MATERIAL P2 20-21

CIRCULAR DE CURS 20-21

 

CALENDARI D’ADVENT

Amb l’inici del desembre comencem el calendari d’advent; mireu quin calendari tenim més original! 🙂 Sí, és una nòria i cada dia hem de mirar quin test ens toca agafar. El primer dia vam haver de cantar cançons de Nadal, un altre dia vam aprendre una dita…també hi ha hagut xocolatines per a tots!A veure què ens espera els següents dies 😉

TREBALL DE LA TARDOR

Hem acabat el projecte de la tardor amb una manualitat ben artística… Us agrada?

ELS COLORS DE LA TARDOR

Durant la tardor hem pogut observar que les fulles dels arbres de l’escola canvien de colors, passen de ser fulles verdes a  ser de color groc, marró,vermell…Així que hem decidit estripar i/o  retallar fulls de paper d’aquests colors (treballant així la motricitat fina) i després enganxar-ho en un full.

MAGRANES, CASTANYES, TARONGES I MONIATOS

Continuem amb l’experimentació d’altres fruits de la tardor: Observem, toquem, tastem, pintem… Aquests dies hem tingut molta feina, però ens ho hem passat molt i molt bé!

Fem suc de taronja:

Quin fruit és? Dins una caixa hi hem posat fruits de la tardor i, un a un, hem tingut d’endevinar quin fruit tocàvem sense poder-lo veure…Carai algun ens ha costat endevinar-lo! Després hem mirat aquests fruits amb una lupa, la lupa projectava el fruit augmentat a la nostra pissarra vileda.

Pintem amb magrana i estampem amb moniatos

 

ACABEM EL MURAL I LA MANUALITAT DEL CARGOL

Aquesta setmana ens hem endut a casa la manualitat del cargol….

I hem acabat el mural de l’entrada: un cargol molt gran, a la closca hi ha la mà estampada de cada nen/a amb la foto i al costat la frase: SOLS PODEM FER POC, UNITS HO PODEM FER TOT!

 

SANTA CECÍLIA

Enguany no hem pogut celebrar Santa Cecília, la patrona de la música, amb les famílies ni amb la resta de l’escola. És per això que ho hem compartit en format digital. Us animeu a ballar amb nosaltres?

 

ELS FRUITS DE LA TARDOR

Amb els fruits de la tardor que heu portat aquests dies pel racó de la tardor hem volgut experimentar, manipular, observar, menjar:

BLAT DE MORO

Desgranem i fem crispetes!

Fem un camí amb granets de blat de moro

 

SORTIDA ALS JARDINS DE CAN PARRELLA

Que bé que ens ho hem passat!

Aprofitant que aquests dies fa bon temps i el paisatge tardorenc és idílic decidim fer la primera sortida fora de l’escola, als jardins de Can Parrella.

 

EL RACÓ DE LA TARDOR

A partir d’aquí i amb la vostra ajuda, hem anat preparant, al passadís, el racó de la tardor amb molta varietat de fruits i fruites.

I perquè el racó quedés més bonic hem decidit fer un arbre com el del pati.

 

BUSQUEM INFORMACIÓ

Com que el tema ens interessa, l’Esther i la Mireia li han demanat a la Sònia de la biblioteca contes i llibres de la tardor. Al matí, ens hem dividit per grups i hem observat cada un dels contes i llibres que la Sònia ens havia portat a l’escola. Entre els uns i els altres, hem anat comentant tot el què vèiem i el què sabíem. Ha sigut una experiència molt maca perquè hem compartit entre nosaltres coneixements i experiències  sobre el tema de la tardor a partir dels contes/llibres.

També hem explicat contes, alguns els heu portat vosaltres!

 

OBSERVACIÓ DIRECTE DE LES FULLES

Després hem entrat a la classe i ens hem posat amb rotllana per identificar i classificar les diferències o semblances que hi havia entre les fulles del nostre pati.

 

PROJECTE DE LA TARDOR

Els nens i nenes de la classe del Cargolet i la Tortuga, amb l’arribada de la Castanyada, hem iniciat un nou projecte “LA TARDOR”. Hem parlat de què en sabíem i hem sortit al pati a veure el canvi que han fet els nostres arbres. L’Esther i la Mireia ens han explicat el nom de cada un: til·ler, pi pinyoner, noguera, freixer, pruner i alzina. Hem observat els arbres i hem agafat fulles de cada un.

 

TITELLA DE LA CASTANYERA

Amb l’arribada de la Castanyada, a l’escola hem fet una titella de castanyera molt divertida per endur-nos a casa. Per fer-la, hem hagut d’esquinçar paper de seda i de diari, enganxar, pintar…

I aquest ha estat el resultat! Mireu quines castanyeres més simpàtiques ens han quedat!

 

LA VISITA DE LA CASTANYERA

I enmig de tanta gresca, ens ha vingut a veure la Castanyera. Ja la trobàvem a faltar. Cada classe, l’hem rebut amb una cançó. Els cargolets hem ballat “Torrem, torrem Castanyes” i les tortugues “La Castanyera”. Hem cantat i ballat disfressats de castanyers i castanyeres! I ho hem fet molt bé!!!

 

 

QUE DESPISTADA…

A la tarda, la Castanyera ens ha explicat que tenia un problema… Es veu que ja no recordava com s’havien de torrar les castanyes. Està ben despistada!… així que entre tots i totes l’hem ajudat a pensar què necessitava i hem buscat per tot el pati on havia deixat els seus estris.

Els nens i nenes del peix han trobat un munt de castanyes escampades pel pati, els nens i nenes del pingüí una paella, i nosaltres (els cargolets i les tortugues) hem trobat un cistell.

Després, hem anat a veure com torraven castanyes, ens han donat una paperina de castanyes i hem begut un suc.

 

MANUALITAT DE TARDOR

Com que amb la Covid no podem fer panellets, hem decidit fer una manualitat de tardor. Recordeu aquelles fulles que vàreu portar? Doncs les hem trossejat

I les hem enganxat en un plàstic adhesiu a dins d’una fulla dibuixada.

 

CASTANYERES I CASTANYERS

La Maria Pujol, mestra de l’escola, ens ha fet un regal molt divertit! Ha dibuixat una castanyera on podem posar-hi el cap. Estem guapos i guapes?

 

A PSICOMOTRICITAT ENS MOVEM COM ELS ANIMALS

Mentre a la classe parlàvem dels cargols i a P3 de les tortuges, a psicomotricitat amb la Marisa, jugàvem al joc de moure’ns imitant animals. Que divertit!

 

ELS CARGOLS

Abans de començar amb el projecte de la tardor, hem començat coneixent coses dels cargols (ja que és el nom de la nostra classe).

En Roc, ens va portar cargols que va trobar tot anant a caminar i, nosaltres, vam anar fins a l’hort de l’escola a mirar si ens trobàvem més. Els que vam trobar nosaltres eren molt petits!

Un cop a la classe, els vam treure del terrari, els vam mullar una mica i els hi vam cantar la cançó per veure si sorten de la closca…. però tenien molta son i no volien sortir!

Gràcies a l’observació, hem pogut conèixer com són, com es desplacen, què mengen i quan surten. Per completar-ho, hem conegut el conte “El cargol i l’herba de poniol”; un dia ens els va explicar la Mireia i ens va agradar molt la cançó que canten tots els animals per ajudar al cargol. Un altre dia, vam escoltar i veure el conte que expliquen a Una mà de contes.

A més, hem pintat un cargol molt gran que serà un mural que servirà per posar les nostres fotos. I, ara, estem fent una manualitat. Ja veureu que serà xula! 🙂

 

RACONS

Com ens agraden els racons! Mireu que bé que estem! Piuets, tauletes, traç… i música relaxant de fons! Ens hi podríem passar hores…

 

PRIMERS DIES D’ESCOLA

Els cargolets i les tortuguetes hem començat el curs amb moltes ganes. Els primers dies han servit per conèixer l’escola, la classe i les mestres (l’Esther, la Roser i la Mireia). Hem jugat, hem anat al pati, fet plastilina, encaixos, piuets, puzzles… i hem fet nous amics i amigues!