Curs Infantil P-3

CIRCULAR DE CURS INFANTIL 2022-23

QÜESTIONARI FAMÍLIES P3 2022-23

LLISTA MATERIAL P3 2022-23

COMENCEM L’ESCOLA!

Comença el setembre… i comença l’escola. Per la majoria de nosaltres tot és nou: l’escola, la classe, les mestres i els nostres companys i companyes.
Aquests primers dies, ens hem anat familiaritzant als nous espais. Com que som grup bombolla els Cargolets i les Tortugues, tenim dues aules: una és l’espai de joc i experimentació i l’altre és l’espai de treball i on esmorzem.

A la nostra aula hi ha moltes joguines, jocs i contes… però també material per treballar i que mica en mica anirem descobrint.

Els dies passen i cada vegada estem més còmodes i relaxats, anem coneixent les rutines del dia a dia i anem creant vincle amb les mestres: l’Esther, la Mireia i la Roser, així que estem preparats per començar el nostre primer projecte: EN PATUFET.

 

EN PATUFET

Un matí, un cop recollides les joguines de l’estona de joc lliure, ens en anem a la classe de treball i…. sorpresa! Hi ha una col molt i molt gran i una barretina de color vermell. De qui deu ser? Pregunten les mestres.

– És del tió!
– Noooo, és de Sant Feliu!

De sobte, toquen a la porta…. és en Patufet!

Patim, patam, patum,
homes i dones del cap dret.
Patim, patam, patum,
no trepitgeu en Patufet.

Uau! En Patufet ens ha vingut a veure a la classe! Des d’aquell moment, tenim clar que volem saber més coses d’ell. Així que per començar, li demanem que ens expliqui el seu conte.

Després l’hem treballat de diferents maneres: amb conte, amb titelles, l’hem mirat a la pantalla amb el projector i, fins i tot, les mestres ens l’han representat al teatre. Que bé que ens ho hem passat!

 

EL VESTIT

Del conte, ens ha cridat molt l’atenció la roba i les sabates d’en Patufet. Hem descobert que porta una faixa i una barretina i que són de color vermell, per això hem aprofitat per
treballar aquest color mitjançant ceres, pintura i plastilina. També hem vist que les sabates que porta són diferents a les nostres: porta esclops! La Roser n’ha portat
uns a la classe. Ens els hem mirat; hem vist que són de fusta i ens han explicat que aquí Catalunya, els portaven antigament els pagesos i quan feia molt fred hi posaven palla per tenir els peus calents.

I si ens vestim de Patufets? Les mestres ens han portat els complements i ens hem acabat vestint de Patufets! Que guapos i guapes que estem!

(Trobareu totes les fotos al clickedu)

 

CAMPS DE COL I PANOTXES

Al conte també hi surt un element protagonista, la col. Durant la tardor, podem trobar camps de cols. Algunes famílies n’hem portat. Alguna, fins i tot, hem portat panotxes de blat de moro, un altre cultiu típic d’aquesta època. A la classe, hem observat les cols; les hem tocat i hem notat la rugositat de les seves fulles, les hem olorat i les hem desfullat per poder fer una observació més precisa. Veiem que són de color verd però de tonalitats diferents: verd fosc, verd clar i verd molt clar. Mentre les trossegem, observem que les fulles són molt gruixudes i que tenen unes ratlles blanques que es diuen nervis.

Després, hem fet estampació amb les fulles de col i pintura verda. Quan la pintura ha estat seca, hem confegit la paraula col al full.

Per aprofitar el blat de moro que tenim, l’hem deixat assecar i un cop sec, l’hem desgranat. Ens ha costat una mica, ja que per treure els grans grocs de la panotxa es necessita molta motricitat fina, però ho hem fet molt bé!

Com que hem vist que el blat de moro és de color groc, hem buscat objectes de color groc i de color vermell per la classe.

 

LA TARDOR I LA CASTANYADA

Aquests dies hem vist com ha arribat de ple la tardor! Als arbres del nostre pasti els hi cauen les fulles. Hem observat que les fulles verdes han canviat de color: vermell, groc i marró. Per veure-ho més d’aprop, hem sortit a fora el pati a observar-les.

També hem aprofitat per sortir de l’escola i anar a Can Parrella a observar els arbres i recollir elements de tardor.

Ah! I a l’escola hem celebrat la Castanyada. Mireu quins castanyers i castanyeres més guapos i guapes!

 

LA PLUJA

Amb l’arribada de la tardor tenim dies de sol i dies de pluja. Un dels dies que plou, aprofitem per sortir al pati a veure la pluja. Després, fem una sessió de traç vertical a la pissarra de la classe representant la pluja. Aquesta activitat la repetim individualment en forma de fitxa fent el traç vertical amb rotulador.

EL SAFRÀ

El conte d’en Patufet ens explica que en Patufet va anar a comprar una paperina de safrà. Nosaltres hem volgut fer la nostra pròpia paperina. Per fer-ho, hem estripat paper de diari, l’hem encolat i envernissat. 

Ara ja només ens faltava saber qué és el safrà, així que hem buscat informació i imatges sobre aquesta espècie. Hem descobert que s’utilitza de condiment alimentari i que fa que els aliments es tornin de color groguenc. Tot i així, el safrà és de color taronja-vermell, així que hem agafat paper de seda taronja, l’hem cargolat i l’hem enganxat a la paperina que havíem fet abans per simular la nostra paperina de safrà!

 

CERCLE

En Paufet per anar a comprar el safrà s’emporta un dineret de color groc. Ens hem fixat amb la forma que té i hem observat que té forma de cercle. Ho hem treballat mitjançant els blocs lògics i per plasmar-ho en un full, hem punxat un cercle.

 

LES LLETRES D’EN PATUFET

Analitzem les lletres de la paraula Patufet. Escrivim la paraula a la pissarra i després busquem si tenim alguna lletra igual al nostre nom. Per tenir els noms de tots els nens i nenes del Cargolet i la Tortuga, l’Esther, la Roser i la Mireia, ens han preparat un llibre dels noms ambientat amb en Patufet. Oi que és bonic?

 

DECOREM L’AULA

A mesura que ens hem anat endinsant en el projecte, hem treballat diferents conceptes: gran/petit, sobre/sota, els colors vermell, groc, blau i verd, el cercle, ens hem fixat amb les lletres de la paraula Patufet i les hem comparat amb el nostre nom, hem parlat de la tardor… A més, hem elaborat un mural que decora l’aula, que vam fer entre tots i que reprodueix la història d’en
Patufet. Hi surten núvols blancs i blaus pintats amb esponja, arbres de tardor amb paper de seda, un bou i una caseta pintats amb ceres i 24 cols amb 24 Patufets a sota, que us imagineu qui són?

 

TARGETES DE VOCABULARI

Durant el projecte, hem tingut l’ajuda d’unes imatges que hem penjat a la classe i que ens han servit per anar veient i reconeixent les paraules claus del projecte.

 

ON VIU EN PATUFET?

En Patufet viu a en una casa amb el seu pare i la seva mare. I nosaltres? Per saber-ho, hem omplert una enquesta i hem portat una foto de la nostra família. Després tots junts, ens hem mirat les fotos i hem explicat amb qui vivim. Per acabar, hem enganxat la nostra foto en una cartolina triant si vivim en un pis o en una casa. Sabeu on viu més gent?

 

TANCAMENT DEL PROJECTE

Per acabar el projecte d’en Patufet i amb algun material que vam dur de casa, vam fer diferents manualitats: una col, un dineret i un cistell ple de menjar:

– La col la vam fer pintant, de color verd, un tub de paper de vàter i posant-hi paper de seda també d’aquest color.

– El dineret el vam fer pintant de color groc un cercle de cartró i enganxant gomets de color negre per fer el número 1.

– El cistell, el vam fer amb pots de plàstic on hi vam enganxar papers de seda de color marró que abans havíem estripat. A dins hi vam posar menjar fet amb plastilina: una botifarra, un tros de pa i una poma.

Per acabar d’arrodonir el projecte, com que per Santa Cecília vam convertir l’escola en la Festa Major, nosaltres vam ballar “El ball de nans”. Ens vam posar una barretina, feta amb cartolina i paper pinotxo, al cap i vam ballar com autèntics capgrossos! A més, vam tenir la sort que vosaltres, les famílies, vau poder entrar a l’escola i viure-ho amb nosaltres!

I aquí s’acaba el projecte d’en Patufet, on ens hem divertit, hem gaudit i hem après tant petits com grans i que ens ha servit per conèixe’ns entre tots/es una mica més.

Per la portada del nostre àlbum vam utilitzar la foto de cada nen/a  traient el cap en el dibuix d’en Patufet que ens va fer la Maria Pujol, mestra d’infantil, en un plafó.  (Us deixem un exemple)

A més a més, cada nen/a es va endur un llibre dels noms dels nens i nenes del Cargolet i la Tortuga. Primer sortia el nen/a amb el capgros d’en Patufet al cap i després sense el capgros i amb el nom. (Us deixem un exemple)