veure com cantaven els nens i nenes d’infantil al teatre de l’escola i també els hi hem cantat una cançó de la tardor. Després hem anat a veure com torraven castanyes els nois i noies de tercer d’ESO, castanyes que hem pogut tastar per berenar a l’hora del pati.

Mireu que bé que ens ho hem passat…

LA DESCRIPCIÓ

A castellà, per parelles, hem treballat la descripció a través del joc”¿quién es quién?”. Hem tingut d’utilitzar molts adjectius: alto-bajo, rubio-moreno-castanyo, largo-corto…per poder endevinar quin personatge era.

CREATIVITAT

A inici de curs, per tal de conèixe’ns millor, vam fer una rèplica de nosaltres mateixos, dibuixant allò que més ens agradava de menjar, esport, color i també vam dibuixar la nostra família. Una vegada acabats els “ninots” vam exposar-ho a la classe a l’hora de castellà (explicant tot allò que haviem dibuixat). Aquesta activitat ens ha permès conèixer millor els nostres companys de classe!

BUSQUEM INFORMACIÓ

Per grups heterogènis (alumnes de primer i segon)  i cooperatius hem començat amb la recerca d’informació sobre les preguntes que ens vam fer per saber coses sobre les olimpiades. Han sortit 8 grups i cada grup ha tingut de buscar una informació. Els grups són els següents: grup del peveter, grup de les anelles, grup de les mascotes, grup de la història, grup de les medalles, grup del món, grup de la torxa i grup dels esports.

EXPRESSIÓ ESCRITA

Els nens i  nenes de primer comencem escriure, avui hem fet frases!

LA LLIBRETA VIATGERA

Cada divendres, tres alumnes se’n porten a casa la llibreta viatgera i ens escriuen i dibuixen allò que els hi hem preguntat. El dilluns a la tarda expliquen davant dels seus companys allò que han escrit. Comencem la llibreta viatgera demanat quina és la seva mascota?

LA DESENA I LA UNITAT

Continuem treballant els nombres (la desena i la unitat) amb material…

INFORMÀTICA

La Marta ens ensenya informàtica, com obrir l’ordinador, utilitzar el tuxpaint, familiaritzar-nos amb el teclat, saber guardar allò que hem estat fent a l’ordinador…Mireu com treballem:

PACBAL

Des de principi de curs, cicle inicial, cada dia (excepte dimecres) durant mitja horeta  ha començat amb els grups de lectura reduïts. Intentant així millorar la lectura dels infants.

MATERIAL DE LES OLIMPIADES

Aquests dies els nens i nenes de primer han començat a portar material  i informació sobre les olimpiades.  Cada nen/a ens ha explicat què ha portat i després ho hem deixat a una taula que tenim per poder guardar tot allò que anem trobant sobre el tema.

MURAL DE LA TARDOR

Des de l’àrea de creativitat, els alumnes de cicle inicial hem fet un mural de la tardor. Si el voleu veure està a l’entrada de l’escola. Mireu que ens ha quedat bonic!

RACONS DE LLENGUA

Aquí teniu un recull d’imatges de les activitats que es realitzen quan treballem per racons. A cada taula hi ha un joc diferent I anirem rodant, així tothom passarà per totes les activitats. Com podeu veure  hi ha jocs de lectura i escriptura.

Ens ha agradat molt treballar per racons i ens hem passem molt bé!

DIA DEL CANVI CLIMÀTIC

És important que des de l’escola i des de casa sensibilitzem als nostres fills/alumnes amb aspectes tant importants com la cura del medi ambient. Avui dia del canvi climàtic des de  l’escola hem aprofitat per treballar el tema i hem parlat de quines accions podem fer per millorar el nostre entorn/món. Han sortit idees molt  interessants que durant el curs anirem treballant i intentarem que no només siguin idees si no també fets. El matí després de veure un vídeo i fer conversa hem sortit al carrer amb pancartes a demanar un món més verd i amb menys contaminació. També hem anat a veure el tros de riu que han netejat els nois i noies grans de l’escola. A la tarda els alumnes de 4t ens han ensenyat i explicat un mural que han fet al passadís sobre el problema del plàstic al mar. Entre tots podem canviar el món!

RACONS MATEMÀTICS

El divendres vam fer racons matemàtics, consisteix en que cada taula té un joc matemàtic : oca, dòmino, muntanya de lego… i els nens i nenes aniran rodant per les taules a fi que pugin jugar a tots els jocs proposats.

És una manera divertida d’aprenem els números jugant.

Més endavant en farem d’altres de suma, resta, etc.

LA DESENA

Treballem la desena i unitats amb mongetes i gots de plàstic. Fem grups de 10. Dins el got hi han d’entrar 10 mongetes ni més ni menys (cada got és una desena)…si no es queden a fora (són les unitats). Per exemple: el nombre 21, serien 2 gots plens de mongetes (2 grups, 2 desenes) i sobraria 1 mongeta ( 1 unitat)

DESCOMPOSEM NÚMEROS

Avui hem treballat la descomposició de nombres amb taps; per exemple, hem vist que el nombre 9 es pot representar de moltes maneres: 4+5, 8+1, 7+2, 5+4, 9+0, 6+3

BINGO DE LETRAS

A l’hora de castellà hem jugat el Bingo de les lletres… ens hem divertit i hem repassat el so-grafia de les lletres.

CREATIVITAT

El primer dia de creativitat hem fet servir la plastilina…i hem començat a crear. Mireu quines coses més boniques que ens han sortit! A més a més, després hem decidit fer una serp llarguíssima entre tots!

FESTA DE ROCAPREVERA

Avui els gegants de l’escola ens han vingut a visitar al pati, doncs demà sortiran a passejar per la festa de Rocaprevera i ens han convidat a participar-hi!

 

LA CLASSE DE PRIMER

Comencem el nou curs amb molta il·lusió, mireu quina foto hem penjat a la porta de la classe… que guapos/es!!!

Aquests primers dies hem començat a preparar les nostres coses, posar nom als penjadors, calaixets, llibres…i també hem tingut temps de jugar a la classe i el pati.