Curs 2n de Primària

MATERIAL CICLE INICIAL 19-20

LLIBRES DE TEXT CICLE INICIAL 19-20

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 19-20

 

SETMANA INTENSA DE CARNAVAL

Una setmana plena d’emocions, alegria i nervis!

Divendres 15 de febrer va venir  la Reina Carnestoltes a l’escola i ens va donar les consignes que vam haver de seguir durant la setmana:

dilluns portar una mascota de peluix, dimarts portar un pentinat divertit, dimecres vestir-nos de senyoretes o homenots i dijous anar ben disfressats!

El dijous dia 20 de febrer, vam celebrar el Carnaval a l’escola! Seguint el fil del projecte de curs, els Jocs Olímpics, cada curs ens vam disfressar d’un esport diferent: esgrima, boxa, hípica, rem, rugby, goalball…Les mestres eren les representants dels primers jocs de l’antiga Grècia!

Va ser un dia molt intens: al matí, vam celebrar el dijous llarder i vam menjar un entrepà de botifarra per esmorzar al pati de l’escola. A la tarda, vam fer la tradicional rua pel carrer Sant Miquel i vam ballar una coreografia junt amb el ball del toc d’inici del carnestoltes al pati de l’escola, que es va convertir en un preciós estadi Olímpic.

Ens ho vam passar d’allò més bé!!!

DESPEDIDA PADRINS LECTORS

APRENEM A SUMAR PREUS I A TORNAR EL CANVI

A la classe de matemàtiques estem aprenent a sumar els preus de diferents productes que ens trobem al supermercat. A més, també ens hem atrevit a calcular l’import que haurien de tornar en el cas que el botiguer hagués de tornar canvi en el seu client. Som molt espavilats!!!!

DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Durant els mesos de gener i febrer hem estat treballant diferents conceptes relacionats amb la pau i la violència. Per dur a terme aquest treball, primer de tot vam explicar en quines situacions teniem Pau a l’escola i en quines no. Per exemple: hi ha pau quan estem tranquils i treballant, hi ha pau quan no correm pel passadís, hi ha pau quan cuidem els companys i companyes…etc. Per treballar d’una altra manera aquests dos aspectes, també vam convertir la lletra de la cançó de “La festa de la Pau” en uns dibuixos molt bonics. Per acabar, vam escriure algunes de les reflexions que vam creure entre tots.

CONTINENTS I OCEANS

Un cop vam tenir identificats tots els continents del món vam descobrir quins eren els oceans que els separen. Per fer-ho, vam sortir al pati de l’escola on hi havia amagades diferents peces d’un trencaclosques. Llavors vam tornar a la classe per construir-lo i ens vam adonar que hi ha 5 oceans: l’Atlàntic, l’Antàrtic, l’Àrtic, el Pacífic i l’Índic. Finalment, vam plasmar tots els nostres coneixements a un mapa mut.

REGALS DELS REIS

Després de les festes de Nadal, els nens i  nenes de primer van poder gaudir amb els companys de classe d’alguns jocs que els havien passat el Reis o el Tió.

NADAAAAAAAL!!!

L’últim dia d’escola de l’any va ser un dia MOLT INTENS i ple d’emocions! Primer vam acabar de fer les felicitacions de Nadal per els nostres pares i mares, després vam passar per totes les classes d’Infantil a recitar el poema de Nadal i vam cantar cançons! Després de pati vam fer una sessió de pel·lícula a la classe per calmar els nervis i finalment…..VAM CAGAR EL TIÓ! Per acabar el dia vam fer una petita valoració del trimestre i ens vam desitjar un molt bon Nadal!

CANVIEM LA CAIXA DE LLIBRES DE LA BIBLIOTECA

La Sònia de la biblioteca va tornar a visitar-nos per saber si ens havien agradat les lectures que ens havia deixat al llarg d’aquest trimestre.  Va quedar parada de tot el que havíem llegit entre tots! De tant contenta que estava va decidir canviar-nos la caixa de llibres que teniem per una de nova amb lectures diferents i de tot tipus! GRÀCIES SÒNIA!

VISITA ESTEL + LA MARATÓ

Durant aquest primer trimestre a l’àrea de valors tots els cursos d’Infantil, Primària i Eso hem fet un projecte conjunt: la Marató. Hem fet de tot, per exemple: representar el conte “de què fa gust la lluna?” per descobrir què és la solidaritat i el treball en equip, hem fet diferents jocs que ens han ajudat a reflexionar sobre l’empatia i la cooperació, també hem estat preparant algunes activitats pel dia de la Marató. A més a més, vam rebre la visita de l’Estel, una noia que pateix una malaltia minoritària i que va venir a compartir la seva experiència amb nosaltres. Ha estat un projecte molt intens! Agraïm a totes les persones que van fer convertir el 15 de desembre en un dia molt especial. Moltes gràcies!

SÍ, SÍ, SÍ EL TIÓ JA ÉS AQUÍ!

Doncs sí, es va fer esperar, però finalment va arribar! L’oncle Buscall va venir a l’escola carregat de tions, un per cada classe! Amb ell vam cantar cançons i vam repassar els punts més importants per cuidar d’allò més bé els nostres tions. Gràcies Oncle Buscall!!!

ELS LEGOS ENS ENCANTEN!

Sempre que tenim estones lliures les aprofitem per jugar amb els Legos. La veritat és que ens hi passaríem hores i hores! Mireu tot el que hem arribat a construir!

LA CENTENA!

Ja ha arribat la centena a la classe de segon. Per fer-ho primer vam manipular una mica amb el material que tenim a la classe i quan ja vam començar a entendre d’on venia la centena vam agafar una taula on es poden classificar les unitats, les desenes i les centenes. Amb aquesta taula varem anar col·locant els diferents nombres del 99 al 199. Som uns espavilats i espavilades!

RECITAL DE POESIA MIQUEL MARTÍ I POL

Els padrins lectors que tenim ens cuiden molt i ens ajuden amb el que faci falta! Durant molt temps vam estar preparant el recital de poesia de Miquel Martí i Pol en veu alta. Cada divendres de la setmana ens trobàvem per practicar i assejar el vers, l’entonació, el ritme, el volum…La veritat és que ens vam esforçar molt i ho vam fer molt i molt bé!

SUMES PORTANT-NE O NO?

Aquest últim mes hem après a sumar portant-ne! Però ens ha sorgit un petit problema…com sabem quan són sumes portant-ne o sense? Doncs un dia a la classe, tot practicant ens vam adonar que quan sumem les unitats i el resultat ens dóna més d’una xifra (i per tant, obtenim una desena…) doncs això vol dir que és una suma portant-ne! Mireu, mireu!

LA LÍNIA DEL TEMPS DE LES OLIMPÍADES

A l’àrea de medi natural i social hem estat investigant diferents temes: a quines ciutats del món s’han celebrat les olimpíades i el país que pertanyen, hem descobert quins continents hi ha al món i a on es situen. També hem après a interpretar els mapes i gràcies a aquest recurs hem pogut saber quina bandera té cada país. Ha estat força difícil però entre tots hem fet un molt bon equip i ens ho hem passat súper bé aprenent tots junts!

SANTA CECÍLIA!!

A la celebració del dia de Santa Cecília van passar moltes coses! Primer es va portar a terme la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics amb la participació de tots els alumnes de l’escola, cada classe representava el seu país. Després vam continuar la festa amb uns balls tradicionals de diferents països i vam acabar la festa amb l’encesa del peveter. Ah! i a més a més…també vam conèixer a la Tinta i en Carbó, les mascotes que representaran el curs olímpic!

ELS SÍMBOLS MATEMÀTICS: < , < , =

Els símbols matemàtics són una mica difícils d’entendre…així que un dia vam fer una petita representació al pati de l’escola per poder comprendre millor el significat d’aquests. Vam haver de buscar diferents nombres i símbols pel pati i llavors ens vam anar ajuntant segons si el nombre que teniem era: més gran o més petit que….!!

 

UNA ACTIVITAT AMB TAPS A CREATIVITAT

Durant la classe de creativitat varem deixar anar la imaginació i varen sortir unes mandales tant divertides com aquestes!

SORTIDA AL CENTRE EQÜESTRE DE CAMPDEVÀNOL

Avui hem visitat El Centre Eqüestre Niubó de Campdevànol, on es dur a terme un curs d’hipoteràpia  dirigides a persones de la Fundació MAP.

L’Eva, la mare de la Paula de segon, és fisioterapeuta i ens ha explicat els beneficis que comporta la hipoteràpia amb les persones amb discapacitat tant a nivell emocional com físic ( enfortir la musculatura del cos, es crea un vincle afectiu entre la persona i l’animal…).

Els alumnes de cicle inicial hem gaudit molt de l’estada, on ens han ensenyat les instal.lacions, hem pogut veure el treball que es fa amb les persones amb discapacitat, ens han deixat rapatllar els ponis… i malgrat que el temps no ens ha acompanyat massa, encara hem pogut fer una petita excursió als voltats de Campdevànol  fins arribar aun parc on ens hem parat a dinar.

Moltes gràcies Eva per fer-nos conèixer aquest lloc i el teu treball. Persones com tu la vida ens és molt més bonica i fàcil!!!

LA CASTANYADA

Per celebrar la Castanyada, els alumnes de Cicle Inicial vam anar a darrera al pavelló de Torelló a gaudir de la natura i la tardor. Vam proposar als nens i nenes de fer el joc dels 5 sentits, treballant a través d’un joc lúdic la vista, l’olfacte, el tacte, l’oïda i el gust. Després d’esmorzar i jugar, vam descobrir què era l’art efímer. Per fer-ho vam buscar fulles, glans, troncs, pedres…per crear diferents estils de mandales!

A la tarda ens va venir a veure la Castanyera! Seguidament vam anar a veure com cantaven els nens i nenes d’infantil al teatre de l’escola i també els hi vam cantar una cançó de la tardor. Després vam anar a veure com torraven castanyes els nois i noies de tercer d’ESO, castanyes que hem pogut tastar per berenar a l’hora del pati.

Mireu que bé que ens ho hem passat!!!

VISITA A LA BIBLIOTECA!

Dins el projecte de lectura BIBLIOTECA-ESCOLA els alumnes de segon van anar a visitar la Biblioteca Dos Rius. Van aprendre coses sobre el servei de la biblioteca, van visitar tot l’equipament i van conèixer la seva normativa de funcionament. També van tenir temps per descobrir llibres de coneixements i lectures interessants pel seu compte.

Per acabar, la Sònia ens va explicar el conte EL LLEÓ DE LA BIBLIOTECA de Michelle Knudsen, que ens va encantar a tots i a totes!

BUSQUEM INFORMACIÓ

Per grups heterogènis (alumnes de primer i segon)  i cooperatius hem començat amb la recerca d’informació sobre les preguntes que ens vam fer per saber coses sobre les Olimpíades. Han sortit 8 grups i cada grup ha hagut de buscar una informació. Els grups són els següents: grup del peveter, grup de les anelles, grup de les mascotes, grup de la història, grup de les medalles, grup del món, grup de la torxa i grup dels esports.

 

PAREM LA TAULA DE LLIBRES

La Sònia de la Biblioteca Dos Rius va venir a visitar-nos i ens va ensenyar una pila de contes per llegir a casa o a la classe quan tenim estones lliure.

A dins la capsa hi ha llibres de tot tipus, d’aventures, de ficció, còmics, revistes, d’acudits…i molts més! Si voleu saber-ne més haureu de venir a la classe i us els explicarem!

TREBALLEM PER RACONS I EN EQUIP!

Aquí teniu un recull d’imatges de les activitats que es realitzen quan treballem per racons. A cada taula hi ha un joc diferent i cada dimecres a la tarda anirem rodant, així tothom passarà per totes les activitats. Com podeu veure ja hem començat a descobrir què són les multiplicacions i la taula del 2, les hores en digital i amb les agulles del rellotge, també fem servir les lletres de l’Scrabble per fer paraules en castellà i calcular quina puntació aconseguim, sumem i restem amb nombres d’una o dues xifres (de moment, sense portar-ne), juguem amb el domino i creem les operacions que nosaltres decidim i a més també hi ha jocs de rapidesa i d’atenció!

Ens agrada molt treballar per racons i ens ho passem molt bé! SOM-HI!!

INICIEM ELS PADRINS LECTORS!

La lectura és fonamental en l’educació dels nostres alumnes i per tal de dinamitzar-ne el seu aprenentatge ja fa uns quants cursos que realitzem amb èxit, el projecte de Padrins Lectors. Es tracta d’una activitat cooperativa que consisteix a fer que alguns dels alumnes de 6è siguin padrins de lectura dels alumnes de 2n, als quals anomenem fillols i filloles. Això vol dir que cada padrí es compromet a ajudar a aprendre a llegir el seu fillol i/o millorar la seva habilitat lectora, al mateix temps que l’engresca i li encomana el gust per la lectura. Els alumnes, padrins i fillols, adquireixen uncompromís amb aquest projecte i tenen una responsabilitat.

El compromís queda reflectit en un contracte que signen el padrí o padrina i el fillol o fillola.

Aquí us deixem algunes fotos dels primers divendres de padrins lectors!

Benvinguts i benvigudes al curs 2019-2020!!! 🙂

Els primers dies d’escola van servir per organitzar-nos, per planificar una mica el curs, per explicar els nous projectes que faríem i tots junts vam decidir quins són els ingredients més importants que necessitem per passar un molt bon curs! Van sortir moltes idees, com per exemple: passar-ho bé mentre aprenem, respectar-nos els uns als altres, escoltar-nos i aixecar el dit quan volem explicar alguna cosa, treballar en equip i cuidar el grup que som, treballar el millor que podem, creure en nosaltres mateixos i sobretot, sobretot…SER MOLT FELIÇOS!

Aquí us deixem algunes fotos que ens vam fer per estrenar la nova obra d’art que tenim al pati de l’escola! GRÀCIES MONTSE!