Curs Infantil P-3

CIRCULAR DE CURS INFANTIL 2021-22

QÜESTIONARI FAMÍLIES P3 2021-22

LLISTA MATERIAL P3 2021-22

ANIVERSARIS DE MAIG

Celebrem l’aniversari de l’Ïu, l’Ashley i l’Aya . Per molts i molts anys!!!

SETMANA SANTA A GRÈCIA

La primera setmana de maig és la pasqua grega. La Myrto, la mare de l’Elena que és de Grècia, ens ha explicat que en aquestes dates allà és tradició menjar un brioix i ens n’ha fet arribar a la classe perquè el poguéssim tastar amb els nens i nenes de la classe. El Brioix anava acompanyat d’un ou vermell, allà és un costum pintar-los amb els infants; també hem encès una espelma tal com es fa a Grècia quan es fa la processó per anar a l’església. Que bonic és conèixer les tradicions d’altres llocs del món!

SANT JORDI

Quina diada! després de trobar un drac a l’entrada de l’escola hem anat al teatre i…SORPRESA 🙂 les mestres d’infantil ens han representat la llegenda de Sant Jordi!

A la tarda ens hem endut molt cofois a casa la rosa que hem estat preparant aquesta setmana pel pare i la mare.

 

LA MONA

Per acabar el trimestre hem elaborat una mona de Pascua amb pa de pessic, xocolata i ous. Ens ha quedat boníssima!

 

LA MALETA DE LES EMOCIONS

Al llarg del curs hem treballat les emocions a través de contes i el mateix temps hem creat una farmaciola o maleta de les emocions que ara podrem compartir amb les famílies.

LA GUITARRA

Últimament les tardes de primavera estan sent molt plujoses, per fer-les més entretingudes la Mireia ens ha portat la seva guitarra! després de cantar i ballar hem pogut provar de tocar-la; Ufff! hem de créixer una mica!!! 😉 però ens ho hem passat d’allò més bé!!!

ELS BLOCS LÒGICS

Treballem les formes geomètriques a través dels blocs lògics. Avui hem construït a partir d’aquestes formes  una casa, un cotxe, una cara… Mireu quina ventall de varietat de figures amb les mateixes formes…

PINTEM AMB AQUAREL·LA

Creativitat, imaginació, experimentació… amb aquarel·la

COMPAREM UNA IMATGE DE TARDOR I UNA D’HIVERN

Ens hem asseguts tots/es a terra i hem observat dues imatges que hi havien projectades a la pissarra. Una era un paisatge d’hivern, l’altra de tardor. Hem comparat les dues imatges i hem conversat sobre quins eren els elements comuns i diferents de cada estació. Aquesta activitat reflexiva ens ha permès observar les característiques de l’hivern a través de la fotografia i ampliar els coneixements previs.

 Diferències:

  • Una hi ha fulles i a l’altre no.
  • Una hi ha neu.
  • No tenen fulles els arbres.
  • A una hi ha fulles de colors i a l’altre no.
  • Els colors són diferents.
  • A una hi surt el color vermell, groc i taronja i a l’altre el blanc i blau.

Semblances:

  • Hi ha un camí.
  • Hi ha arbres.
  • Hi ha fulles.
  • Els dos són boscos.

EXPERIMENTEM AMB GEL

Avui hem omplert d’aigua uns pots de iogurt i hi hem afegit pintura, utilitzant els tons freds de l’hivern (blau clar, blau fosc, gris, negre, blanc). Tot seguit hem posat aquests pots al congelador. A veure què passarà? I si els posem a la nevera?

L’endemà ho anem a buscar: SORPRESA!

L’aigua que es troba a la nevera és molt freda en canvi la del congelador s’ha congelat!

Perquè l’aigua es torni gel cal que faci mooolt fred!!!

Amb els glaçons que ens han quedat del congelador hem pintat. Carai, que freds que estan!!! Sí ho toquem amb les mans els dits ens queden ben freds!

Ens ho hem passat molt bé pintant amb glaçons!

Durant l’activitat, el sentit del tacte ens ha permès descobrir les característiques d’allò que estem tocant: sec/humit, la temperatura, la forma, la textura…

L’Esther i la Mireia han anat posant nom i paraules a tot allò que hem fet i a totes les sensacions que hem pogut experimentar, per tal que aquest procés de joc també fos d’aprenentatge.

EXPERIMENTEM AMB AIGUA 

Fa dies que ha arribat el fred, la Mireia i l’Esther ens han proposat un experiment: posar aigua de l’aixeta dins de tres pots transparents i col·locar-los a tres llocs diferents de l’escola per veure què passa amb l’aigua. (Hem fet una marca d’on arriba l’aigua que hi hem posat). 

Un dels pots, l’hem posat a sobre del radiador, l’altre a fora al pati a l’ampit de la finestra i el tercer, l’hem deixat sobre un moble de la classe.

Durant una setmana, cada dia observem què passa amb l’aigua del pot…

MÀGIA! L’aigua del pot que està sobre el radiador “ha marxat”! Les “senyos” ens diuen que s’ha evaporat, és a dir, ha marxat com si fos fum, això passa perquè el radiador ha escalfat molt l’aigua.

Mentre que el pot d’aigua que es troba a sobre la taula de l’aula, el seu nivell d’aigua gairebé no ha canviat. Doncs a la classe no fa massa calor i l’aigua li costa evaporar-se.

Què ha passat amb el pot d’aigua de fora el pati? Ooohhh!! 🙁 el pot que hem posat al pati l’hem trobat a terra, el vent l’ha fet caure i no hem pogut veure què ha passat amb l’aigua. 

El que sí hem pogut veure aquests dies a l’hora del pati del matí és que  l’aigua que queda a dins els pneumàtics del pati o dins la font, no és aigua sinó gel! També ho hem observat al tobogan, que cada dia que ens tocava anar-hi, estava gelat! Amb tot això, hem deduït que quan fa molt fred l’aigua es torna gel i que per tant, l’aigua del pot que va caure també s’hi hauria convertit.

Ho comprovem?

CÀPSULA DE L’HIVERN

Després de les festes de Nadal, P2 i P3 donem la benvinguda a l’hivern!

L’arribada d’aquesta estació és l’excusa perfecta per a realitzar un munt d’activitats lúdiques, manipulatives i creatives relacionades amb aquesta estació i amb les quals anirem adquirint un seguit d’aprenentatges de les seves característiques.

Per començar aquest projecte, decidim per fer una pluja d’idees per saber de quins coneixements parteixen els nostres infants. Aquestes han estat les respostes:

  • A l’hivern neva
  • Podem fer ninots de neu
  • Es fa de nit més ràpid
  • No mengem gelats
  • Fa molt fred
  • Els arbres estan despullats
  • Els ocells se’n van a buscar un lloc on faci calor
  • Les mosques se’n van
  • Ens abriguem amb: jaquetes, buff, guants, bufanda, gorro…

A partir d’aquests coneixements proposem una sèrie d’activitats que creiem que els faran despertar la curiositat per aprendre més coses sobre aquest tema. 

 

ANIVERSARIS DEL MES DE MARÇ

Els nens i nenes de la classe de la Tortuga es van fent grans! L’Ivette i l’Oleguer ja tenen 4 anys, per mooolts anys!!! 😉

EL TREBALL PER RACONS A P2 I P3

Segurament els vostres fills/es us han dit que s’ho passen molt bé jugant als racons, però què són els racons?

El treball per racons és una metodologia que consisteix en organitzar l’aula en diferents espais, on nosaltres, distribuïts en petits grups, realitzem tasques simultànies de manera autònoma. Les tasques en aquests racons són variades: poden ser de tipus cognitiu, manipulatiu-sensorial, simbòlic…

Es pot distingir entre racons de treball dirigit i racons lúdics, tots dos són sempre espais rics d’aprenentatge per a nosaltres.
Als racons de treball dirigit les activitats són més acotades i pautades. Hem de tenir clar quin és el resultat que s’espera de l’activitat.
Els racons lúdics presenten activitats més obertes, en les quals tenim més llibertat d’acció i de focalitzar els nostres interessos. Hi desenvolupem l’activitat al nostre aire realitzant una acció més manipulativa i d’experimentació amb el material.
Organitzar l’aula per racons, dirigits i/o lúdics, comporta oferir-nos una gran varietat de propostes que haurem de fer autònomament i compartint la tasca amb els altres companys/es. És una manera de treballar més creativa i flexible.
Aquestes són algunes activitats que hem fet en els racons:

Cargolar i descargolar, modelar plastilina i pedretes de colors, buscar les lletres del nom, dibuix lliure amb ceres, retallar i enganxar lliurement fent una composició, cosir figures, pintar un dibuix, retallar, resseguir el nom dels companys, jugar a fer composicions amb pius de colors, joc simbòlic, construcció amb peces petites, fustes i espumes, enfilar boles, dibuix lliure, joc lliure amb pinces i cilindres de cartró, taules de llum, punxar un camí, resseguir una línia i decorar-la amb gomets, taula d’experimentació, jocs matemàtics, encaixos, puzzles, seguir un patró amb botons….

LA VELLA QUARESMA

Ha marxat el Rei Carnestoltes i arriba la Vella Quaresma! A partir d’ara haurem de fer bondat, s’ha acabat la gresca i la disbauxa i comença les setmanes de fer cas a la Quaresma, haurem de menjar peix, fruita i verdura, no cridar i treballar més…fins que la Vella Quaresma hagi perdut les cinc cames i ja pugui caminar!

CARNAVAL A L’ESCOLA

Aquesta setmana ha sigut ben esbojarrada! Després de rebre i complir durant tota la setmana amb les consignes de la Reina Carnestoltes, ha arribat el dia de la disbauxa, el ball i la disfressa! Aquest any, els alumnes de l’escola, han decidit el tema: éssers fantàstics.

Els nens i nenes d’infantil ens hem disfressats de Trolls!!! Mireu quins Trolls més guapos i guapes!!!

ANIVERSARIS

Aquest mes de febrer la Sara i en Gil han fet 4 anys!!! I ho hem celebrat bufant les espelmes del nostre pastís. PER MOLTS ANYS!!!

DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

Durant la setmana hem parlat de l’amistat, el respecte als altres, la importància de tenir amics…a través de converses i contes (Lili, Les emocions d’en Max…), també hem punxat uns ocells de colors i els hem decorat amb un dibuix. Avui divendres els hem penjat a fora el pati amb símbol de PAU. El nostre desig és “que puguin volar i escampar per tot els racons del món, els missatges que porten escrits ( o dibuixats)”.

PSICOMOTRICITAT

Com ens agrada fer psicomotricitat!!! Cada dimarts el matí anem al gimnàs a fer “Psico”. Avui hem fet un circuït que ens ha permès treballar a partir del moviment diferents aspectes: l’equilibri, la coordinació, la consciència espacial, el control del cos, la lateralitat… tot mitjançant el joc hem pogut saltar,córrer,caminar….pujar-baixar. Que bé ens ho hem passat els Cargolets i les Tortugues!

COMENCEM EL SEGON TRIMESTRE

Després de les festes de Nadal teníem moltes ganes de retrobar-nos! Hem iniciat el segon trimestre celebrant dos aniversaris, la Hareem i l’Udoka han fet 4 anys!!! I la M.Ivette ens ha portat per esmorzar galetes i xocolatines per celebrar el seu sant.

ACABEM EL PRIMER TRIMESTRE

I no podíem acabar de millora manera el primer trimestre! l’Ashley ens va portar un panettone per a cada nen i nena de la classe, va ser un esmorzar ben dolç i emotiu!

Moltes gràcies família!!! 🙂

CAGUEM EL TIÓ

Una mica abans de marxar cap a casa, vam començar a sentir una pudor… El nostre Tió ja estava a punt per cagar! Li vam cantar la cançó, el vam picar amb uns bastons i vam cantar nadales. Després de picar i picar, ens va cagar un llibre molt bonic sobre un Tió dormilega!

VE UNA PATGESSA REIAL

Quin matí més ple de sorpreses! A primera hora del matí ens va venir a veure una Patgessa Reial per explicar-nos que Ses Magestats ja s’estaven preparant per venir-nos a portar regals. Nosaltres la vam rebre amb molta il·lusió, li vam cantar nadales i li vam recitar el nostre vers. I ella ens va donar esmorzar! Moltes gràcies Reis Mags!

AMB LA LLUM DEL FANALET…

Aquest any no vam poder fer la tradicional cantada de nadales, però entre tots els nens i nenes d’infantil vam gravar una cançó molt bonica: “Amb la llum del fanalet”. Aprofitant la cantada, també vam construir un fanalet que ens vam poder emportar a casa per poder rebre els Reis. Us deixem les fotos que ens vam fer 🙂

FEM UN PESSEBRE BEN BONIC

El calendari d’Advent ens va demanar si podíem fer un pessebre entre tots els nens i nenes d’infantil. Així que els Pingüins van fer el terra del pessebre, els Peixos les figuretes amb plastilina i nosaltres (els Cargolets i Tortuguetes) el cel. Mireu que bonic! 😉

HA ARRIBAT EL TIÓ!

Dijous al matí, va venir la Marta ( la secretària de l’escola) a la classe dient que havia rebut una carta per a nosaltres. Era una carta del Tió! Es veu que havia vingut a l’escola durant els dies de festa i, en veure-la tancada, se n’havia anat a donar un volt. Amb la mala sort (i potser és una mica despistat) que es va perdre! A la carta, ens demanava si el podíem ajudar i anar-lo a buscar. Ens va enviar dues fotografies del lloc on era. Els nens i nenes del Cargolet i la Tortuga van deduir que es tractava del firal de Torelló, així que vam anar-lo a buscar. Per sort, el vam trobar! Estava amagat sota d’uns arbres, cobert de fulles!

El vam portar a la classe i  el vam tapar amb una manta. Ara li anem donant menjar i aigua per veure si queda ben ple i satisfet, i ens pot cagar algun regalet!

CALENDARI D’ADVENT

Amb l’inici del desembre comencem el calendari d’advent; mireu quin calendari tenim més original! 🙂 Sí, és una nòria i cada dia hem de mirar quin test ens toca agafar. El primer dia vam haver de cantar cançons de Nadal, un altre dia vam aprendre una dita…també hi ha hagut xocolatines per a tots!A veure què ens espera els següents dies 😉

TREBALL DE LA TARDOR

Hem acabat el projecte de la tardor amb una manualitat ben artística… Us agrada?

ELS COLORS DE LA TARDOR

Durant la tardor hem pogut observar que les fulles dels arbres de l’escola canvien de colors, passen de ser fulles verdes a  ser de color groc, marró,vermell…Així que hem decidit estripar i/o  retallar fulls de paper d’aquests colors (treballant així la motricitat fina) i després enganxar-ho en un full.

MAGRANES, CASTANYES, TARONGES I MONIATOS

Continuem amb l’experimentació d’altres fruits de la tardor: Observem, toquem, tastem, pintem… Aquests dies hem tingut molta feina, però ens ho hem passat molt i molt bé!

Fem suc de taronja:

Quin fruit és? Dins una caixa hi hem posat fruits de la tardor i, un a un, hem tingut d’endevinar quin fruit tocàvem sense poder-lo veure…Carai algun ens ha costat endevinar-lo! Després hem mirat aquests fruits amb una lupa, la lupa projectava el fruit augmentat a la nostra pissarra vileda.

Pintem amb magrana i estampem amb moniatos

SANTA CECÍLIA

Enguany no hem pogut celebrar Santa Cecília, la patrona de la música, amb les famílies ni amb la resta de l’escola. És per això que ho hem compartit en format digital. Us animeu a ballar amb nosaltres?

ELS FRUITS DE LA TARDOR

Amb els fruits de la tardor que heu portat aquests dies pel racó de la tardor hem volgut experimentar, manipular, observar, menjar:

BLAT DE MORO

Desgranem i fem crispetes!

Fem un camí amb granets de blat de moro

SORTIDA ALS JARDINS DE CAN PARRELLA

Que bé que ens ho hem passat!

Aprofitant que aquests dies fa bon temps i el paisatge tardorenc és idílic decidim fer la primera sortida  fora de l’escola, als jardins de Can Parrella.

EL RACÓ DE LA TARDOR

A partir d’aquí i amb la vostra ajuda, hem anat preparant, al passadís, el racó de la tardor amb molta varietat de fruits i fruites.

I perquè el racó quedés més bonic hem decidit fer un arbre com el del pati.

BUSQUEM INFORMACIÓ

Com que el tema ens interessa, l’Esther i la Mireia li han demanat a la Sònia de la biblioteca contes i llibres de la tardor. Al matí, ens hem dividit per grups i hem observat cada un dels contes i llibres que la Sònia ens havia portat a l’escola. Entre els uns i els altres, hem anat comentant tot el què vèiem i el què sabíem. Ha sigut una experiència molt maca perquè hem compartit entre nosaltres coneixements i experiències  sobre el tema de la tardor a partir dels contes/llibres.

També hem explicat contes, alguns els heu portat vosaltres!

OBSERVACIÓ DIRECTE DE LES FULLES

Després hem entrat a la classe i ens hem posat amb rotllana, per identificar i classificar les diferències o semblances que hi havia entre les fulles del nostre pati.

PROJECTE DE LA TARDOR

Els nens i nenes de la classe del Cargolet i la Tortuga, amb l’arribada de la Castanyada, hem iniciat un nou projecte “LA TARDOR”. Hem parlat de què en sabíem i hem sortit al pati a veure el canvi que han fet els nostres arbres. La Mireia i l’Esther ens han explicat el nom de cada un: til·ler, pi pinyoner, noguera, freixer, pruner i alzina. Hem observat els arbres i hem agafat fulles de cada arbre.

TITELLA DE LA CASTANYERA

Amb l’arribada de la castanyada, a l’escola hem fet una titella de castanyera molt divertida per endur-nos a casa. Per fer-la hem hagut d’esquinçar paper de seda i de diari, enganxar , pintar…

I aquest ha estat el resultat! Mireu quines castanyeres més simpàtiques ens han quedat!

QUE DESPISTADA…

A la tarda, la Castanyera ens ha explicat que tenia un problema… Es veu que ja no recordava com s’havien de torrar les castanyes. Està ben despistada!… així que entre tots i totes l’hem ajudat a pensar què necessitava i hem buscat per tot el pati on havia deixat els seus estris.

Els nens i nenes del peix han trobat un munt de castanyes escampades pel pati, els nens i nenes del pingüí una paella, i nosaltres (els cargolets i les tortugues) hem trobat un cistell.

Després, hem anat a veure com torraven castanyes, ens han donat una paperina de castanyes i hem begut un suc.

LA VISITA DE LA CASTANYERA

I enmig de tanta gresca, ens ha vingut a veure la Castanyera. Ja la trobàvem a faltar. Cada classe, l’hem rebut amb una cançó. Els cargolets hem ballat “Torrem, torrem Castanyes” i les tortugues “La Castanyera”. Hem cantat i ballat disfressats de castanyers i castanyeres! I ho hem fet molt bé!!!

MANUALITAT DE TARDOR

Com que amb la Covid no podem fer panellets, hem decidit fer una manualitat de tardor. Recordeu aquelles fulles que vàreu portar? Doncs les hem trossejat…

I les hem enganxat en un plàstic adhesiu a dins d’una fulla dibuixada.

CASTANYERES I CASTANYERS

La Maria Pujol, mestra de l’escola, ens ha fet un regal molt divertit! Ha dibuixat una castanyera on podem posar-hi el cap. Estem guapos i guapes?

ANIVERSARI D’EN NASER

Aquest novembre en Naser ha fet 3 anys! Moltes felicitats Naser!!! ens ha portat un pastís boníssim i suc de fruita per a tots. Mireu quina corona més bonica que li hem fet!

PROJECTE LES TORTUGUES

Els nens i les nenes de P3 som la classe de la Tortuga, per aquest motiu hem decidit saber coses sobre elles.

Aquests dies estem aprenent molt!

La tortuga Tula, la nostra titella de classe, ens ve a veure cada dia i ens ensenya moltes coses… La cançó de la “Tortuga Ballaruga”, la faula de “La llebre i la tortuga”…

I gràcies a l’Oleguer i  la mare d’en Roger de P5 ,hem tingut la sort de poder tenir un matí a la classe una tortuga d’aigua (la Ninja)  i una de terra (en Nino). Les hem pogut observar, tocar, donar menjar, veure com caminaven, nedaven… Ens ha agradat molt!!!

Després a l’hora de racons cada infant ha pintat una tortuga que hem fet de cartró…i ens han quedat molt boniques!!!

També n’hem pintat una amb colors, aquesta amaga el cap dins la closca!

Ens falta fer la tortuga d’aigua! Així que hem començat a posar-nos a treballar. Hem pintat sal amb guixos de  colors

I així de xules ens han quedat ! 🙂

A psicomotricitat, amb la Marisa, hem imitat  el caminar de les tortugues:  caminant lentament tot arrossegant-nos i ens hem amagat dins la closca. També hem imitat altres animals, com la llebre que salta i va molt ràpid. El cargol que va molt a poc a poc…

Ens ho hem passat pipa!!!

Ens hem fixat que la closca de la tortuga té una forma semblant a un cercle.

Hem buscat per l’aula objectes amb aquesta forma i n’hem trobat mooolts!!!

Després hem dibuixat cercles a la pissarra i en un paper. Un altre dia varem punxar dins el cercle…

Hem utilitzat els blocs lògics per treballar el concepte de cercle…

Busquem les lletres del nostre nom en la paraula TORTUGA. Quantes lletres tenim iguals?

Les tortugues neixen d’ous,

Experimentem amb ous, com que no en tenim de tortuga hem dut closques d’ou de gallina que són semblants.

Els hem tocat i hem vist que són fins, els hem trencar i no ens ha costat gens…després els hem enganxat en un ou dibuixat.

I per acabar el nostre petit projecte hem fet una xerrada on hem posat en comú tot allò que hem après sobre les tortugues.

Per ordenar tota la informació que hem après hem fet un mapa conceptual que també ens servirà per decorar la classe.

ANIVERSARIS

El mes de setembre hem tingut molts aniversaris! En Pedro i la Mia han fet 3 anys!!! 😉

Per celebrar-ho els hem fet una corona ben xula amb gomets! Mireu, era el Rei/Reina del dia!!!

PRIMERS DIES D’ESCOLA

Els cargolets i les tortuguetes hem començat el curs amb moltes ganes. Els primers dies han servit per conèixer l’escola, la classe i les mestres ( la Roser, la Mireia i l’Esther). Hem jugat, hem anat al pati, hem fet racons de: plastilina, encaixos, piuets, puzzles, tauletes… i hem fet nous amics i amigues!

Share and Enjoy !

0Shares
0 0