Curs 3r de  Primària

MATERIAL 3r PRIMÀRIA CURS 18-19

LLIBRES DE TEXT CICLE MITJÀ 18-19

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 18-19

ENS TROBEM AMB LA GENT DE LA RESIDÈNCIA DE CALS AVIS DE ROCAPREVERA

Una de les sortides màgiques de cicle mitjà és la trobada amb els avis i àvies de la Residència. Cada any passa el mateix, entre avis i infants s’estableix una relació que genera una química especial i no se sap massa per què però tothom surt encantat. Podríem dir que es donen vitamines mútuament. Com cada any aquesta sortida va ser un èxit.

ES VERITAT AIXÒ QUÈ PENSEM?

Una de les activitats dins del treball de la FLL va ser portar a terme unes experimentacions per comprovar algunes hipòtesis sobre les idees que tenien per obtenir aigua i transformar-la de sòlida a líquida, saber si l’aire ocupa espai, veure la diferència entre aliments deshidratats i els que no, saber quan espai ocupa un metre cúbic, comprovar si l’aire ocupa espai i pesa… Res per veure si això que pensàvem aplicar a la Lluna ens funcionaria o no! Aquí us en deixem unes imatges!!! Ens ho vam passar molt bé!!

PROJECTE ATRAPALLIBRES AMB LA BIBLIOTECA DE TORELLÓ

Els alumnes de tercer participem en el programa “Atrapallibres” que ens ofereix la Biblioteca de Torelló. Aquest programa té l’objectiu de fomentar l’hàbit lector entre els alumnes. La Sònia,treballadora de la Biblioteca, ve a l’Escola tres vegades al curs i ens proposa 3 lectures diferents. Després de cada lectura torna i ens fa un taller sobre el llibre que hem llegit. Aquesta vegada toca el taller sobre “El lladre d’entrepans”. Aquí en teniu unes imatges.

SEGONES JORNADES ESPORTIVES (FUTBOL, VOLEIBOL I RÍTMICA)

PRESENTACIÓ FIRST LEGO LEAGUE A LA UVIC!

El diumenge 9 de febrer vam anar a la Universitat de Vic a presentar el projecte ‘Mission Moon’ en la 7a edició de la First lego League. Aquest any, el tema tractava sobre la lluna i sobre com ho podríem fer per viure-hi. A classe, cada equip vam construir una maqueta amb peces de Lego i un pòster explicatiu amb les seves investigacions i experiments i, a la Universitat, ho vam explicar davant d’un jurat i  dels pares i mares.  Una molt bona experiència per treballar la comunicació en públic, perdre la vergonya i també per compartir els projectes amb les altres escoles participants!

SORTIDA AL CIM D’ÀLIGUES

El dimarts 5 de febrer vam visitar el Cim d’Àligues de Sant Feliu de Codines. Allà vam poder conèixer de ben aprop les aus rapinyaires i la vida i característiques d’aquests fascinants ocells! La sortida es va dividir en 3 parts: la visita a la zona de gàbies, els vols en llibertat de les aus i la gimcana per equips després de dinar.

Va ser un dia radiant i fantàstic en el que ens ho vam passar d’allò més bé!

TALLER DE PASTISSOS… mmm, QUÈ BONS!

Ja és tradició a casa nostra (a l’Escola) per la la Castanyada fer un taller de pastissos, al llarg de la setmana treballem la recepta (text instructiu) per acabar elaborant el pastís que ens hem imaginat. És una activitat creativa, lingüística, divertida, “nutricional”…  però sobretot de tast, ja que abans de menjar-se el pastís ja han esmorzat dues vegades. Al mateix temps també vam pensar que per acabar presentaríem els resultats en uns “lapbooks”, els antics murals de tota la vida una mica retocats. Aquí us deixo les proves gràfiques!

PRIMERES JORNADES ESPORTIVES

AIXÍ SOM NOSALTRES VISTS AMB ULL DE MOSCA!

SORTIDA AL PARC NATURAL DEL CASTELL DE MONTESQUIU

El passat 11 d’octubre els alumnes de cicle mitjà vam fer una sortida al Parc Natural del Castell de Montesquiu. Amb aquesta sortida els alumnes de tercer vam fer el primer treball de camp del curs. Els nostres companys i companyes de 4t de primària ens van organitzar l’excursió. Es van ocupar de tot, des de buscar el mitjà de transport, els horaris de sortida i d’arribada, el dossier a treballar al parc… També ens van fer de tutors i van ser els responsables de les explicacions sobre les característiques dels invertebrats, l’ús de la brúixola i com són alguns dels arbres que viuen en els nostres boscos. Com podreu comprovar vam trobar moltes mostres d’animals i plantes, ja que l’entorn natural del parc és un espai excel·lent per aquesta sortida!

ENS INVENTEM UN JOC?

En aquest curs hem de consolidar la lectoescriptura. Un treball important a fer és el de consciència fonològica i quina millor manera que fer-ho que a partir del joc. Amb les fitxes de l’Scrabble i quatre normes,  ens hem inventat el joc de la “Piràmide Invertida” un joc que requereix agilitat, domini de vocabulari i consciència de sons i de grafies. Tot això més uns mínims de competivitat i cooperació ens aporten unes situacions didàctiques molt interessants i motivadores.

Partint d’aquest inici, ara seran els propis alumnes els que s’inventin els seus propis jocs, ja us anirem informant…

COMENCEM UN NOU CURS, FEM UNA ALIANÇA!

Hola famílies, com sabeu per poder treballar bé i a gust els alumnes i els mestres hem de tenir clares unes normes. La primera setmana el que vam fer precisament va ser això, entre tots vam consensuar unes normes que permetessin un bon ambient de treball on tots i totes vam poder dir-hi la nostra. La conclusió es pot resumir en una sola paraula, RESPECTE! Després vam plantejar-nos un objectiu que vam plasmar  en un ATRAPA-SOMNIS.