Curs 6è de Primària

LLIBRES DE TEXT CICLE SUPERIOR 18-19

MATERIAL CICLE SUPERIOR CURS 18-19

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 18-19

“ARQUITECTES”

“Arquitectes” és el nom que rep el projecte que treballem els alumnes de 6è de l’Escola.

Tot comença perquè formem part d’un prestigiós estudi d’arquitectes i dissenyadors i fa uns dies van venir una parella amb dos fills/es de 12 i 16 anys amb un encàrrec.

Els dissenyem una casa de 120 m² aproximadament, a punt per viure-hi. Volen una casa que tingui, al menys, tres habitacions, dos banys, un menjador i una cuina i amb tot l’equipament necessari.

Hem fet els plànols en paper i en ordinador i el pressupost. Estem començant la maqueta de la casa.

 

SORTIDA A BARCELONA

Els alumnes de 6è van fer una sortida a Barcelona on van realitzar dues activitats molt interessants. D’una banda, van visitar el museu de les matemàtiques de Catalunya, on van gaudir de l’exposició “Experiències matemàtiques”: a partir del joc manipulatiu i l’enginy van poder trobar la solució d’una sèrie de reptes matemàtics. Per altra banda, al migdia, van fer un recorregut per “Barcino”, els llocs més emblemàtics de la Barcelona romana, per conèixer de primera mà com era la ciutat durant els primers segles. Un dia molt intens i molt ben aprofitat!

 

OUR CLASSMATES PROFILE

The students of 6è drew the profile of one of their classmates using only a pencil and a white crayon.

It was not an easy task because they had to be very concentrate to make the profile as close as possible to reality. The model had to be calm and relaxed because the partner had to observe very carefully every detail of the face. When the first profile was finished, the model turned into a painter and vice versa. Do you like the results?

 

ANEM AL RIU!

Els alumnes de 6è varen anar al riu amb els vaixells que havien construït a l’àrea de medi natural. Un gran èxit!

 

ESTUDIEM LES COMUNITATS AUTÒNOMES

Aquests dies, dins l’àrea de ciències socials, els alumnes de sisè han estat treballant intensament algunes de les comunitats autònomes. Cada grup n’ha escollit una i l’ha estudiada en profundiat per conèixer-ne algunes característiques: situació, població, extensió, com hi podem arribar, actitivats econòmiques que s’hi desenvolupen, clima, gastronomia, personatges il·lustres…Aquesta setmana, els grups han exposat la seva presentació a la resta de companys.

 

CONTINUEM AMB EL TREBALL DE ROBÒTICA

Els alumnes de 6è continuen treballant amb els seus dissenys a robòtica. Cada equip ha pensat un model per construir que compleixi un objectiu o missió determinada. Aquest dies l’estan dissenyant i, una vegada fet, l’explicaran a tota la classe per poder conèixer millor el seu treball.

 

RECITAL DE POESIA MIQUEL MARTÍ I POL

Els padrins lectors de sisè amb els seus fillols de segon van voler compartir amb els seus familiars un recital de poemes de Miquel Martí Pol com a commemoració del 15è aniversari de la mort del gran poeta. Tot i els nervis del principi ho van fer molt bé davant d’un públic molt entregat. Moltes gràcies a tots per assistir a l’acte!

 

CATALEG PROJECTE

Aquí tenim el catàleg que han dissenyat els alumnes del departament de màrqueting amb tots els models de llibretes que produeixen!

catàleg_18-19

Cartell resum models

 

PROJECTE EMPRESA: COMENCEM A PRODUIR

Aquesta setmana els alumnes de 6è han començat a produir les llibretes amb els dissenys que el departament tècnic junt amb el de màrqueting van escollir com a més adequats. Per fer-ho, van tenir en compte el perfil dels possibles compradors, intentant que hi haguessin models indicats per a totes les franges d’edat. Cada departament treballa intensament per tal que tota l’empresa funcioni: compra de material, taula de comandes per fer el seguiment, disseny del catàleg, control dels pagaments…Uns dies molt intensos on tots els alumnes s’esforcen de valent per obtenir un producte òptim!

 

PROJECTE EMPRESA: CREEM EL NOM, EL LOGO I L’ORGANIGRAMA DE LA NOSTRA EMPRESA

Aquesta setmana, dins el projecte Empresa, hem creat l’organigrama de la nostra pròpia empresa. Cada alumne/a ha escollit el departament on volia treballar tenint en compte els seus punts forts i les seves qualitats. Així doncs, actualment ja tenim la classe dividida en departaments per poder fer un treball més especialitzat: dept. de compres i finances, dept. Tècnic, dept. Comercial i dept. de màrqueting. Cada equip ja té clar les diferents funcions que haurà de realitzar per poder elaborar amb èxit el producte final.

A més a més, a nivell de grup classe vam escollir el nom de l’empresa, el logo i l’eslògan, un aspecte important a tenir en compte per iniciar el projecte! Continuarem treballant-hi al llarg d’aquest dies ja que tenim molta feina per endavant.

 

COMENCEM EL PROJECTE EMPRESA: VISITA A L’EMPRESA CATA

La setmana passada, els alumnes de 6è van iniciar el projecte “Empresa” amb l’objectiu de convertir-se en petits empresaris i poder conèixer el funcionament d’una empresa així com dissenyar, produir i vendre els seus propis productes per a poder finançar part de les colònies d’aquest curs.

Ahir dijous, vam visitar l’empresa CATA de Torelló per conèixer de primera mà com funciona, així com la funció dels diferents departaments: tècnic, producció, màrqueting, comercial, servei tècnic, administració i finances….

Les explicacions i consells tan detallats que ens van donar de ben segur que seran de gran utilitat per crear i organitzar el nostre propi negoci!

 

SETMANA DE LA CIÈNCIA A L’ESCOLA

Aquesta setmana a l’escola hem celebrat la setmana de la ciència. Els alumnes de primària, hem estudiat l’evolució dels principals aparells tecnològics al llarg de la història, centrant-nos sobretot en els segles XX i XXI.

Ha estat una setmana intensa on hem pogut conèixer els canvis més important que s’han produït i com les noves tecnologies s’han convertit en un imprescindible en les nostres vides. També hem valorat els avantatges i els inconvenient del seu ús tan quotidià.

Cicle superior ens hem centrat en les ràdios i els ordinadors. L’Emilio i en Xavier, ex-pare i ex-alumne de l’escola ens han vingut a explicar l’evolució d’aquests aparells, el seu funcionament i les parts principals de què estan formats.

El teatre de l’escola també s’ha transformat aquests dies: amb el treball conjunt de tots els alumnes de primària, hem creat un gran eix cronològic on es mostra aquesta evolució tecnològica. De la mateixa manera, amb la col·laboració de les famílies, el professorat, ex-alumnes, ex-pares i en Toni Pla –pare del mestre Sergi Pla-, hem pogut fer una exposició molt completa per mostrar de primer mà tota aquesta transformació tecnològica. Amb la xerrada que ens ha fet en Toni, hem après molts aspectes interessants de tots aquests aparells.

Una setmana molt intensa on hem après molt!

 

CELEBREM LA CASTANYADA!

La pluja d’avui dimecres no ens ha impedit celebrar la Castanyada a l’escola! Al matí hem fet la tradicional gimcana. A primera hora, ens hem desplaçat fins als llocs més emblemàtics del poble per fer un mini reportatge fotogràfic d’elements de la tardor. A continuació, hem fet una composició amb les imatges impreses  junt amb poemes, frases i endevinalles de tardor que els alumnes s’han inventat i buscat. Finalment, hem decorat una sèrie de fulles i altres elements de tardor. Ens ha quedat un passadís preciós i molt ben ambientat! A la tarda ens hem menjat les tradicionals castanyes que els nostres companys de 3r d’ESO han torrat. Eren molt bones!!

 

GRAFFITIS IN ARTS CLASS

The students of 6è made a graffiti on an imaginary wall previously drawn on a white card.

The first step was to familiarize with different styles of graffiti. Then, they started to make a composition on a sheet of paper. As a beginner, most of the pupils decided to wrote down their name in capital letters using different styles: bubble letters, rounded edges or sharp, equally sized letters, some big letters or some small, etc. In addition, they added the objects they like: animals, fruits, people, logos, etc.

Once they finished, they made the real composition in an A3 white card. Afterwards, they used a felt tip pen to darken the lines they drew with their pencil and added some last details. Finally, they added some color to fill in their drawing. They used colored pencils or wax crayons.

They enjoyed it a lot!