Entrevista als mestres Jaume Caelles i Sergi Pla sobre el projecte d’escola dels JJOO de Tokio

“És el primer cop que portarem a terme un projecte d’escola, des de P2 a ESO”

Pregunta: A principi de curs, els alumnes i les seves famílies van rebre un sobre amb un bitllet d’avió destí a Tokio, per anar als Jocs Olímpics…

   

Jaume Caelles: Sí, va ser una manera original de donar a conèixer a alumnes i pares, alhora, del projecte d’escola, que girarà a l’entorn dels Jocs Olímpics de Tokio. A més, volíem fer un primer impacte que cridés a l’atenció ja que és el primer cop que portarem a terme un projecte d’escola, des de P2 a ESO.

Sergi Pla: És una aposta ambiciosa, perquè a més de l’alumnat, que també aniran construint el projecte i compartint coneixements, hi volem implicar les famílies.

P: I què es pot treballar en un projecte relacionat amb els Jocs?

JC: Permet treballar molts temes transversalment, des de la geografia al funcionament del cos humà, valors o economia.

P: Algun exemple concret?

SP: Per exemple, en Geografia es poden estudiar els països, les distàncies a recórrer fins a Tokio des de cada país; en Valors, els drets civils, la igualtat, la inclusió; en Economia des de com buscar un bitllet per anar a Tokio a estudiar l’impacte econòmic en les ciutats que han estat seu olímpica. I òbviament, també l’esport.

P: Barcelona va ser seu olímpica al 1992, és això també una oportunitat?

SP: Sí. La voluntat de l’escola és obrir-nos per poder fer visites a instal·lacions olímpiques a casa nostra així com obrir les portes per conèixer, per exemple, l’experiència de participants en olimpíades.

P: I com ens podem implicar els pares?

JC: Per exemple, fent activitats al cap de setmana tota la família visitant instal·lacions olímpiques i poblacions que han estat subseus al 92, amb poblacions com ara Banyoles, Vic, Sant Sadurní d’Anoia i València, entre d’altres.