Curs 6è de Primària

 

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 17-18

llibres de text cicle superior 17-18_6è

MATERIAL 6è curs 2017-18

 

ROBÒTICA

Aquests dies, els alumnes de 6è hem començat a treballar amb els Mindstorms. Per començar, hem muntat el robot pròpiament. Déu ni do la feina que ens ha portat, ja que, a banda de disposar de moltes peces diferents, hem hagut de seguir les instruccions detalladament per poder obtenir un bon resultat final!

 

PROJECTE “ELS DINERS”

A principis d’Abril vam començar el projecte “Els diners”, una temàtica que entre tots vam decidir a finals del curs passat. Així doncs, els alumnes de 5è i 6è treballem conjuntament per investigar totes aquelles qüestions i inquietuds que van anar sorgint en referència a aquest tema. Vam dividir els dos cursos en equips cooperatius i cadascun d’ells està treballant un aspecte diferent amb l’objectiu de poder obtenir el màxim d’informació i poder presentar-ho a la resta de companys.

 

CELEBREM EL SANT JORDI A L’ESCOLA

Dilluns dia 23, a l’escola, i com a tradició de cada any, vam celebrar la diada de Sant Jordi. Una gran varietat d’activitats van omplir la jornada: exposició de dracs, certamen literari, projecció del vídeo de recital de poesia sobre la Joana Raspall, fira del llibre, venta de roses…Una magnífica diada!

 

PRESENTEM ELS TREBALLS DELS PAÏSOS D’EUROPA

Els alumnes de 6è van fer les presentacions dels treballs que van realitzar dels diferents països d’Europa. Ens van parlar de molts temes: situació, extensió, moneda, idioma, com arribar-hi, curiositats, tradicions, personatges il·lustres… Sabeu quin és el menjar típic d’Eslovàquia? O la moneda que s’utilitza a Polònia?

 

SANT JORDI DRAGONS

In arts class, we are preparing very orginal dragons to make an exhibition per la “Diada de Sant Jordi” (Saint George’s Day). We still have a lot of work to do…

 

TREBALLEM L’EUROPA POLÍTICA

Aquests dies, en l’àmbit de medi social, estem treballant els països d’Europa. Cada alumne va escollir un país per treballar-lo amb més profunditat i conèixer-ne les principals característiques: població, extensió, idioma, moneda, ciutats importants, curiositats… Properament, ens presentaran el resultat final amb tota la informació que han buscat.

 

MY FRIEND’S PROFILE

The student of 6è drew the profile of one of their classmates using only a pencil and a white crayon.

It was not an easy task because they had to be very concentrate to make the profile as close as possible to reality. The model had to be calm and relaxed because the partner had to observe very carefully every detail of the face. When the first profile was finished, the model turned into a painter and vice versa. Do you like the results?

 

TREBALLEM ELS HAIKUS!

Sabeu què és un Haiku? Es tracta d’una composició poètica breu d’origen japonès formada per 3 versos de 5, 7 i 5 síl·labes. La temàtica d’aquest tipus de poesia està relacionada amb la natura i els sentiments i emocions immediats que aporta al poeta en observar-la. Nosaltres vam convertir-nos en artistes durant unes hores i vam poder elaborar el nostre propi Haiku, utilitzant tinta xines i acopanyant-lo d’una il·lustració de temàtica oriental. Us agraden?

 

INICIEM EL PROJECTE “L’ECONOMIA: ELS DINERS”

Aquest dies, els alumnes de 6è vam presentar la proposta del projecte “Economia: els diners”, als nostres companys de 5è. Es tracta d’un tema que vam escollir l’any passat i que ja hem començat a posar fil a l’agulla per anar-lo desenvolupant. Un dels objectius és que tot el cicle superior puguem treballar amb aquest projecte amb la finalitat d’assolir els reptes que ens hem proposat. Treballant cooperativament, no hi ha dubte que els resultats seran millors. 

En la primera sessió, una vegada vam haver presentat el guió del que volem investigar, vam engrescar als companys de 5è a fer propostes d’allò que els agradaria conèixer en relació a aquest tema. Varen sortir idees molt interessants. Comencem a treballar-hi amb ganes i il·lusió!

 

WINTER NIGHT LANDSCAPE IN ARTS CLASS!

Students in 6è, draw a very nice picture about “Winter night”. They started drawing a moon, and they painted the background using blue or purple acrylic paint. Then, they created a scale from light to dark  to represent the light coming from the moon. Finally they were able to add a silhouette of a tree, a swing or some animals (cats, owls, bats) to complete their composition. Do you like it?

 

TREBALLEM L’EUROPA FÍSICA

Durant aquests dies, els alumnes estem treballant el relleu d’Europa: muntanyes, rius, illes, penínsules, mars, climes…A partir d’un mapa mut que hem penjat a la classe, cada grup d’experts s’ha encarregat d’una part del relleu i l’ha explicada als companys. Finalment, a partir d’un qüestionari que han elaborat els propis alumnes, hem pogut descobrir aspectes que desconeixíem: distàncies entre muntanyes fent ús de les escales dels mapes, quins són els rius més llargs del continent, quines illes estan situades més a l’orient, quina és la superfície aproximada de la Península, quins països formen determinades penínsules, etc…

 

TREBALLEM AMB LES FRACCIONS

Després de setmanes estudiant les fraccions i totes les possibilitats de càlcul que ofereixen, els alumnes van practicar amb dòminos i altres activitats lúdiques relacionades amb aquest tipus de representació matemàtica.

 

CARNAVAL A L’ESCOLA

Aquesta setmana ha estat molt intensa amb tots els preparatius del carnaval! Avui, la nostra escola s’ha convertit en una platja molt divertida, la Rocaplatja! Els alumnes, disfressats d’animalets i de personatges del mar, han omplert el pati i els carrers del poble d’alegria i colors!

 

DIJOUS LLARDER

Ahir vam celebrar, com ja és tradicional, el dijous llarder a l’escola. Al matí, vam fer una sortida a Rocaprevera. A la tarda, vam gaudir d’una bona selecció de jocs de taula que van portar els alumnes!

 

TREBALLEM LES COMUNITATS AUTÒNOMES

Aquesta setmana, els alumnes de sisè han exposat els treballs sobre les diferents comunitats autònomes que han estat preparant de forma intensa aquests dies. Entre tots han obtingut informació i curiositats d’allò més interessants!

 

PROJECTE EMPRESA: COMENCEM A PRODUIR!

Aquest dies, dins el projecte empresa, els alumnes continuem treballant per departaments. A principis de setmana van arribar les bosses i motxilles i ahir ja vam poder començar a estampar les primeres comandes dels clients! Seguim treballant…

 

SORTIDA A BARCELONA: MUSEU DE LES MATEMÀTIQUES I BARCINO

Ahir, els alumnes de 6è vam gaudir d’una intensa jornada a Barcelona. Durant el matí, vam visitar el Museu de les Matemàtiques de Catalunya, on vam poder experimentar amb molt material manipulatiu, resoldre els diferents reptes proposats i fer una gimcana orientativa pel parc de Can Mercader. Al migidia, vam anar al centre de la ciutat amb metro per fer una ruta per Barcino, amb la finalitat de descobrir els punts més emblemàtics de la Barcelona romana.

 

JA TENIM ELS REPRESENTANTS DEL CONSISTORI INFANTIL 

Durant aquestes últimes setmanes, els alumnes de 6è hem estat molt enfeinats creant els partits polítics i preparant la campanya electoral amb la finalitat d’escollir els representats de la classe al Consistori Infantil d’aquest any. Una vegada fetes les presentacions als alumnes de 5è, ahir vam dur a terme les eleccions. Tot i que els resultats van ser molt ajustats, PETITS POLÍTICS va ser el partit escollit. Així doncs, la Mireia, l’Aina i en Biel seran els alumnes que representaran la classe al Consistori Infantil de Torelló 2017-2018. Felicitats a tots els partits que s’han presentat per la feina feta!

 

PROJECTE EMPRESA: QUINS GUSTOS TENEN ELS POSSIBLES CLIENTS?

Aquesta setmana, dins el projecte “Empresa”, hem creat l’organigrama de la nostra pròpia empresa. Cada alumne/a hem escollit el departament on volíem treballar tenint en compte els nostres punts forts. També hem demanat l’opinió dels companys per comprovar que realment la nostra opció havia estat l’adequada. El següent pas ha estat crear una enquesta pels possibles compradors, amb l’objectiu de conèixer els seus gustos i preferències a l’hora de comprar un producte (colors, disseny, material, quantitat, preu….).

 

CELEBREM LA CASTANYADA!

El dimarts dia 31, els alumnes de cicle superior vam celebrar la castanyada. Durant el matí vam fer una gimcana per l’escola i pel poble: enquestes a gent del poble sobre aquesta celebració, dibuixos, qüestionari de diferents aspectes de Torelló, tast de productes “estranys” relacionats amb la castanyada i creació d’imants de tardor. A la tarda, vam menjar les castanyes que els alumnes de 3r d’ESO havien torrat. Un dia ben diferent!

 

SORTIDA AL MIT DE MANLLEU: OBSERVACIÓ DELS OCELLS

Els alumnes de 6è vam realizar una sortida matinal al Museu Industrial del Ter a Manlleu per observar els ocells i el seu vol i així poder estudiar les propietats físiques i químiques de l’aire.

 

PROJECTE EMPRESA: REPORTATGE DE LA VISITA!

Aprofitant la visita realitzada a l’empresa CATA, els alumnes hem estat treballant “el reportatge”. A partir de les preguntes que vàrem  dur a terme als responsables dels diferents departaments, cada equip hem explicat de forma detallada els aspectes més importants de cada secció de l’empresa.

 

PROJECTE EMPRESA: VISITEM L’EMPRESA CATA

Aquesta setmana, dins el projecte “Empresa”, els alumnes vam visitar l’empresa CATA de Torelló, per conèixer amb més detall tot el procés productiu així com la funció dels diferents departaments que la configuren. D’aquesta manera, vam poder obtenir una visió més global del funcionament d’una empresa del nostre poble. Una visita molt ben aprofitada!

 

GAUDIM AMB LA ROBÒTICA

Els alumnes de 6è hem començat la robòtica treballant en equips cooperatius amb l’objectiu de dissenyar i programar un mecanisme el més original possible!

 

ENCETEM EL CURS!

Els alumnes de Cicle superior encetem el curs formant equips per a treballar cooperativament abans d’iniciar el treball per projectes!