Curs 2n de Primària

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 17-18

MATERIAL CICLE INICIAL CURS 18-19

LA MELMELADA D’EMOCIONS

Elaborar aquestes melmelades tan dolces ens ha permès veure les qualitats positives que tenen els altres, ens ha connectat a l’agraïment i la satisfacció i la creativitat s’han fet presents mentre les elaboràvem. Una activitat molt recomanable per seguir fent a casa.

VITAMINES EMOCIONALS

Els alumnes de segon s’han donat vitamines emocionals uns als altres.

ELS SUPER PODERS

Els alumnes de cicle inicial han treballat l’autoconeixement, una activitat per ajudar a valorar-se positivament i crear-se una imatge pròpia. Ho han fet amb l’activitat dels Super Poders (qualitats que tenen cada un). Ha estat una manera divertida de treballar la confiança, la seguretat i l’autoestima.

VACANCES

Us desitjo a tots molt bones vacances i bon estiu!!!

 

COLÒNIES A MAS VANDRELL

Aquests dos dies ens ho hem passat mooolt bé!!! Hem vist en Proto l’extraterrestre, hem entrat en un planetari, ens han fet titelles, jocs lúdics, hem après coses sobre els planetes, hem fet discoteca, jocs de nit, passarel.la de pijames…ens ho hem passat pipa!!!

PADRINS LECTORS

Avui els padrins lectors de 6è s’han despedit dels seus fiols de 2n; ens han preparat un joc de pistes que acabava amb un petit obsequi. Els fiols també han fet un punt de llibre per regalar als seus padrins. Dia molt emotiu! A l’àlbum ja veureu com hem treballat la lectura a través de jocs. Ens ha agradat molt!!!

SORTIDA A BUSCAR INSECTES

Finalment el temps ens ha permès fer la sortida i acabar el projecte de Gaudí ( insectes). La Txell, la mare de l’Oriol, ens ha portat al Puig a buscar insectes i en aquest Prat n’hem trobat mooooltíssims, que gràcies a la Txell hem pogut saber com es deien. Ens ho hem passat molt bé!!!La tornada a l’escola a sigut tota una aventura…el camí de tornada estava ple de males herbes i ens hem emportat alguna ortigada…Ens hi hem passat flor de malva i fang per les picades per alleugerir la picó… sembava que veniem de la selva!!! Gràcies Txell per acompañar-nos a la sortida i ensenyar-nos tantes coses!

CREATIVITAT

Els nens i nenes de segon han fet un mural sobre insectes a l’hora de creativitat….aquestes són les fotos quan l’estavem fent, sí voleu veure el resultat final haureu de venir a veure´l al passadís de davant la classe de segon.

MATÓ I NATA

En Fortià, el pare de la Celia,  avui ens ha explicat i ensenyat com es fa el mató i la nata. Moltes gràcies Fortià per aquesta experiència!!!

 

L’EURO I ELS CÈNTIMS

A segon fem una botiga on hem d’anar a comprar, quant ens valdrà la compra? paguem just? aprenem a tornar el canvi. A través del joc ens familiaritzem amb les monedes i treballem les operacions treballades el llarg del trimestre (sumes, restes i multiplicacions)

FEM INSECTES

Després d’observar bé els insectes i veure com són ens hem decidit, a l’hora de creativitat, fer insectes amb plastilina.

FORMES GEOMETRIQUES

Hem treballat les formes geometriques fent dibuixos amb els bloc lógics i anotant quines feiem servir

 

MULTIPLIQUEM

Aprenem les taules de multiplicar manipulant els reglets.

AGENTS CÍVICS

Els nens i nenes de segon hen fet una sessió de civisme amb els agents cívics de torelló.

En Nhansheng guanya el concurs de dibuix “esports en valors” que organitza el 9NOU. Felicitats!!!

L’HORTET DE L’ESCOLA

La Neus Roma, autora del llibre L’Hortet de L’Escola ha vingut a cicle inicial a explicar-nos personalment el llibre…hem pogut conèixer una persona molt amable i propera. Gràcies Neus!

En motiu del conte hem plantat un roser a l’hort de l’escola ja que el llibre parla d’un hort i un roser.

TAPA DEL PROJECTE

Avui a creativitat hem pintat amb pintura…mireu que bé que ens ho hem passat!

RACÓ DELS INSECTES

Observem diferents animals  invertebrats de podem trobar arreu del món:

DIADA DE SANT JORDI

Quina festa més bonica! hem començat el matí fent una bonica rosa per regalar als pares, després hem visitat l’exposició de dracs que hi havia al pati (dracs gaudiniants que durant aquests dies hem fet a l’hora de plàstica). Mentre gaudiem de l’exposició s’ha presentat al pati un drac grandiós que ens ha alegrat la festa! Més tard hem repartit els premis literaris al teatre ( el tema era la poesía, nosaltres l’hem fet de bestioles) i a la tarda… la paradeta de llibres recilclats. Tots ens hem firat per pocs diners!!! Us deixem unes fotos que il·lustren aquest Sant Jordi…

 

 

TRAMPES PER ATRAPAR “BESTIOLES”

Avui hem sortit a l’hort a posar trampes d’insectes i així poder-los estudiar bé dins la classe…

INSECTES

Aquests dies estem treballant els insectes…hem començat a buscar información en llibres, tauletes, revistes, etc. I les famílies ens han ajudat molt! A la classe tenim cucs de seda, capgrosssos, bestioles de goma…i un munt de coses que han anat portant els nens i nenes de la classe. Ara haurem de veure si són insectes o no.

 

PISCINA

Aquest tercer trimestre els alumnes de cicle inicial anem a la piscina!

JOC MATEMÀTIC

Amb un tangram hem construit siluetes de figures amb les 7 peces donades. No ha sigut tant senzill com semblava!!!

EL TRENCADÍS

Fem un medalló amb la técnica del trencadís  i tot seguit escrivim el text instructiu per fer el medalló; d’aquesta manera treballem la plàstica i l’expressió escrita.

TREBALLEM LA NOTÍCIA

Amb parelles hem escollit una notícia del diari Torelló i hem observat les seves parts: títol, on ha passat?, quan ha passat? què ha passat? i a qui ha passat?També ens hem fixat amb qui l’ha escrit i si hi havia fotografia, ens hem fixat que el text està escrit en columnes…i després cada nen/a ha fet de periodista i ha escrit una notícia inventada.

PRESENTACIONS

Dissabte dia de portes obertes , els alumnes de segon van tancar el projecte de l’aigua fent una explicació a tots els pares de la classe sobre el nostre projecte. Vam explicar què haviem après, quines activitats haviem realitzat i com ens havia anat el projecte. Va ser una gran experiència!!!

També aquella mateixa setmana, per grups,  vam anar  a la classe de primer explicar les obres de Gaudí, projecte que ara estem treballant.

GAUDÍ

Per grups hem de fer un treball sobre una obra de Gaudí: Sagrada Familia, Casa Batlló, Casa Vicenç , Parc Güell i La Pedrera. Amb els llibres que hem portat i amb l’ajuda de les tauletes busquem la següent informació: Història, época de construcció i quan va acabar, lloc , preu entrades i com està feta.Tot seguit farem un mural i l’explicarem davant de la classe i als nens i nenes de primer.

 

VISITA A LA BIBLIOTECA DOS RIUS

Avui hem visitat la biblioteca Dos Rius, la Sònia ens ha explicat com moure’ns per la biblioteca (on trobar els llibres segons edat, tema… les normes de la biblioteca, què es pot fer a la biblioteca) i ens ha explicat dos contes xulíssims. També hem tingut una estoneta per poder llegir i follejar algun llibre.

BRICOPATIS

Gràcies el bricopatis que es va fer a l’escola, els nens i nenes de l’escola han pogut disfrutar del pati

VISITA A LA DEPURADORA

Dins el projecte de l’Aigua ens quedava pendent la visita la depuradora de la Vall del Ges…Finalment l’hem pogut visitar. Hem vist que l’aigua de les cases arriba molt bruta i triga tot un dia per poder-se netejar i tornar al riu. Ens  hem adonat que sovint llancem coses a l’aigua que podriem evitar: bastonets de les orelles, tovalloletes, pintura, oli…

La Muntsa ens ha explicat tot el procés de depuració que passa l’aigua que arriba de les cases fins a tornar-la al riu. Hem après molt i ens ha agradat molt fer la visita!

 

 

NEVADA

Finalment ha arribat la neu a Torelló i hem pogut gaudir d’ella!

 

 

 

EL MÓN QUE ENS ENVOLTA

Desprès d’algunes setmanes de treball intens va arribar el moment d’obtenir els esperats carnets. Ara ja podem dir que formem part dels DETECTIUS DEL MÓN, una colla de nens conscients del món físic que ens envolta.

Per aconseguir els carnets hem hagut de superar unes quantes missions, totes dirigides entendre els problemes del món i a buscar possibles solucions.

La primera missió va ser formar els grups de treball i buscar un nom, així hem treballat la cohesió de grup.

La segona missió va consistir en realitzar una gimcana, una activitat de treball en grup, observació, presa de decisions i conscienciació dels problemes que existeixen al món. La següent tasca va ser buscar solucions a tots aquells problemes que havien sortit a la sessió anterior.

La tercera missió. Vam haver d’obrir unes caixes on s’amagava una sorpresa, però no va ser fàcil, vam haver de trobar la combinació correcta per aconseguir la clau que l’obria. Aquí també va ser molt important el treball en grup i la resolució de problemes.

L’última missió va ser màgica. Vam descobrir que la màgia per cuidar el món és dins nostre, que nosaltres som capaços de contribuir a fer un món millor. De dins el barret màgic en van sortir les tres R per aconseguir-ho: reduir, reciclar i reutilitzar. Per treballar la R de reduir vam pintar uns cartells per recordar a tothom com ho hem de fer.  Tots vam prendre el nostre compromís per cuidar i tenir un món millor: apagar els llums quan no els necessitem, reciclar a casa, apagar la televisió, reutilitzar els fulls de paper, tancar l’aixeta, no tirar papers a terra…

LA PEDRERA

Dins el projecte Gaudí vam anar a Barcelona a visitar La Pedrera o Casa Milà.

Vam gaudir amb la meravellosa obra d’en Gaudí …vam poder veure les xemeneies que semblaven guerrers, les golfes que semblava un esquelet de balena, un sostre fet de pètals de flors, una porta que semblaven les ones del mar o una ala de papallona…vam entrar al món de la fantasia i imaginació.

També vam fer un taller de trencadís de rajoles igual com feia el famós arquitecte.

Va ser una sortida molt pedagògica i que ens ho vam passar molt bé!!!

PROJECTE D’EN GAUDÍ

Iniciem un nou projecte: EN GAUDÍ. Per grups escrivim què sabem i què volem aprendre… i anotem on podem buscar i treure información:

SETMANA DEL CARNAVAL

Dimarts ens va venir a visitar la Reina Carnestoltes, i quina setmana més  esbojarrada que hem tingut, primer de tot complir les seves ordres:  dimecres pentinat estrefolari , dijous un mitjó de cada color…i divendres disfressats! i durant aquests dies hem anat fent la nostra disfressa de pop…  Mireu que bé que ens ho hem passat!

 

 

CONSTRUIR UN COTXE AMB MATERIAL RECICLAT

Aquests dies els nens i nenes de segon han treballat amb la Pilar (àrea de valors) la importància de reciclar, reutilirzar i reduir el material. A l’hora de creativitat hem aprofitat  per treballar aquests valors a partir de la construcció d’un cotxe amb material reciclat (tubs de paper de wàter, brics de llet, canyes i pots de iogurts). Tot seguit, hem fet un text instructiu explicant com hem fet el cotxe, així també hem treballat l’expressió escrita.

FEM UNA BRÚIXOLA

Per grups hem elaborat una brúixola casolana per saber on és el nord…hem necessitat un imant, tap de suro, un recipient amb aigua i una agulla de cosir. Hem llegit el text instructiu i hem muntat la nostra brúixola…

INTERPRETEM UN CONTE

A expressió escrita hem mirat el conte d'”Els bons amics” i hem escrit el resum; després a l’hora de castellà hem interpretat el conte treballant així l’expressió oral.

ORIENTACIÓ

Treballem l’orientació amb la brúixola, sortim al pati de l’escola i mirem què hi ha en cada punt cardinal…després fem el plànol del pati. També hem anat a diferents llocs de l’escola amb la brúixola per orientar-nos (la pista, l’hort, la nostra classe. la classe de P-2…).

EL PAISATGE

Treballem el paisatge per on passa el riu: p. de muntanya, p. de vall i p de costa

EL NADAL

Està a punt d’arribar el Nadal i la classe de segon tenim molta feina…decorar la classe , fer el pessebre, la postal de Nadal… i alimentar el Tió perquè ens cagui molts regals!

Fem el pesebre…

La postal de Nadal…

El Tió l’estimem molt! mireu com l’abracem i  li fem dibuixos…

L’últim dia d’escola el Tió ens va cagar unes aquarel·les

 

LES CENTENES AMB MATERIAL

Treballem les centenes amb mongetes, fem grups de deu (gomes) i si tenim deu grups de deu fem un grup de cent unitats (1 pot) i …tot seguit endevinem el número de mongetes que tenim.

DECORACIÓ

Aquests dies els nens i nenes de l’escola estem preparant, com cada any, la decoració de Nadal de la plaça Jacint Verdaguer. Aquí els de segon estem pintant uns palafons…

NEVA!

Avui el matí ha fet molt fred, havíem deixat un plat d’aigua a la finestra de l’aula i hem vist que l’aigua se’ns havia glaçat, el termòmetre marcava  -5º. A mig matí, s’ha posat a nevar i hem sortit el pati a disfrutar de la poca neu que ha caigut…

 

FEM UN MURAL

Fem un mural explicant el cicle de l’aigua

 

EXPERIMENTS

Avui la Cristina, la mare de l’Arnau, ens ha preparat tres experiments per fer a classe sobre l’aigua molt interessants!

A través d’aquests expereriments hem pogut observar com cau l’aigua, hem parlat del vent i hem fet un arc de Sant Martí…i hem acabat la sessió amb un conte molt màgic sobre un vaixell.

Hem passat un matí molt divertit, ens ha agradat molt!

Moltes gràcies Cristina!

CARTELLS PUBLICITARIS PER FER UN BON ÚS DE L’AIGUA

A l’àrea de valors, hem fet un joc de pistes sobre el mal ús que  fem de l’aigua i tot seguit per grups, hem anotat quins són aquests moments que en fem un mal ús . Després  l’àrea de plàstica hem fet anuncis per conscienciar a la gent. Mireu que xulos… ah! si voleu veuren més veniu al passadís de davant la classe que els tenim penjats.

PROGRAMA EDUCATIU SOREA

Els nens i  nenes de segon fem el taller del cicle urbà de l’aigua que és un programa educatiu dut a terme per l’empresa SOREA. Ens han explicat com arriba l’aigua a les nostres cases i després cap on va, ens han ensenyat com analitzen l’aigua, com la potabilitzen…

LA CASTANYADA

Hem celebrat la castanyada fent de petits cuiners…mireu com hem decorat els nostres pastíssos!!! i després d’ apuntar la recepta ens els hem menjat. Estaven moooolt dolços!

A la tarda hem  muntat una castanyera i després hem anat al pati a menjar castanyes. Les castanyes les han fet els nois i noies de 3r ESO, i les han fet molt bones!!!

JOCS MATEMÀTICS

Seguim fent jocs matemàtics que ens ajuden a consolidar coneixements des d’una manera lúdica. Treballem operacions de sumes i restes, numeració, càlcul ràpid…

PROJECTE DE L’AIGUA

Seguim aprenent coses sobre l’aigua. Avui l’hem observat, tocat, olorat…i hem utilitzat lupes i lupes binoculars per veure les gotes d’aigua…

Aquesta semana també hem experimentat amb l’aigua sobre la seva dissolució ( aigua+oli, vinagre, cacau, sal, llet…) i la flotació del material.

Fem una sortida al Museu del Ter de Manlleu per fer el taller :Els habitants del riu.

Amb binocles sortim vora el riu Ter a veure ocells que trobem al riu i tot seguit anem al laboratori a veure quins peixos podem veure al riu Ter.

Una vegada a classe vam seguir treballant i buscant informació dels diferents animals (peixos i ocells) amb les “tauletes”

 

LES REGLETES

Avui hem fet un joc de taula amb les regletes i daus…ens ha permès treballar la descomposició de números, les operacions de suma i resta, estratègies de càlcul…jugant i passant-ho bé hem après molt!

EL DICCIONARI

Els nens i  nenes de segon hem vist la utilitat del diccionari i com s’utilitza.Per cert, no ens ha sigut gens fácil!

PROJECTE DE L’AIGUA

Continuant amb el projecte de l’aigua aquests dies hem buscat on trobem aigua en el nostre planeta i tot seguit per grups hem  realitzat uns murals que penjarem a la classe.

Dimecres a la tarda la mare de l’Oriol, la Txell, ens va fer un recorregut vora el riu Ges…vam veure que el riu Ges venia de molt lluny, de la muntanya de Bellmunt, que no baixava gaire aigua, hi vam veure ànecs i molts pollancres i acàcies…vam seguir fins a la desembocadura i vam observar que el riu Ter és més gran i té més cabal d’aigua. També vam veure un pou que s’utilitza per agafar aigua, recs per regar horts… vam poder aprendre moltes coses!!! Ah! i vam tirar fotos amb les tauletes i un cop a classe les mirarem per poder veure animals, fauna, parlar del riu…

Moltes gràcies Txell!!!

I amb la calor que va fer vam adonar-nos que l’aigua és molt necessària!!!

LLENGUA CASTELLANA

Per treballar l’expressió oral hem preparat per petits grups un conte inventat a partir d’unes titelles…L’hem pensat, escrit i representat…aquestes fotos són de quan ho preparàvem:

MATEMÀTIQUES

Treballem amb material les matemàtiques, així vivenciem més allò que estem treballant:

Utilitzem gomes i mongetes per treballar les desenes i les unitats (fem sacs de 10)

Amb les peces de dòmino sumem i restem (cal tenir en compte que el número de davant ha de ser més gran si no no podem restar)

Sumem amb les regletes de fusta

I utilitzem les tauletes per fer jocs matemàtics…

 

PROJECTE DE LA LECTURA

A segon comencem un projecte amb la biblioteca Dos Rius, la Sònia ens deixa a la classe una capsa de llibres per poder fer préstec i llegar-los a casa…i així intentar d’anar agafant gust per la lectura. Avui ens ha parat una  taula (plena de llibres) per diferents gustos: de por, d’amor, d’intriga…còmics, revistes…perquè poguem escollir el que més ens agradi.

També aquestes setmanes hem iniciat la lectura amb els padrins lectors de sisè

PROJECTE DE L’AIGUA

Per grups d’experts hem apuntat en un paper tot allò que sabem de l’aigua i ho hem exposat i compartit davant de la classe; després hem fet el mateix amb el què volem saber. A partir d’aquí hem portat a classe informació sobre l’aigua i hem fet una petita exposició que ens servirà per poder consultar quan treballem el tema i també l’anirem ampliant.

INICI DE CURS

Comencem el curs amb moltes ganes d’aprendre i passar-ho bé! ja fem segon!!!