Featured Video Play Icon

L’ESCOLA ROCAPREVERA ENTRA A FORMAR PART DE LA FUNDACIÓ TRAMS

L’Escola Rocaprevera és una escola amb 128 anys d’història. És una escola feta pel poble i per al poble i per això l’arrelament a l’entorn ha estat i és un dels trets característics. L’escola té una peculiaritat i és que la titularitat del centre és de l’AMPA, de manera que els docents i el personal d’administració i serveis treballem conjuntament amb les famílies per formar alumnes / ciutadans socialment responsables.

El nostre principal objectiu és potenciar el desenvolupament integral de l’alumnat, a través de diverses línies de treball:

    • Escola multilingüe: L’anglès s’introdueix a P3 i el francès a 3r de primària. A secundària, també s’ofereix la possibilitat d’aprendre l’alemany.
    • Escola 2.0: També apostem per les noves tecnologies. Per aquest motiu s’utilitzen els iPads a infantil i primària, així com l’1×1 a secundària com un recurs d’aprenentatge.
    • Metodologia d’aprenentatge: es potencia un aprenentatge cooperatiu, vivencial i significatiu.

Aquesta aposta ens ha permès aquest curs, entrar a formar part d’un grup d’escoles de tot Catalunya que són pioneres en el desenvolupament tecnològic i la innovació als centres. Es tracta de la Fundació Tr@ms.

La Fundació Tr@ms neix l’any 2000, quan un conjunt d’escoles tenien la inquietud de compartir la integració de les noves tecnologies a l’aula, i van decidir fundar aquesta entitat privada i agrupar en ella les escoles sensibilitzades en convertir la innovació com a element identitari de cada centre. Actualment la Fundació agrupa més de 1.200 professors/res i més de 17.000 alumnes.

Una de les característiques més importants que té la Fundació Tr@ms és que el coneixement pedagògic i tecnològic que té cada una es comparteix entre les escoles associades i també amb la societat. L’objectiu principal consisteix en col·laborar mitjançant experiències pràctiques en cada un dels àmbits, compartint recursos i experiències del professorat, així com aspectes metodològics que es posen en comú per tal de potenciar la innovació a les aules. El marc central d’actuació és un entorn de col·laboració en xarxa 2.0.

Cada any la Fundació proposa múltiples cursos formatius per als mestres, que és oberta a tots els educadors de totes les escoles de Catalunya.

La Fundació Tr@ms col·labora amb un conjunt d’entitats i empreses del sector tecnològic per tal d’aconseguir l’extensió global de la innovació, aportant així un valor afegit en les seves tasques educatives. Alguns dels centres que en formen part són la Sadako i la Virolai de Barcelona, així com també l’Escola Sant Miquel dels Sants de Vic, entre d’altres.

Actualment, la nostra escola està participant en diferents projectes compartits amb altres centres de la fundació.

  • Francès: aquest projecte es realitza conjuntament amb l’escola Sant Miquel de Vic. Els alumnes de cicle superior s’intercanvien correus electrònics en francès per conèixer-se entre ells.
  • iM’endevines?. A través dels iPads, els alumnes de P4 creen i graven diferents endevinalles i les intercanvien amb alumnes d’altres centres de la Fundació. Amb aquest projecte es pretén impulsar la creativitat, el treball col·laboratiu i les habilitats digitals.
  • Bocins d’història. Un  exemple és el que treballen a 4t d’ESO, desenvolupant el projecte “Bocins d’Història”, on els alumnes, a través de la plataforma Tramsloc, deixen constància d’objectes amb història que pertanyen al seu entorn familiar i té la particularitat que permet treballar la història que ens expliquen els nostres avis.
  • Videotrams: El projecte consisteix en la creació d’un material didàctic en format digital per part dels alumnes  per treballar els valors.
  • Problemàtiques:L’objectiu del projecte Problemàtiques es basa principalment en dos gran eixos: Que l’alumnat desenvolupi estratègies per a la resolución de conflictes d’una forma significativa. Que el professorat adquireixi noves eines i nous recursos als mestres.
  • Germinació de llavors (departament col·laboratiu – naturals) Dins la fundació, els mestres s’organitzen per departaments i poden intercanviar informació, coneixements i experiències per aplicar-ho a les aules. Des del departament de naturals s’està fent un projecte sobre la germinació de llavors, en el qual es comparteixen resultats i estadístiques.