Curs Infantil P-3

CIRCULAR INFANTIL CURS 20-21

MATERIAL P3 20-21

 

CALENDARI D’ADVENT

Amb l’inici del desembre comencem el calendari d’advent; mireu quin calendari tenim més original! 🙂 Sí, és una nòria i cada dia hem de mirar quin test ens toca agafar. El primer dia vam haver de cantar cançons de Nadal, un altre dia vam aprendre una dita…també hi ha hagut xocolatines per a tots!A veure què ens espera els següents dies 😉

TREBALL DE LA TARDOR

Hem acabat el projecte de la tardor amb una manualitat ben artística… Us agrada?

ELS COLORS DE LA TARDOR

Durant la tardor hem pogut observar que les fulles dels arbres de l’escola canvien de colors, passen de ser fulles verdes a  ser de color groc, marró,vermell…Així que hem decidit estripar i/o  retallar fulls de paper d’aquests colors (treballant així la motricitat fina) i després enganxar-ho en un full.

MAGRANES, CASTANYES, TARONGES I MONIATOS

Continuem amb l’experimentació d’altres fruits de la tardor: Observem, toquem, tastem, pintem… Aquests dies hem tingut molta feina, però ens ho hem passat molt i molt bé!

Fem suc de taronja:

Quin fruit és? Dins una caixa hi hem posat fruits de la tardor i, un a un, hem tingut d’endevinar quin fruit tocàvem sense poder-lo veure…Carai algun ens ha costat endevinar-lo! Després hem mirat aquests fruits amb una lupa, la lupa projectava el fruit augmentat a la nostra pissarra vileda.

Pintem amb magrana i estampem amb moniatos

SANTA CECÍLIA

Enguany no hem pogut celebrar Santa Cecília, la patrona de la música, amb les famílies ni amb la resta de l’escola. És per això que ho hem compartit en format digital. Us animeu a ballar amb nosaltres?

 

ELS FRUITS DE LA TARDOR

Amb els fruits de la tardor que heu portat aquests dies pel racó de la tardor hem volgut experimentar, manipular, observar, menjar:

BLAT DE MORO

Desgranem i fem crispetes!

Fem un camí amb granets de blat de moro

 

SORTIDA ALS JARDINS DE CAN PARRELLA

Que bé que ens ho hem passat!

Aprofitant que aquests dies fa bon temps i el paisatge tardorenc és idílic decidim fer la primera sortida  fora de l’escola, als jardins de Can Parrella.

 

EL RACÓ DE LA TARDOR

A partir d’aquí i amb la vostra ajuda, hem anat preparant, al passadís, el racó de la tardor amb molta varietat de fruits i fruites.

I perquè el racó quedés més bonic hem decidit fer un arbre com el del pati.

 

BUSQUEM INFORMACIÓ

Com que el tema ens interessa, l’Esther i la Mireia li han demanat a la Sònia de la biblioteca contes i llibres de la tardor. Al matí, ens hem dividit per grups i hem observat cada un dels contes i llibres que la Sònia ens havia portat a l’escola. Entre els uns i els altres, hem anat comentant tot el què vèiem i el què sabíem. Ha sigut una experiència molt maca perquè hem compartit entre nosaltres coneixements i experiències  sobre el tema de la tardor a partir dels contes/llibres.

També hem explicat contes, alguns els heu portat vosaltres!

 

OBSERVACIÓ DIRECTE DE LES FULLES

Després hem entrat a la classe i ens hem posat amb rotllana, per identificar i classificar les diferències o semblances que hi havia entre les fulles del nostre pati.

 

PROJECTE DE LA TARDOR

Els nens i nenes de la classe del Cargolet i la Tortuga, amb l’arribada de la Castanyada, hem iniciat un nou projecte “LA TARDOR”. Hem parlat de què en sabíem i hem sortit al pati a veure el canvi que han fet els nostres arbres. La Mireia i l’Esther ens han explicat el nom de cada un: til·ler, pi pinyoner, noguera, freixer, pruner i alzina. Hem observat els arbres i hem agafat fulles de cada arbre.

 

TITELLA DE LA CASTANYERA

Amb l’arribada de la castanyada, a l’escola hem fet una titella de castanyera molt divertida per endur-nos a casa. Per fer-la hem hagut d’esquinçar paper de seda i de diari, enganxar , pintar…

I aquest ha estat el resultat! Mireu quines castanyeres més simpàtiques ens han quedat!

 

QUE DESPISTADA…

A la tarda, la Castanyera ens ha explicat que tenia un problema… Es veu que ja no recordava com s’havien de torrar les castanyes. Està ben despistada!… així que entre tots i totes l’hem ajudat a pensar què necessitava i hem buscat per tot el pati on havia deixat els seus estris.

Els nens i nenes del peix han trobat un munt de castanyes escampades pel pati, els nens i nenes del pingüí una paella, i nosaltres (els cargolets i les tortugues) hem trobat un cistell.

Després, hem anat a veure com torraven castanyes, ens han donat una paperina de castanyes i hem begut un suc.

 

LA VISITA DE LA CASTANYERA

I enmig de tanta gresca, ens ha vingut a veure la Castanyera. Ja la trobàvem a faltar. Cada classe, l’hem rebut amb una cançó. Els cargolets hem ballat “Torrem, torrem Castanyes” i les tortugues “La Castanyera”. Hem cantat i ballat disfressats de castanyers i castanyeres! I ho hem fet molt bé!!!

 

MANUALITAT DE TARDOR

Com que amb la Covid no podem fer panellets, hem decidit fer una manualitat de tardor. Recordeu aquelles fulles que vàreu portar? Doncs les hem trossejat…

I les hem enganxat en un plàstic adhesiu a dins d’una fulla dibuixada.

 

CASTANYERES I CASTANYERS

La Maria Pujol, mestra de l’escola, ens ha fet un regal molt divertit! Ha dibuixat una castanyera on podem posar-hi el cap. Estem guapos i guapes?

 

ANIVERSARI D’EN NASER

Aquest novembre en Naser ha fet 3 anys! Moltes felicitats Naser!!! ens ha portat un pastís boníssim i suc de fruita per a tots. Mireu quina corona més bonica que li hem fet!

 

PROJECTE LES TORTUGUES

Els nens i les nenes de P3 som la classe de la Tortuga, per aquest motiu hem decidit saber coses sobre elles.

Aquests dies estem aprenent molt!

La tortuga Tula, la nostra titella de classe, ens ve a veure cada dia i ens ensenya moltes coses… La cançó de la “Tortuga Ballaruga”, la faula de “La llebre i la tortuga”…

I gràcies a l’Oleguer i  la mare d’en Roger de P5 ,hem tingut la sort de poder tenir un matí a la classe una tortuga d’aigua (la Ninja)  i una de terra (en Nino). Les hem pogut observar, tocar, donar menjar, veure com caminaven, nedaven… Ens ha agradat molt!!!

Després a l’hora de racons cada infant ha pintat una tortuga que hem fet de cartró…i ens han quedat molt boniques!!!

També n’hem pintat una amb colors, aquesta amaga el cap dins la closca!

Ens falta fer la tortuga d’aigua! Així que hem començat a posar-nos a treballar. Hem pintat sal amb guixos de  colors

I així de xules ens han quedat ! 🙂

A psicomotricitat, amb la Marisa, hem imitat  el caminar de les tortugues:  caminant lentament tot arrossegant-nos i ens hem amagat dins la closca. També hem imitat altres animals, com la llebre que salta i va molt ràpid. El cargol que va molt a poc a poc…

Ens ho hem passat pipa!!!

Ens hem fixat que la closca de la tortuga té una forma semblant a un cercle.

Hem buscat per l’aula objectes amb aquesta forma i n’hem trobat mooolts!!!

Després hem dibuixat cercles a la pissarra i en un paper. Un altre dia varem punxar dins el cercle…

Hem utilitzat els blocs lògics per treballar el concepte de cercle…

Busquem les lletres del nostre nom en la paraula TORTUGA. Quantes lletres tenim iguals?

Les tortugues neixen d’ous,

Experimentem amb ous, com que no en tenim de tortuga hem dut closques d’ou de gallina que són semblants.

Els hem tocat i hem vist que són fins, els hem trencar i no ens ha costat gens…després els hem enganxat en un ou dibuixat.

I per acabar el nostre petit projecte hem fet una xerrada on hem posat en comú tot allò que hem après sobre les tortugues.

Per ordenar tota la informació que hem après hem fet un mapa conceptual que també ens servirà per decorar la classe.

 

ANIVERSARIS

El mes de setembre hem tingut molts aniversaris! En Pedro i la Mia han fet 3 anys!!! 😉

Per celebrar-ho els hem fet una corona ben xula amb gomets! Mireu, era el Rei/Reina del dia!!!

 

 

PRIMERS DIES D’ESCOLA

Els cargolets i les tortuguetes hem començat el curs amb moltes ganes. Els primers dies han servit per conèixer l’escola, la classe i les mestres ( la Roser, la Mireia i l’Esther). Hem jugat, hem anat al pati, hem fet racons de: plastilina, encaixos, piuets, puzzles, tauletes… i hem fet nous amics i amigues!