Curs 4t de Primària

MATERIAL CICLE MITJA 19-20

LLIBRES DE TEXT CICLE MITJA 19-20

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 19-20

 

COLÒNIES A ROQUES BLANQUES (RIBES DE FRESER)

Tres dies molt complets a les colònies de Roques Blanques. Un primer dia amb molta activitat pujant a Núria amb el cremallera i fent una excursió fins al Pic de l’Àliga. El segon dia va estar ple d’activitats aprofitant l’entorn de la casa: descoberta del riu, tirolina, via ferrata, i geocerca cap als Búnquers. L´últim dia piscineta i tornada cap a casa!

ELS CAÇADORS DE POKEMONS (i els decimals) !

Per treballar els nombres decimals ho vam fer mitjançant el joc de caçar Pokemons. Per petits grups, havíem de trobar els Pokemons que estaven amagats pel pati. Un cop trobats, per caçar-los, havíem de resoldre una operació amb decimals i, si la fèiem bé, caçàvem el Pokemon!

 

ÀREA I PERÍMETRE

Per treballar aquest contingut matemàtic ho vam fer de diferents maneres: a casa dissenyant la nostra casa ideal (on van sortir cases amb unes habitacions molt originals), a classe amb el treball d’Snappet i el treball en parelles muntant diferents figures geomètriques amb uns petits quadres i per últim, sortint al pati a mesurar diferents zones de l’escola!

SARDAGES!

El diumenge 19 de maig vam participar en la culminació del projecte Sardages a la nova sala polivalent de Torelló. Va ser la ‘cirereta’ de les activitats que havien treballat els alumnes a la classe de música amb la sardana com a protagonista principal!

ACTIVITATS RELACIONADES AMB ELS APARELLS DEL COS HUMÀ!

Vam combinar el treball de les maquetes interactives amb activitats relacionades amb alguns dels aparells. Vam realitzar una activitat sobre el sistema circulatori i el perill del colesterol. També en vam fer una relacionada amb l’aparell digestiu i el seu recorregut. Per últim, en vam fer una al pati de l’escola on vam poder veure la relació que hi ha entre l’aparell circulatori i el respiratori quan fem activitat física. Unes activitats molt interessants!

MAQUETES INTERACTIVES DEL COS HUMÀ

Per treballar alguns dels aparells del cos humà ho vam fer a través d’unes maquetes interactives. Aquestes maquetes les vam programar a partir d’unes plaques anomenades Makey-Makey i el programa d’ordinador Scratch. Primer vam buscar informació de cada aparell, de les seves parts, la funció, malalties típiques i aspectes de prevenció i salut. Després, amb l’ajuda de tot tipus de material, vam crear les maquetes dels aparells digestiu, locomotor, circulatori, respiratori i excretor. Cada grup va programar la seva maqueta i quan tocàvem algun punt d’aquesta, sortia una veu explicant què era allò que prèviament havíem gravat entre els membres del grup. Per acabar, les vam presentar a davant dels pares i mares!

CARNAVAL I LA GALA DELS ROCA’S!

El dijous 28 de febrer vam celebrar el Carnaval. Aquest any, va estar ambientat en el cinema i, per aquest motiu, vam celebrar la ‘Gala dels Roca’S! Cada curs es va disfressar d’alguna pel.lícula d’animació més que coneguda i després es va realitzar la tradicional rua pels carrers del voltant de l’escola. Després de la volta, les diferents classes van entrar al pati on van ballar el seu particular ball i van recollir un dels premis que es van repartir!

PRESENTACIÓ FIRST LEGO LEAGUE A LA UVIC!

El diumenge 9 de febrer vam anar a la Universitat de Vic a presentar el projecte ‘Mission Moon’ en la 7a edició de la First lego League. Aquest any, el tema tractava sobre la lluna i sobre com ho podríem fer per viure-hi. A classe, cada equip vam construir una maqueta amb peces de Lego i un pòster explicatiu amb les seves investigacions i experiments i, a la Universitat, ho vam explicar davant d’un jurat i  dels pares i mares.  Una molt bona experiència per treballar la comunicació en públic, perdre la vergonya i també per compartir els projectes amb les altres escoles participants!

 

SORTIDA AL CIM D’ÀLIGUES

El dimarts 5 de febrer vam visitar el Cim d’Àligues de Sant Feliu de Codines. Allà vam poder conèixer de ben aprop les aus rapinyaires i la vida i característiques d’aquests fascinants ocells! La sortida es va dividir en 3 parts: la visita a la zona de gàbies, els vols en llibertat de les aus i la gimcana per equips després de dinar.

Va ser un dia radiant i fantàstic en el que ens ho vam passar d’allò més bé!

 

UN POEMA DEL REVÉS, L’AMIC INVISIBLE, ELS CAMELLS D’ORIENT I LA CANTADA DE NADAL!

Els últims dies abans de Nadal van ser molt intensos on vam preparar diferents activitats. Una d’elles, i la més laboriosa, va ser fer el poema de Nadal. Ens van proposar el repte d’inventar-nos un poema que es llegís a través d’un mirall i així ho vam fer! A l’altra banda del poema vam poder crear la felicitació per desitjar unes bones festes. També vam crear una maqueta on es podien veure els tres camells d’Orient aproximant-se cap a casa nostra per portar-nos els regals. Per acabar la setmana, vam celebrar el desitjat amic invisible a la classe i també vam fer la cantada de nadales al pati de l’escola.

 

S’ACOSTA EL TIÓ I TAMBÉ LA NIT DE REIS…

Aprofitant que arriba Nadal i ens arriben moltes revistes de joguines a casa, hem inventat uns problemes matemàtics en petits grups. Un cop pensats i escrits, ens tocarà intercanviar-los amb els altres companys per intentar solucionar-los!

 

CÀLCUL MENTAL

Seguim treballant el càlcul mental a través de jocs! Aprofitem jocs amb taps, daus, fitxes, cartes, el bingo… per tal de millorar les nostres estratègies de càlcul i millorar la nostra agilitat!

 

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Aquesta setmana passada hem celebrat la Setmana de la Ciència i el tema escollit va ser l’evolució dels aparells i sistemes de comunicació al llarg del temps. Cada curs de primària s’ocupava de treballar un aparell i a nosaltres ens va tocar la televisió. Al llarg de la setmana vam estar treballant una línia del temps per poder descobrir les novetats d’aquest sistema des de que es va inventar fins a l’actualitat. Per concloure aquesta feina, vam ajuntar les línies del temps dels altres cursos que parlaven de la ràdio, el telèfon, l’ordinador, els aparells de música i les càmeres i les vam unificar en una línia gegant en el plafons del teatre. Conjuntament es va fer una exposició de tots aquests aparells i ens vam venir a explicar com funcionaven abans i com ho fan ara! Temps era temps…!

 

ELS PASTISSOS DE LA CASTANYADA!

Un any més hem celebrat la Castanyada confeccionant uns deliciosos pastissos amb diferents ingredients que han portat els alumnes. Es tracta d’una activitat que es prepara al llarg de la setmana tot aprofitant per treballar la recepta. Així doncs, el dia de la Castanyada ja està tot a punt perquè puguin fer de petits cuiners i empastifar-se les mans per acabar menjant-se l’esperat pastís! I a la tarda, com no podia ser de cap altra manera, ens vam menjar les castanyes que ens van preparar els alumnes d’ESO, Aquest any ens les vam menjar a la classe tot jugant a jocs de taula  ja que a fora plovia.

 

EXCURSIÓ A MONTESQUIU!

El passat 11 d’octubre els alumnes de cicle mitjà vam fer una sortida al Parc Natural del Castell de Montesquiu. Vam poder comprovar si tota la feina que havíem preparat a l’aula (horaris, preus, fitxes animals, arbres, etc.) havia sortit bé. I així va ser! Vam gaudir d’un dia radiant al voltant del castell observant els diferents elements de la natura i com podreu comprovar vam trobar moltes mostres d’animals i plantes, ja que l’entorn natural del parc és un espai excel·lent per aquesta sortida!

 

PREPAREM LA SORTIDA A MONTESQUIU!

Nou curs, noves tasques! La primera ha estat planificar i organitzar la tradicional sortida de principi de curs al Castell de Montesquiu. Per fer-ho, ens hem centrat en 4 grans blocs:  el transport, on hem hagut de buscar quin mitjà se’ns adaptava més a l’horari, els preus i avantatges/inconvenients d’uns i altres. El material que hem de tenir en compte, tant individual com grupal per fer el treball de camp. La circular informativa per donar als pares i mares de 3r i 4t de primària amb tota la informació. I per últim, la confecció d’unes fitxes de consulta dels animals invertebrats per poder reconèixer els diferents animals que trobarem allà. Un bona responsabilitat només començar!

 

L’ATRAPA-SOMNIS!

Aquest principi de curs ens hem tornat a marcar un objectiu personal per anar-lo assolint al llarg de l’any. Per fer-ho d’una manera atractiva i tenir-lo visible a la classe, hem creat un atrapa-somnis que ens servirà per anar-lo revisant cada trimestre. Així també tenim un espai de la classe decorada amb ells ja que han quedat molt ‘xulos’! Dins d’aquesta activitat, també vam baixar a 1r de primària i els vam ajudar a fer els seus propis atrapa-somnis. Una bona manera per conèixer els més petits de la primària!