Curs Infantil P-4

MATERIAL P4

 

EXCURSIÓ A MAS GIRCÓS

Els nens i nenes de P-2, P-3 i P-4 vam anar d’excursió a Mas Gircós a Besalú. Ens van rebre una colla de follets del bosc i ens van explicar que buscaven el Guardià del Bosc. Primer vam fer un taller de Land Art i, després de dinar, vam fer una gimcana per poder veure la màgia del bosc. Ens ho vam passar molt bé!

 

LES PAITIDES DE VILADRAU

Fa uns dies vam rebre una carta d’una Dona d’Aigua de Viladrau que ens demanava que anéssim a ajudar-la perquè les fonts del Montseny no rajaven gaire.

Així doncs, dilluns vam anar a cap a Viladrau i vam fer una ruta per quatre fonts, vam fer una cata de diferents aigües (una de picant, una de pudenta i unes quantes de bones) i vam gaudir d’un gran dia pel Montseny i el poble de Viladrau. A més, vam poder descobrir un munt de llegendes sobre Paitides, gent de Viladrau i animalons que viuen al bosc. Va ser una bona experiència!

 

M’ENDEVINES?

Recordeu que fa uns temps us vam explicar que participàvem en un projecte de Tr@ms en el qual ens intercanviàvem endevinalles amb els nens i nenes d’una escola de Barcelona? Doncs us deixem veure les que hem fet nosaltres, a veure si les endevineu!

Us donem una pista, tot són elements que podem trobar al mar.

 

SANT JORDI

I com diu la tradició, vam fer una rosa per a aquelles persones que més ens estimem! Com que teníem molta feina, van venir alumnes de 3r i 4t d’ESO a ajudar-nos. Moltes gràcies per ajudar-nos a fer aquestes roses tan boniques i jugar amb nosaltres!

Esperem que passéssiu una bona diada!

 

LA MONA DE PASCUA!

Els nens i nenes d’infantil ens vam convertir en cuiners i vam fer les nostres mones de Pascua! Can quedar bones?

 

LLEGENDES DE SIRENES

Després d’investigar, hem trobat algunes llegendes sobre sirenes, algunes són d’aquí a Catalunya i d’altres també d’arreu del món. Concretament, n’hem trobat una de Sud Africa, explicada en una cançó, que ens ha agradat molt.

 

 

A LEPRECHAUN TRAP

En Jordi ens va explicar que fa uns dies va ser St. Patrick’s Day. Durant aquell dia, a Irlanda, les persones es vesteixen de color verd i engalanen els pobles d’aquell color.

A més, ens va explicar que aquell dia és un bon moment per caçar Leprechauns. Els Leprechauns són uns nans que es dediquen a fer sabates i són molt avariciosos. Aquests nans sempre tenen una olla plena de monedes d’or, la qual guarden al final de l’arc de St. Martí. Es veu que si veus un Leprechaun, a més de tenir sort, t’ha de donar l’olla de monedes!

Així doncs, amb en Henry vam preparar una trampa per caçar Leprechauns. Per una banda, vam punxar una moneda d’or i, per l’altra, vam fer un potet de sal de colors, amb els colors de l’arc de St. Martí.

N’heu pogut caçar cap?

 

PERÒ… LES SIRENES EXISTEIXEN DE VERITAT?

Algú ha vist mai una sirena de veritat? Potser no… Veiem que les sirenes, en realitat, només existeixen als contes, als llibres i les llegendes.

Coneixem altres éssers màgics? Veniu al passadís i en descobrireu uns quants!

 

QUÈ TENIM DE SIRENES?

Fa uns dies, l’Estel Ortega ens va portar dues petxines molt grans, iguals que les que tenen les sirenes al fons del mar. Algunes les porten als pits, altres hi dormen a dins, altres en fan collarets. Nosaltes en vam fer música!

Aquesta setmana la Júlia ens ha portat moltes petxines, cargoles, musclos i una estrella de mar. Els nens i nenes van demanar de posar-les dins de l’aigua per poder-hi experimentar d’una manera diferent.

La Mar ens va portar la disfressa de sirena que va portar per carnaval. I, la Mariona i l’Alex ens han portat la seva cua de sirena. Són de tela de banyador i les fan servir per banyar-se dins la piscina i el mar. Segur que qui se les troba, pensa que han trobat sirenes de veritat!

 

LA SIRENA, DE MIQUEL DESCLOT

Voleu veure un poema molt bonic? És d’un poeta que es diu Miquel Desclot i ens ha agradat molt. Si voleu també el podeu venir a llegir a la classe, al racó de la biblioteca.

Canta per a mi, sirena,

a la vora de la mar.

Canta fins a la carena,

que el teu cant és el meu far

quan la lluna és plena.

 

LES PARTS DEL COS DE LA SIRENA

Vam pensar com devia ser el cos de la sirena. Recordem que l’any passat vam estudiar les diferents parts del cos i vam parlar sobre els òssos, els pulmons, la sang, el cor, etc.  Però, què en sabem dels peixos?

Per sort, els nens i nenes de la tortuga estan fent un projecte entorn els peixos i en van disseccionar un. Ens van poder explicar què van trobar dins la cua del peix quan la van obrir: espines per dintre i escates per fora, entre molts altres òrgans.

A partir d’aquestes reflexions, vam deduir com devia ser la sirena per dins i per fora i, a partir d’un dibuix de la sirena Laila, vam anar escrivint les diferents parts del cos.

 

“LAS SIRENAS DEL FARO”

Mentre buscàvem informació sobre les sirenes, vam trobar un còmic genial que parla de les sirenes: “Las sirenas del faro”. Curiosament, aquest còmic l’ha il·lustrat l’Arnau Solà que viu aquí a Torelló i ens va deixar una còpia perquè ens el poguéssim mirar a la classe.

El còmic tracta d’un conjunt de sirenes que estan enfadades amb els mariners: elles els canten cançons per enamorar-los i empresonar-los a sota el mar i ells les atrapen per exhibir-les al zoo. Però, hi ha una sirena, la Laila, que és diferent de les altres i no creu que mariners i sirenes hagin d’estar enemistats. També hi ha el guardià del far, en Dominich, que tampoc creu que s’hagin de perseguir sirenes.

Entre tots dos, aconseguiran que ambdós bàndols facin les paus.

 

EXPERIMENTEM A TRAVÉS DELS RACONS

Durant les estones de racons, hem anat preparant un mural molt divertit que hem penjat a la classe. Ens vam construir unes cues de sirena i les vam enganxar a la nostra foto. El resultat: ens hem convertit en sirenes i sirens!

 

LES SIRENES

Fa uns dies, hem començat un nou projecte: les sirenes. Quan vam demanar què sabíem sobre el tema, van sortir moltes idees:

  • Van a l’aigua, al mar.
  • Neden a poc a poc.
  • Canten, però només les de color blau.
  • Quan les sirenes canten, tothom s’enamora d’elles.
  • Dormen en una closca.
    • Dins d’una closca de petxina.
    • A vegades també dormen en unes pedretes.
  • Les sirenes canten cançons de princeses.
  • Tenen una cua de peix, sempre és verda.
    • No, també pot ser verda, rosa, lila.
    • Tenen peus.
    • No tenen peus, tenen una cua.
  • Si ella vol ser humana, no té veu.
  • Tenen cuetes al cap.
    • N’hi ha que no. N’hi ha una que té els cabells de color vermell així “sueltos”.
  • Algunes tenen dofins amics.
  • Les sirenes tenen flors al mar, a sota el mar.
  • Les sirenes quan es fiquen a sota el mar, no poden tornar a sortir. Posa el peu en un lloc que s’enganxa.
  • Les sirenes salten cap a fora i es tornen a ficar a dins el mar. Com les ones del mar.
  • Jo vaig veure una pel·lícula d’una sirena.
  • També hi ha “sirenus”.
  • Amb anglès, sirena es diu Mermaid.

No obstant, quan vam demanar quins dubtes teníen o què volien descobrir… van sorgir pocs interrogants… per què deu ser?

 

TOTHOM POT FER ALLÒ QUE ES PROPOSA

Fa uns dies, va venir la mare de l’Heribert de P5, acompanyada de la Carme. Ens van explicar que fa uns anys va caure i es va trencar uns ossos que tenim al clatell. Des d’aquell dia, no pot moure les cames. La Cristina, la mare de l’Heribert, ens va explicar que tenim un fil que va des del cervell fins a totes les parts del nostre cos. Si el fil entre el cervell i les cames es trenca, no es pot tornar a reparar i després fa que no les puguem moure.

Tot i així, la Carme ha fet moltes coses des de llavors: va la piscina, al mar, a esquiar, a sopar fora, etc. L’únic que ha hagut d’adaptar algunes coses i necessita ajuda puntual per poder-les fer. Ens va remarcar molt això: tothom pot fer tot allò que es proposa. A vegades necessitarem ajuda o modificar algunes coses, però ho podem aconseguir tot!

Ens va encantar la xerrada i ens va generar un munt de preguntes 🙂

 

UN CARNAVAL… INCREÏBLE!

El carnaval va començar amb l’arribada del Rei Carnastoltes, el qual entre gresca i xerinola, ens va demanar que cada dia ens disfresséssim amb algun complement: un pentinat estrany, la cara pintada o inclús que anéssim disfressats d’avis i àvies!

El punt àlgid, però, va ser el dijous. Al matí, vam celebrar el dijous llarder i vam menjar un entrepà de botifarra. A la tarda, vam disfressar-nos d’els increïbles i vam desfilar pel carrer Sant Miquel. Finalment, vam arribar a la Gala dels Roca’s, on vam fer un ball i vam rebre el premia la millor disfressa! Moltes gràcies a totes les famílies per haver vingut a gaudir d’aquest dia amb nosaltres!

 

CABRIA UN DINOSAURE AL NOSTRE PATI?

Fa uns dies, vam debatre a veure si els dinosaures podien saltar o no. Vam arribar a la conclusió que només ho podien fer els que eren una mica més petits, perquè els grans pesaven massa.

Això que eren grans i que pesava massa ens va intrigar… vam veure que en un llibre posava que els dinosaures podien ser tan llargs com tres autobusos de costat. Avui, doncs, ens hem proposat anar a mesurar un autobus i comprovar com de llarg podia ser un diplodocus, per exemple. I sabeu què? Amb prou feines ens hi cabria al pati d’infantil!

 

MOVE LIKE A DINOSAUR!

Voleu ballar amb nosaltres? Doncs mireu quin ball ens ha ensenyar en Henry! És molt divertit 🙂

 

PROJECTE IM’ENDEVINES

Com ja sabeu, l’escola forma part de la fundació Tr@ms. Des de la fundació, s’impulsen molts projectes amb altres centres i els nens i nenes de P4 també participem en un! Aquest any, ens enviarem endevinalles amb uns nens i nenes de l’Escola Solc de Barcelona. Abans, però, ens hem enviat una postal per conèixer-nos una mica més. Voleu veure la que els hem enviat nosaltres?

 

I’M A BAD, OLD DINOSAUR

En Henry ens va ensenyar una cançó molt xula sobre un dinosaure molt gran i ferotge. Després, ens vam crear unes màscares de T-Rex i la vam cantar i ballar. Voleu veure com ho fem?

 

ULLERES DE REALITAT VIRTUAL

Després de tant estudiar els dinosaures, els hem pogut veure! Ens vam posar unes ulleres de realitat virtual i amb l’app “Dino Land VR” vam poder-nos transportar en un món ple de dinosaures que caminaven i volaven. Va ser genial!

 

NEVA!

El dia que va nevar, vam sortir al pati a veure com queien els flocs de neu. Ens va encantar, però llàstima que va durar molt poc i no vam poder fer un ninot de neu!

 

OSSOS DE DINOSAURE

Aquesta setmana ens vam proposar fer ossos de dinosaure. Hem intentat buscar-ne pel pati, però no hem tingut sort!

Primer de tot, al matí vam fer pasta de sal i a la tarda, mentre fèiem racons, vam anar donant forma a la pasta per fer vèrtebres, costelles, fèmurs, etc.

 

L’ILLA DEL TRESOR

Ahir vam anar a teatre a veure l’obra “L’illa del Tresor” a càrrec del grup Xarxa. Ens va encantar! Quina colla d’artistes que tenim al poble!

 

EL RACÓ DELS DINOSAURES

Com que cada dia teníem més informació i material dels dinosaures, hem decidit crear un racó on puguem guardar tota la informació. Hi tenim dinosaures de joguina, un quadre, petjades de dinosaure fossilitzades, jocs de memory de dinosaures i de petjades, jocs per confegir, jocs per relacionar paraules, una sopa de lletres, etc.

 

I sabeu d’on més hem tret molta informació? Del programa especial del Kukurota que van fer sobre els dinosaures. Ens va encantar! El voleu veure?

 

 

OUS DE DINOSAURE

Des del principi del projecte, quan ens vam preguntar què sabíem dels dinosaures, molts van explicar que naixien dels ous perquè ho havien vist en llibres, perquè els seus germans(es els ho havien explicat), etc. Però el que no sabíem era com són els nius de dinosaure i com s’ho fan per cuidar-los.

Després de mirar als llibres de la classe i de veure vídeos i fotos per Internet, vam decidir crear el nostre propi niu de dinosaures. Però… com que no tenim ous, vam fer servir pedres!

 

PETJADES DE DINOSAURE

A l’hora de racons, hem fet petjades de dinosaure amb fang. N’hi ha de molt grans, de petites, n’hi ha que tenen tres urpes i d’altres en tenen quatre o cap! A més, hem pogut dibuixar dinosaures i escriure els seus noms, hem pogut fer un memory de petjades i hem pogut jugar a construir esquelets de dinosaure amb els iPads.

 

CANTADA DE NADALES

Els nens i nenes de tota l’escola vam fer un concert de nadales al pati. Esperem que us ho passéssiu molt bé 🙂

 

CAGUEM EL TIÓ

Els últims dies de trimestre van ser molt emocionants… va venir el patge, vam cagar el Tió i us vam preparar uns regals amb molt esforç i carinyo.

 

INICI PROJECTE DINOSAURES

Abans de començar les vacances, vam iniciar un nou projecte: els dinosaures. Es veu que els nens i nenes de la classe en saben un munt de coses, però, després de mirar-nos llibres i contes de dinosaures, ens van sorgir més dubtes:

  • Abans, hi havia dinosaures de veritat? Com ho podem saber?
  • Com es van morir i quan?
  • Els agradava la calor? Potser viuen en un altre lloc…
  • Els dinosaures podien saltar?
  • Com neixen els dinosaures? Neixen tots de dins d’un ou?
  • Com es diu el que corre més? I el de la cua més forta? i el del coll més llarg? i el que vola?
  • Hi havia dinosaures a dins el mar?
  • Hem vist molts volcans als llibres. Per què n’hi ha tants?

Doncs a partir d’aquests dubtes, anirem perfilant el projecte. Que interessant!

 

SANTA CECÍLIA

Enguany, per Santa Cecília vam ballar danses tradicionals catalanes. Nosaltres, juntament amb els nens i nenes de P5, vam ballar “El ball de la civada”. Esperem que us ho passéssiu molt bé!

 

SETMANA DE LA CIÈNCIA: DESCOBRIM L’AIRE

Durant la setmana de la ciència, vam poder fer un munt d’esperiments per descobrir diferents aspectes de l’aire. Us diexem un vídeo on podreu veure totes les activitats que vam fer. També us hi deixem les fotos, ja que al vídeo no hi surten totes 😉

 

CELEBREM LA CASTANYADA

En arribar a la tarda, ens vam disfressar de castanyeres i castanyeros, amb uns davantals i mocadors. I sabeu qui ens va venir a veure? La castanyera!

Primer, vam anar al teatre a cantar-li unes cançons i després ens va donar castanyes, que ens vam emportar a casa juntament amb els panellets. Quina festa!

 

PANELLETS

Dimecres de castanyada… i ens disposem a fer panellets! Barregem patata, farina d’ametlla i sucre, i de la pasta que en surt, en fem 4 boletes cadascú. En acabat, els decorem amb pinyons.

Eren bons papes i mames? 😉

 

TEATRE GNOMA

Dimarts passat, els nens i nenes d’infantil vam anar a veure l’obra de titelles “Gnoma”, una història sobre dues amigues que els costa conviure, però que acaben veient que el valor de l’amistat és superior a qualsevol conflicte que els pugui sorgir entre elles.

 

INFUSIONS PEL REFREDAT

Al llarg del projecte, hem pogut anar veient moltes de les funcions que tenen les flors: fan bonic, fan olor, en podem fer colònia, les abelles i alguns insectes es mengen el seu pol·len i el nèctar, i en poden fer mel, etc.

Doncs aquesta vegada, vam descobrir una altra utilitat que tenen algunes flors: algunes tenen propietats medicinals. Això vol dir que algunes flors curen! Nosaltres vam preparar una infusió per curar els mocs i el refredat amb herba blava, orenga, eucaliptus, camamilla i altres floretes. Vam preparar aigua calenta i hi vam posar les floretes i herbes durant una estona.

Mentre es feia la infusió, però, vam tastar la mel! La setmana anterior, els peixos van venir a la nostra classe i ens van explicar que la mel no sortia de les flors, sinó que la feien les abelles. Les abelles agafen el pol·len i el nèctar de la flor i el barregen amb la seva saliva. Aquesta barreja és la mel.

I sabeu què? Tothom la va tastar i ens va encantar! Com que era molt dolceta, la vam posar a la infusió. Mmmmhh que bona!

 

DE PETIT A GRAN

Amb la Marta vam jugar a ordenar dibuixos de petit a gran. Ho vam fer super bé!

 

A PINTAR!

Després de mirar el tutorial, ens vam posar a pintar. Vam fer-ho a l’hora de racons, on també podíem grabar contes amb els iPads i convertir-nos en floristes.

 

VINCENT VAN GOGH

Fa uns dies, l’Estel Vila i la Júlia ens van portar gira-sols a la classe. Els vam olorar, tocar i els vam arrencar les llavors (pipes) i alguns ens les vam menjar.

 

Llavors, vam pensar que seria divertit pintar-los. I sabeu què? Hi ha un pintor molt famós que li agradaven molt els gira-sols: en Vincent Van Gogh. Si voleu, podeu clicar aquest link per descobrir més coses sobre Van Gogh:

 

NÚMEROS I MONGETES

Amb la Marta vam identificar diferents números i els vam relacionar amb els dits de la mà. Després, vam posar tantes mongetes com números indicava. Que xulo!

 

AIGUA DE ROSES

Després de debatre sobre els usos de les flors, vam decidir-nos per fer aigua de roses. Vam demanar roses a l’àvia de l’Estel i ens en va portar moltes! Primer vam arrencar els pètals i els vam posar en remull, els vam aixafar amb un morter i els vam tornar a posar en aigua. Vam repetir el procés diverses vegades i vam acabar colant l’aigua. Quina olor que feia!

 

EQUIVALÈNCIES

Amb la Marta Ricart fem un munt de jocs per treballar les matemàtiques. Fa uns dies fam fer els números de l’1 al 5 buscant equivalències i jugant amb pals de gelat!

 

EL POL·LEN

Al principi del projecte, alguns nens i nenes de la classe van comentar que a dins les flors hi havia mel. Per tal d’investigar-ho, vam buscar vídeos i vam revisar els llibres que teníem de la biblioteca. Vam descobrir que dins les flors hi ha un suc que agrada molt als insectes: el nèctar. A més d’altres cosetes, al mig de la flor hi ha una pols groga que es diu pol·len. Els insectes, quan van a menjar-se el nèctar, sense voler se’ls enganxa el pol·len a les potes i a la panxa. Llavors, en anar de flor en flor, van barrejant el pol·len de totes les flors i fan que així es crein noves llavors.

Recordeu aquelles nyàmeres tan boniques que ens va portar l’Estel? Doncs al cap d’uns dies es van morir. Vam arribar a la conclusió que s’havien mort perquè no tenien arrels i les havíem arrencat o tallat de la planta. Doncs en passar uns dies, vam descobrir que de les nyàmeres queia una pols de color groc: el pol·len! Però era una pols molt petita, així que vam anar a buscar una lupa del laboratori dels grans per analitzar-lo millor.

 

PLANTEM LLAVORS

Després de parlar de les llavors, l’Alex ens en va portar unes de molt grans (uns bulbs). Ens va explicar que les havíem de colgar sota la terra i regar-les una vegada. Després, vam deixar les torratxes al sol perquè tinguessin molta llum i estiguessin ben calentones.

 

QUÈ NECESSITEN PER CRÉIXER?

Al cap d’uns dies, la Júlia ens va portar un altre conte molt bonic que parla d’una llavor: el procés que fa una llavor des que la planten fins que surt quelcom: sigui una flor, una planta, un arbre, etc. També explicava què necessiten les plantes per créixer: terra, aigua, aire i sol (que els dona llum i escalfor).

I en Henry ens va ensenyar un conte molt bonic en el qual també podíem descobrir què necessiten les plantes: water, soil and sun.

 

LES LLAVORS

Un dels llibres que vam portar de la biblioteca ens va aportar informació molt interessant. El conte es diu “t’ho prometo” i tracta d’una marmota que es fa amiga d’una dent de lleó. Cada dia, la marmota va a jugar i a descobrir món i, en tornar, li explica a la seva amiga flor, que no es pot moure del lloc, què ha vist i descobert. En arribar el fred, però, la flor comença a canviar: els pètals es tornen blancs i prims. Llavors, li demana a la marmota un favor: que la bufi i ja veurà que tot anirà bé.

En bufar-la, tots els pètals marxen volant i la flor es queda ben pansida o fins i tot morta. La marmota està desesperada perquè es pensa que ha matat a la seva amiga… Però segueix amb el seu camí i continua descobrint món i fent amics nous, tot i que sempre torna al costat de la seva flor a veure si s’ha recuperat. En arribar l’hivern, la marmota s’amaga al seu cau i hiverna fins que torna a arribar la primavera. Sorpresa!!! En arribar el bon temps i la calor, la marmota torna a sortir a fora i descobreix que no només ha tornat la seva amiga, sinó que n’hi ha centenars!

Aquest conte tan bonic ens va fer plantejar com s’havien escampat tant les flors i com n’havien nascut de noves: el que havia bufat la marmota eren llavors, s’havien plantat i n’havien sortit més flors encara.

Finalment, en Henry ens va ensenyar un conte molt bonic d’en Peep on es veu el procés que segueix una llavor, per tal de créixer.

 

PINTEM DETALLS

Un cop seques les taques de colors, vam poder fer els detalls per convertir-les en flors i plantes. Hi va haver nens i nenes que van dibuixar-los fulles i tiges, d’altres que van acabar de perfilar pètals, d’altres van fer punxes i van crear càctus… Van quedar uns dibuixos molt creatius!

 

RACONS

Després de llegir un conte que ens va portar la Júlia, en el qual t’ensenyava a fer floretes amb aquarel·les, ens vam animar a fer-ne nosaltres. El llibre ens deia que havíem de fer unes taques de colors ben diferents i, un cop seques, havíem de fer els detalls amb llapis. Però atenció: no podíem fer totes les flors del mateix color perquè totes eren molt diferents i tampoc calia fer les fulles totes verdes. El conte ens mostrava com de variades i boniques podien arribar a ser les plantes, les flors i els arbres!

Així doncs, en un dels racons vam fer aquarel·les, en un altre vam fer un joc per practicar amb el ratolí de l’ordinador, en un altre vam fer plastilina i, al darrer, vam jugar a la batalla de llops; un joc de cartes per treballar la numeració fins al 6.

 

SORTIDA A LA BIBLIOTECA

Per tal de documentar millor el nostre projecte, vam anar d’excursió a la biblioteca. Abans d’entrar, vam veure el monument del soldat del Puig i ens hi vam entretenir.

En arribar a la biblioteca, la Sònia ens va explicar uns contes molt bonics i després vam anar a buscar contes que parlessin de les flors. En vam trobar moltíssim: alguns parlaven de les plantes, alguns només de flors, d’altres eren per aprendre a llegir i t’ensenyaven la paraula flor, d’altres parlaven de les estacions, etc.

Després de tantes troballes, vam quedar-nos una estoneta a mirar contes i, en acabar, vam tornar cap a l’escola.

Moltes gràcies Sònia!

 

L’ESTEL VILA ENS PORTA FLORS

Fa uns dies, l’Estel ens va portar moltes flors del jardí de la seva iaia. Ens va portar nyàmeres, roses, una mena de plumeros i algunes flors més. Ens les vam ben mirar, les vam olorar, les vam tocar, vam pensar quines parts tenien, etc.

 

LES FLORS

Fa uns dies, vam començar a fer una pluja d’idees sobre què ens agradaria descobrir. Van sortir un munt de propostes: màscares, robots, transports, salts… i al final la proposta més votada van ser les flors!

Vam estar pensant a veure què ens sabíem:

  • Es poden bufar. Hi ha floretes que, quan les bufes, marxen tots els pètals.
  • Es poden pintar.
  • Un dia vaig agafar una ortiga i em vaig fer mal.
  • Les podem agafar i olorar.
  • Hi havia un arbre amb flors roses a Torelló i ja no hi són; van caure totes.
  • A casa els avis, hi tinc flors.
  • Les flors tenen una cosa groga a dintre.
  • A Can Parrella hi ha una mica de flors i al Tennis també.
  • No volen soles, marxen quan bufa el vent.
  • A la Ribes hi ha gira-sols.
  • A vegades, hi ha flors a dins del riu.
  • Primer surten flors i després maduixes.

I vam estar pensant què ens agradaria saber:

  • Les flors mengen? Què mengen?
  • Les flors volen? Marxen? Es queden sempre al mateix lloc?
  • Tenen peus? Una cama?

Tamb,e vam mirar a veure d’on podríem treure informació:

  • A un lloc que tinguin moltes flors.
  • A la biblioteca.
  • A la Ribes.
  • A casa meu.

Vam demanar a tothom que sabés alguna cosa sobre les flors que ens ho portés i l’Estel Vila ens va portar una rosa! La vam olorar i feia molt bona olor, la vam tocar i era molt fina, i ens la vam mirar i ens va semblar molt bonica. Al matí, la rosa estava una mica tancada, però quan era hora de marxar a la tarda s’havia començat a obrir i vam veure que al mig hi tenia unes coses grogues… Què devia ser? mel? pètals grocs? m,es endavant ho descobrirem!

 

DIBUIX ALEATORI

La setmana passada, quan vam arribar a la classe ens vam trobar amb un plàstic de color vermell. Va resultar que si bufàvem, el podíem inflar i es convertia en un dau gegant!

En aquest dau, li vam posar uns números de l’1 al 6 i després vam associar cada número a un color. Cada nen i nena de la classe havia de tirar el dau i els altres havien de relacionar el número que sortís amb el color correcte i pintar amb aquell color. Van sortir dibuixos molt bonics i divertits!

 

RACONS

I seguim amb molta il·lusió, a través dels racons vam poder treballar un munt de coses. Al racó dels iPads, treballàvem la grafomotricitat. Al racó del restaurant, hi treballàvem els rols dins del joc simbòlic, llenguatge, matemàtiques, etc. També ens vam dedicar a fer pizzes, en les quals havíem de comptar el nombre d’ingredients i preparar-les al gust dels clients. Finalment, al racó de pintura vam desenvolupar la nostra creativitat fent barreges, sobreposant colors i fent formes ben diferents.

 

FIGURES GEOMÈTRIQUES

Com que teníem tantes ganes de començar a treballar i encara no ens havíem decidit per un projecte, vam repassar les figures geomètriques a través de diferents jocs. Després de dibuixar-les amb el cos, buscar objectes de la classe que tinguessin la mateixa forma i de comparar-les entre elles, vam fer un petit dictat de formes. Un company en deia una, un altre l’havia de buscar i l’altre l’havia de dibuixar. Ens en vam sortir molt bé.

 

ELS GEGANTS DE L’ESCOLA

Els primers dies de curs van estar plens d’alegries i sorpreses. El divendres, van venir els gegants i capgrossos de l’escola a fer-nos una visita i ens van ballar una dansa molt bonica. Ens va agradar molt 🙂