5è primària

CIRCULAR DE CURS PRIMÀRIA 2021-22

LLIBRES I LLICÈNCIES CICLE SUPERIOR 21-22

MATERIAL CICLE SUPERIOR 2021-22

SANT JORDI A L’ESCOLA

El divendres dia 23, vam celebrar el Sant Jordi a l’escola. Aquest any, degut a les mesures que hem de prendre, no vam poder fer les activitats conjuntes amb els altres cursos. Tot i així, vam gaudir d’un dia de sol que ens va permetre fer activitats a l’exterior. Aquest any, vam estar treballant l’autora Felicia Fuster i cada curs va homenatjar-la de manera diferent. A Cicle Superior vam fer una exposició amb tots els haikús que cada alumne va crear durant aquells dies. A mitja setmana vam anar als jardins de Can Parrella per escriure el nostre propi poema breu inspirat en la natura, un dels molts tipus de relats que realitzava aquesta autora. A la tarda, vam fer la tradicional rosa i el poema per endur-nos-ho a casa i tenir un record d’aquesta fantàstica diada!

QUINES SÓN LES PROPIETATS DELS LÍQUIDS?

A medi natural estem treballant les característiques bàsiques dels líquids. A partir de diferents experiments que realitzem a l’aula, els anirem descobrint… Sabeu quins són alguns dels líquids més densos que l’aigua? I menys densos?

ÚLTIM DIA DE TRIMESTRE

Els alumnes de cicle superior hem anat a celebrar l’últim dia de trimestre al “Pelut”. Avui el temps ha acompanyat perquè ha fet molt bon dia! Hem gaudit molt fent cabanyes, jugant a jocs diversos, corrent… Teníem moltes ganes de poder fer una excursió a l’exterior i passar un dia diferent!

REPRESENTACIONS TEATRALS 

Aquesta setmana, dins l’àrea d’expressió corporal, els alumnes de 5è vam començar a representar les diferents obres de teatre que hem anat preparant al llarg d’aquestes setmanes. Després de dies d’assaig i amb una mica de nervis perquè tots els preparatius sortissin bé, els resulats van ser excel·lents! La setmana vinent continuarem amb les altres funcions teatrals per finalitzar el treball d’aquest segon trimestre.

PAÏSOS DEL MÓN I ELS SEUS EDIFICIS

Aquesta setmana hem iniciat el projecte relacionat amb els edificis peculiars que podem trobar al món. Sabeu que n’hi ha que tenen formes geomètriques perfectes? N’hi ha que tenen forma de cub, de piràmide, de prisme i fins i tot d’esfera! Investigarem les seves característiques i altres curiositats! De moment, comencem fent recerca dels diferents països on podem trobar aquests edificis per saber-ne més coses! Tenim molta feina per endavant, però amb l’ajuda del nostre grup cooperatiu ho anirem treballant!

EXPLICA’M UN CONTE!

Aquesta setmana, la mare d’en Pau de 5è va venir a la classe per explicar-nos un conte que ha escrit amb molta il·lusió! Després d’explicar-lo i projectar una sèrie d’imatges, la il·lustradora d’aquesta narració ens va fer un dibuix d’una flor amb aquarel·les molt bonic. Moltes gràcies per haver vingut i felicitats per la feina feta!

CONSTRUIM UN PLUVIÒMETRE

Aquesta setmana, dins l’àrea de medi, hem creat un pluviòmetre per aprendre a mesurar les precipitacions. Abans però, vam buscar i escriure les instruccions per saber exactament quin són els materials principals per construir-lo així com el seu funcionament. Esperem poder-lo posar a prova ben aviat!

DIJOUS LLARDER I CARNAVAL A L’ESCOLA

Dijous passat vam celebrar el Dijous llarder amb els nostres companys de cicle superior. Al matí, vam anar a Rocaprevera, on vam esmorzar i gaudir d’unes hores de joc a l’exterior acompanyats d’un sol radiant! A la tarda, vam aprofitar per preparar la disfressa de Carnaval. Aquest any, la temàtica eren els personatges “fantàstics”. La nostra classe vam escollir els personatges “Among Us” i Goku.

El divendres al matí vam aprofitar per acabar la disfressa; a la tarda, vam fer un circuit de proves esportives a la pista, així com uns bracelets molt bonics dels colors de la nostra escola. Aquest any ha estat un carnaval diferent, però els alumnes ho hem celebrat amb la mateixa il·lusió!

SKYLINES IN ARTS CLASS

The students in 5è drew the skylines of different world cities.

First of all, they drew the skyline of the city on a white cardboard and cut out with scissors to the smallest details, such as windows. Then, they pasted the silhouette on a black cardboard and started to paint the sky using acrylic paint and pieces of sponges. The color gradation was painted starting from a central yellow strip, with a shade toward red on one half of the sheet, trying to simulate a sunset sky. Other students used other colors like purple, navy blue, black…

Once the sky was finished, they remove the template of the silhouette so they could see the buildings of the city in black color on a perfect shape.

Do you recognize the cities?

DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

Divendres dia 29 vam celebrar el dia de la Pau i la no violència. A la classe vam aprofitar per parlar de Mahatma Gandhi, un líder polític que defensava la pau davant la injustícia. Durant aquella setmana, cada alumne va dibuixar un ocell i hi va inscriure una frase o missatge relacionat amb la pau.  Al migdia, vam penjar-los en un entremat de fils junt amb els altres ocells que van dibuixar els alumnes d’infantil i primària de l’escola. Tan de bo aquests ocells poguessin volar i escampar els nostres missatges arreu! Tal i com deia Gandhi “No hi ha camí per la pau; la pau és el camí”.

ÚLTIM DIA DE TRIMESTRE

Avui dilluns, hem celebrat l’últim dia del primer trimestre. Ha set un matí molt entretingut i ha passat volant! Hem fet el detall nadalenc d’aquest any: un penjoll d’estrelles de colors amb una estrella destacada on hem inclòs els desitjos per aquest 2021, així com adjectius i objectes que identifiquem amb el Nadal. Després del pati hem fet el Caga Tió.  Estem molt contents amb el regal del nostre amic invisible! Us desitgem unes bones festes i un millor 2021!

COM EM VEIG? COM EM VEUEN? 

A valors, arts  i llengua, hem fet una activitat sobre COM EM VEIG/COM EM VEUEN? En primer lloc, cada alumne hem dibuixat una silueta amb una cartolina de color. En una banda, cadascú ha escrit aquelles qualitats i característiques que ens defineixen millor. A l’altra banda, cada company/a ha escrit també un aspecte/valor positiu que considera que tenim. Haurà coincidit la visió que tenim de nosaltres mateixos amb la que tenen els nostres companys?

FULL MOON NIGHT LANDSCAPE

Students in 5è drew these beautiful full moon night landscapes. They started drawing a sketch of the picture they liked. Then, they drew the moon in the middle of the picture or at the top of the drawing paper and added different circles around it. The next step was to paint the circles using acrylic paint cold colours. The circles nearer to the moon were lighter because they were closer to the moon. Then, they got darker as we got farther.

Then, when the paint was dried, they drew the picture on it (a tree, some animals, a swing, snow…). Finally, they painted it in black using a felt-tip pen. Do you like the results?

TREBALLEM LES FRACCIONS

Aquests dies hem estat treballant les fraccions i hem comprovat que les trobem i les utilitzem en el nostre dia a dia més del que ens pensem: a l’aula hem recordat les més comunes, les hem comparat entre elles i n’hem buscat d’equivalents. Hem fet jocs de taula per treballar estratègies i també hem practicat amb l’Snappet. I sabeu què? Vam comprovar a partir de fraccions si totes les mandarines tenen el mateix nombre de grills. Sabeu quin va ser el resultat més freqüent? A veure si ho endevineu…

DIBUIXEM EL NOSTRE MÓN INTERIOR

A l’àrea de valors, els alumnes de cinquè van dibuixar a la pista el seu món interior i més personal, representant aquells aspectes més significatius de la seva vida!

INVESTIGUEM ELS APARELLS DEL NOSTRE COS!

Dins l’àrea de medi, els alumnes hem començat a investigar els aparells del cos que tenen relació amb la nutrició.

LECTURA AL PATI

Aprofitant que encara fa bon temps, els alumnes de cinquè anem al pati de dalt a fer l’estona de lectura diària.

TREBALLEM AMB ELS DECIMALS

Aquests dies, hem estat treballant els nombres decimals a l’aula: ens hem mesurat, hem preparat un pressupost per crear una classe de segon de primària, buscant tot el material necessari que les mestres ens han dit que poden necessitar els alumnes i calculant el preu total per ajustar-nos al pressupost que teníem. Val a dir que ens hi hem acostat molt!  Per acabar, hem practicat amb l’Snappet per treballar de manera personalitzada i motivadora a partir de les tecnologies digitals.

Share and Enjoy !

0Shares
0 0